קידום עסקים קטנים: 9 דרכים יעילות לחשיפה ברשת

יש לך עסק קטן וקהל היעד שהעסק שלך מכוון אליו הוא גדול? ברור לך שיש לך בכיס את כל הפלטפורמות שיאפשרו לך להגיע לחשיפה גדולה, אבל המחשבה לעשות את זה נראית כמו משימה בלתי אפשרית. עם אסטרטגייה מותאמת אישית ובעזרת עבודה נכונה בערוצים הדיגיטליים הנכונים, אפשר לחשוף גם את העסק הקטן ביותר לקהל עצום. איך עושים את זה?

1. מקימים אתר אינטרנט

אתר אינטרנט זה לא 'עוד דבר' שהעסק שלך צריך, אתר אינטרנט זה הדבר הבסיסי ביותר שבעלי עסקים (על אחת כמה וכמה בעלי עסקים קטנים) צריכים לחשוב עליו כשהם בונים את יסודות העסק. אתר האינטרנט של העסק הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי, הוא הפנים של העסק שלך בעולם, הוא כל מה שהיית רוצה לשדר כלפיי חוץ מבחינת מסרים הכרתיים ותת הכרתיים. אתר אינטרנט הוא החוויה הראשונה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מקבלים מהעסק שלך ולכן חשוב מאוד לבצע קידום אתרים לעסקים קטנים, החוויה הזו יכולה להיות ההבדל בין רכישה לנטישה. 

המושג 'אתר תדמית' חוזר על עצמו לא מעט, ויש לזה סיבה טובה (אבל לא מספיקה, ועל זה בהמשך), בעלי עסקים רוצים להיראות טוב, כי הם יודעים שרושם ראשוני קשה, עד בלתי אפשרי לתקן. רושם ראשוני בעידן בדיגיטלי, הוא גורם מכריע בהחלטה של גולשים להמשיך לגלוש באתר או לנטוש אותו (החלטה שמתקבלת תוך עשירית שנייה!). אתר אינטרנט רציני, איכותי, מעוצב ואינטראקטיבי, מעיד על רצינות ועל מקצועיות, אבל חשוב מכך, הוא משאיר לאתר שלך סיכוי סביר לתפוס את הגולש באותה עשירית שנייה קריטית. 

צעדים ראשונים בבניית אתר אינטרנט:

  • רכישת דומיין – הצעד הראשון לבניית אתר אינטרנט הוא רכישת דומיין (כתובת האתר). 
  • בחירת פלטפורמת האתר – באיזו מערכת אתר האינטרנט שלך ייבנה? האם במערכת מבוססת קוד פתוח (WordPress, WIX) או מערכות אחרות בקוד סגור (קונימבו, קאשקאו, שופיפיי ואחרות)?
  • בחירת צוות טכני לבניית האתר – מתכנתים ומעצבי UX/UI (לעיתים מדובר באותו אדם), יעזרו לך לתכנן את אתר האינטרנט על פי החזון שלך, ולבנות אותו עבורך. 

2. יוצרים עמודים פנימיים באתר וממלאים אותם בתוכן איכותי

פנית למתכנת ולמעצב גרפי ובנית את האתר שלך, מעולה. עכשיו צריך לקחת את השלד שבנית ולמלא אותו בתכולה. בכל הנוגע לאתר אינטרנט, התכולה הזו היא תוכן האתר. זה הזמן להתחיל לכתוב בו תוכן מקצועי ואיכותי, להפיץ אותו בערוצים הדיגיטליים השונים ולקדם אותו במנועי החיפוש. 

דגשים לכתיבת תוכן איכותי לאתר אינטרנט

  • להבין מה המידע שלך יכול לתת לקורא – העסק שלך לא מעניין את הקורא, רק מה שהוא יכול לתת לו.
  • לדבר ישירות לקורא – תוכן הוא לא הרצאה, הוא דיבור ישיר בינך לבין קורא או קוראת (חשוב לשמור על נייטרליות מגדרית עד כמה שהשפה העברית מאפשרת).
  • לכתוב תוכן מתאים לסריקה – אף אחד לא קורא את תוכן האתר שלך בשביל בכיף (אלא אם העסק שלך קשור לתרבות הפנאי והבידור). חשוב לחלק את התוכן לנושאים ולתתי נושאים, כדי שהקוראים יוכלו להגיע לחלק הרלוונטי עבורם.
  • לשמור על חוק 80/20 – 80% מהתוכן צריך לעסוק בקורא ובצורך שלו, ו – 20% מהתוכן יכול לעסוק בדברים כמו החברה, המוצר, השירות וכולי. 

3. פותחים חשבון Google My Business בחינם

Google My Business הוא כלי שיווק ופרסום חינמי של גוגל, המאפשר לעסקים לפרסם עדכונים בנוגע לפעילות העסק בפרופיל שלהם, לקדם את האתר ואת פרופיל העסק שלך בחיפוש ובמפות Google, לשפר את תוכן פרופיל העסק ולבצע פעולות נוספות בחינם, ולמי שמעוניין להשקיע – גם בתשלום. שימוש בגוגל לעסקים מגביר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלך ברשת באופן מיידי, על ידי הצגת העסק שלך באזור החיפוש בו הוא נמצא, מה שיכול להוביל לחשיפה גדולה. 

4. בונים אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל

המושג 'גוגל' הפך למילה נרדפת ל – 'לשאול שאלה'. בתור מנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל המקום אליו העסק שלך חייב לכוון, גוגל הוא המטרה. מדוע? הרי תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל מופיעות אחרי התוצאות הממומנות. שתי סיבות: 

  • חיסכון בהוצאות – לאורך זמן, מיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות בגוגל חוסכים לך בהוצאות קמפיינים ממומנים. 
  • בניית אמינות – גולשים מבלים מספיק זמן באינטרנט כדי להבין מה היא מודעה ממומנת (פרסומת) ומה היא תוצאה אורגנית. עם השנים, יותר ויותר גולשים הופכים מודעים לסוג התוצאה (ממומנת או אורגנית). מתוך שיקולי רווח ברורים, גוגל מנסה כל הזמן לייצר אחידות עיצובית בין שני סוגי התוצאות, אבל רגולציה בינלאומית והתפכחות מתמדת של המשתמשים מונעת את המצב הזה.

לכן, קידום אורגני בגוגל הוא השקעה טובה לטווח ארוך. עם זאת, כדי לקבל חשיפה בטווח המיידי, יש מקום להשקעה באמצעי חשיפה מהירים יותר.

5. בונים אסטרטגיית קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל היא אחת הדרכים המהירות והיעילות ביותר לחשיפת העסק שלך לקהל היעד. היתרון ברור – קידום ממומן בגוגל יכול לגרום למודעות העסק שלך להופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש, כאמור, מעל לתוצאות האורגניות. אבל גם בתחום הזה יש תחרות לא קטנה, וכדי שהמודעות יגיעו למקום גבוה וגם יביאו תוצאות, חשוב לנהל את הקמפיין הממומן בצורה מקצועית ונכונה. החיסרון בקידום ממומן בגוגל הוא השימוש של משתמשים רבים בחוסמי פרסומות, וזה עוד לפני שדיברנו על 'עיוורון הפרסומות' שהולך ומתפתח בעידן הדיגיטלי, מה שגורם לגולשים רבים פשוט לדלג על המודעות.

6. פותחים עמוד עסקי בפייסבוק

פתיחת דף עסקי בפייסבוק מאפשרת לעסק שלך להפיץ את תוכן אתר האינטרנט לקהל הרחב, או להפיץ תוכן אחר שעומד בפני עצמו (פוסטים, סרטונים, תמונות וכולי). אינסטגרם אמנם הולכת ותופסת תאוצה כרשת החברתית הגדולה והשימושית בעולם, ולינקדאין ממצבת את עצמה כרשת החברתית העסקית ביותר, אך פייסבוק הייתה ונשארה המקום היעיל ביותר להנגשת שירותים ומוצרים בצורה אקטיבית, ישירות לקהל הרחב.

היתרון המשמעותי ביותר של פייסבוק על פני המתחרות, הוא היכולת לשתף התוכן בקבוצות ייעודיות, וטפח קהילות ספציפיות הקשורות בנושאים ובתחומים מסוימים. איך עושים את זה בפועל? אם יש לך עסק לייעוץ פיננסי למשל, אפשר לחפש את הקבוצות המובילות שעוסקות בנושא בפייסבוק, להצטרף אליהן (עם הפרופיל הפרטי ולא העסקי שלך כמובן) ולשתף את התוכן שכתבת בעמוד העסקי שלך, באמצעות החשבון הפרטי, באותן קבוצות. חשוב לשים לב – מדיניות פרסום תכנים שיווקיים בפרופילים פרטיים בפייסבוק משתנה ולא תמיד אפשר לעשות את זה.

7. פותחים עמוד עסקי בלינקדאין

היתרון של לינקדאין על פני רשתות חברתיות אחרות הוא היכולת שלה 'לטרגט' את קהל ולהחליט, לא רק למי ידיע, אלא גם למי המודעות הממומנות לא יגיעו. Linkedin תופסת תאוצה בשנים האחרונות בארץ, בדומה למגמה העולמית שמאפיינת את הרשת החברתית לעסקים (כיום מעל 430 מיליון חברים בעולם ומעל ל 1.4מיליון משתמשים ישראלים). פתיחת חשבון לינקדאין לעסקים היא פעולה פשוטה מאוד, כשכל מה שצריך זה חשבון פרטי שאליו יקושר החשבון העסקי.

8. פותחים עמוד עסקי באינסטגרם

אינסטגרם הפכה לרשת החברתית המובילה בעולם ולפלטפורמה מובילה בתחום הקידום והשיווק העסקי. התפיסה שמאפיינת את דור ה – X ודור ה – Y שאינסטגרם זה 'לילדים' משאירה הרבה מאוד עסקים קטנים מאחור. מדובר בפלטפורמה חוצת מעמד סוציו-אקונומי, חוצת גילים, מגדרים, חברות ומדינות. פתיחת חשבון עסקי באינסטגרם מתבצעת בקלות. חשבון עסקי באינסטגרם מאפשר לך לקבל נתוני שימוש בזמן אמת, למכור ישירות ללקוחות מבלי להעביר אותם לאתר, ולבצע פעולות נוספות.

9. יוצרים ערוץ YOUTUBE

צמד המילים 'ערוץ Yuotube', מעלה בקרב בעלי עסקים רבים חשש מפני השקעה כספית גדולה מאוד. האמת היא שאפשר לקדם את העסק שלך דרך ערוץ יוטיוב, גם בלי להשקיע סכומי עתק. יש מאות מיליוני סרטוני הדרכה בהם כל מה שרואים זה את מסך המחשב של מנהל הערוץ, את הראש שלו במשבצת קטנה בצד, ואותו או אותה, מסבירים כיצד לבצע פעולה מסוימת. הסרטונים הללו נותנים לאתר שלך חשיפה נוספת, אבל בעיקר, ממצבים אותך במקור סמכות וידע בתחום העיסוק שלך.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו