קידום העסק על ידי כתיבה וניהול בלוג עסקי

Blog Writing

הרשת מלאה במגוון עצום של בלוגים מסוגים שונים, בלוגים אישיים שמהווים מעין יומן אישי, בלוגים בנושאים שונים מעיצוב ושזירת פרחים, בישול, אופנה, מוזיקה ואפילו בלוגים שעוסקים בטיפים לסידור ארונות בגדים. ז'אנר נוסף בזירת הבלוגים הם בלוגים עסקיים שמטרתם ליצור יותר תנועה לאתר, להביא לידים ולקוחות פוטנציאליים, לגרום להנעה לפעולה וליחסי המרה גבוהים יותר.

היתרונות בהקמת בלוג עסקי באתר

בלוג עסקי צריך להיות כחלק מאתר העסק, כך שהגולש יוכל לקבל מידע על מוצרים או שירותים של העסק, בלוג עסקי שעומד בפני עצמו ולא כחלק מהאתר פחות מומלץ. המטרה היא ליצור יותר מכירות והכנסות, מומלץ לאפשר  לגולש להיחשף לתכנים נוספים באתר שייתכן ויעניינו אותו, לכן כדאי שהבלוג יהיה חלק אינטגרלי מהאתר, זה נכון לגבי שיווק וקידום העסק בגוגל.

בלוג יכול ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות, הקמת בלוג עסקי ונישתי הוא בלוג המספק לגולשים תוכן מקצועי בתחום מסוים, לבלוג נישתי יש יתרון משמעותי משאר הבלוגים מכיוון שהוא יהיה ייחודי מול המתחרים. כיום ניתן למצוא ברשת מגוון רחב של בלוגים מצליחים מאד שסוחפים אלפי גולשים, המטרה היא למצוא נושא מסוים שעדיין לא נכתב עליו בלוג, או שקיימים מעט מאד בלוגים באותו נושא וכך אפשר ליצור יתרון מול המתחרים. או למצוא נושא שמעניין אותך מאוד באופן אישי ולהקים בלוג בנושא שלו.

בלוג עסקי יכול לתרום לחשיפת האתר בפני לקוחות פוטנציאליים, מדובר על לקוחות שלא מכירים את העסק, אך מעוניינים לקבל מידע על מוצרים או שירותים מסוימים. אם הבלוג מכיל תוכן איכותי ומקצועי, אז יש כאן ערך מוסף עבור אותם לקוחות מתעניינים.

יכול לעניין אותך גם:

איך לקדם סרטוני יוטיוב?

איך לבחור חברה לקידום אתרים?

8 טיפים לקידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות

כיצד לבנות קישורים פנימיים באתר?

תוכן איכותי

חשוב שהבלוג העסקי יכיל תוכן איכותי, יספק מענה לשאלות הגולשים או מידע חיוני עבורם, זה יכול להוביל לקידום העסק ולעלייה במיקומים בגוגל. חשוב שהתוכן שכותבים לבלוג יפנה לקהל יעד מסוים ומוגדר מראש. יש צורך בפילוח קהל היעד שאליו מכוונים את הבלוג.

כדאי להוסיף כפתורי שיתוף בסוף כל פוסט בבלוג, כפתורי שיתוף הם חיוניים מאד עבור גולשים שמעוניינים לשתף את התוכן שקראו ורוצים להעביר אותו הלאה. בדרך זו הפוסט שנכתב בבלוג יופץ ברשתות חברתיות וכך עולה החשיפה שלו ברשת.

איך להקים בלוג עסקי?

כתיבת פוסטים לבלוג

בלוג עסקי יכול להיות מקום ייחודי באתר שבו ניתן לכתוב על היתרונות של השירותים או המוצרים המשווקים בעסק. זה המקום לפרט ולספר ללקוחות את כל מה שהם לא יודעים על העסק, למשל כישורים מיוחדים שיש לבעל העסק. לדוגמא, המוצרים המשווקים בעסק הם תוצרת עבודת יד. במידה ומייבאים את המוצרים ממקום מסוים בעולם ומדובר על מותג איכותי, אפשר לספר על כך ללקוחות.

אפשר לכתוב פוסטים המתארים כיצד הוקם העסק, לספר את הסיפור האישי של בעל העסק וככל שמרחיבים ומפרטים יותר, כך מרוויחים יותר.  בדרך זו יוצרים עניין וסקרנות בקרב הגולשים, מספקים תוכן איכותי לאתר שיביא לתוצאות טובות יותר בקידום האורגני.

כתיבת הפוסטים לבלוג צריכה להיכתב בשפה מקצועית, כדאי להימנע משימוש במילים גבוהות או לא מוכרות לגולשים, זה עלול ליצור אצלם תחושת ריחוק ולגרום לנטישת האתר. יש להשתמש בשפה נכונה ותקנית, ללא שגיאות כתיב, כדי לגרום לגולשים להרגיש בנוח כשהם קוראים את התוכן. לפני פרסום הפוסטים, כדאי לבצע עריכה והגהה של התוכן על ידי אדם נוסף.

הוספת קישורים לפוסטים

מומלץ להוסיף קישורים איכותיים לפוסטים שכותבים בבלוג, קישורים לאתרים חיצוניים בנושאים רלוונטיים לתוכן בבלוג יכולים לתרום לקידום האתר. היתרון המהותי בהוספת קישורים חיצוניים הוא אפשרות לקבל חזרה קישורים אל האתר או הבלוג ולזכות בקישורים מאתרים אחרים.

ניתן לבקש לכתוב פוסט אורח בבלוגים של קולגות או אנשים הכותבים בלוג בתחום, זה יכול לתרום להגדלת החשיפה לאתר ולבלוג של העסק, כתוצאה מכך לתוצאות טובות יותר בקידום האורגני.

תיוג פוסטים

מומלץ לתייג את הפוסטים לפי מילות מפתח, בדרך זו הגולשים יכולים לחפש פוסטים על פי תגיות  מסוימות המאפשרות לגולשים איתור מהיר של תוכן.

עיצוב הבלוג

מומלץ להוסיף תמונות של העסק ותמונות של העובדים בו, זה משדר תחושת ביטחון בגולשים, הם לומדים להכיר את העסק וזה גם יכול לתת הצצה על איך הדברים מתנהלים בעסק, זה מהווה יתרון על המתחרים. תמונות באתר הם אמצעי חשוב לקידום במנועי חיפוש.

כדאי להשקיע בעיצוב הבלוג, להשתמש בפונט יפה ונעים לעין, הבלוג צריך להיראות אסתטי ומזמין עבור הגולשים, כדאי להשתמש בצבעים בהירים, מומלץ להימנע מצבעי קונטרסט, אלא ללכת על קו אחיד ופשוט של עיצוב הבלוג.

במידת הצורך אפשר להיעזר בשירות של מעצב גרפי לצורך יצירת תמונת נושא לבלוג הכוללת את תמונת הלוגו של העסק, אפשרות נוספת היא להיכנס לבלוגים בתחום ולראות כיצד הם בנויים, לשאוב רעיונות לעיצוב ולתכנן את הבלוג בהתאם.

הרשמה לעדכוני RSS

ניתן ליצור עדכון אוטומטי עבור הגולשים בכל פעם שתוכן חדש מתעדכן בבלוג, ניתן לאפשר לגולשים להירשם לעדכוני RSS שמספק להם את האפשרות להתעדכן ולעקוב אחרי הפוסטים, מבלי שהם יצטרכו להיכנס לאתר בכל פעם, אלא יקבלו קישור למייל עם הפוסט החדש.

תגובות

מומלץ לאפשר לגולשים בבלוג אפשרות להשאיר תגובה, אתרים שבהם מתקיימים דיונים וטוקבקים מקבלים יותר תשומת לב מגוגל. בנוסף לכך, זה מאפשר לבעל העסק לספק לגולשים תשובות לשאלות ובכך להעלות את המוניטין שלו בעיניהם. בנוסף לכך, זה מאפשר לגולשים אחרים המתעניינים באותו נושא, להיחשף לתוכן איכותי שיכול לספק להם ערך מוסף.

לאחר בניית הבלוג ופרסום הפוסטים, נשאר להפיץ את הבלוג באתר האינטרנט של העסק, ברשתות חברתיות, פורומים, בלוגים נוספים ועוד. לפני שעושים זאת, כדאי לוודא שהבלוג מותאם למובייל וניתן לקרוא אותו בצורה טובה ונוחה דרך סמארטפונים וטבלטים.

חברה לקידום אתרים

מומלץ להתייעץ עם חברה לקידום אתרים, כדי לזהות את הצורך בהוספת תכנים לאתר. חשוב שהפוסטים שכותבים לבלוג יכילו מילות מפתח לצורך קידום האתר. כדאי להכין אסטרטגיית תוכן שתכיל את הנושאים לפוסטים שייכתבו מראש, בדרך זו יהיה קל יותר להתמיד בכתיבת התוכן לבלוג. יש חשיבות גדולה להעלאת תכנים לאתר באופן קבוע לצורך קידום בגוגל. אפשר לתכנן מסגרת חודשית או שבועית הכוללת את כתיבת הפוסטים לבלוג.

קידום אתרים דורש ידע מקצועי וניסיון, לבעלי עסקים אין את הידע ואת הזמן הדרוש לצורך קידום האתר, שכולל עבודה רבה על מחקר מילות מפתח, בניית מערך קישורים איכותי, ניתוח אתר באמצעות כלים טכנולוגיים שונים, כגון Google Analytics, אופטימיזציית תוכן, עריכת תגיות מטא ועוד.  

בלוג ככלי שיווקי

בלוג מהווה כלי שיווקי רב עוצמה, הוא מאפשר חשיפה של לקוחות פוטנציאליים לעסק, באמצעות בלוג ניתן ליצור קהילת קוראים. הגולשים נכנסים לבלוג על בסיס קבוע, הם כותבים תגובות ומייצרים דיונים על נושאים מסוימים וכך נוצרת יותר תנועה לאתר.

בלוג כמאגר מידע

הבלוג מאפשר צבירה של ידע עבור הגולשים, מדובר על ידע מקצועי וחשוב לצורך מענה על שאלות או התלבטויות של הגולשים בנושאים מסוימים. השימוש בתגיות או בקטגוריות מאפשר לגולשים לחזור לפוסטים קודמים וכך למעשה נוצר מאגר מידע המכיל את כל הנושאים החשובים בבלוג, מתויגים לפי מילות מפתח ולפי תאריכים בהם הפוסטים פורסמו.

לסיכום, הקמת בלוג עסקי יכולה לתרום לקידום ושיווק העסק, לעלייה במכירות ויצירת לידים, חשיפת העסק בפני לקוחות פוטנציאליים על ידי שיתוף הפוסטים ברשתות חברתיות ובאתרים נוספים. פוסטים יוצרים ערך מוסף עבור הגולשים ומספקים הנאה מקריאה של תוכן איכותי ומקצועי, כך שתמיד נשאר טעם לעוד, עד הפוסט הבא.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו