7 דגשים לבחירת מומחה לקידום אתרים

מומחה לקידום אתרים הוא הרבה יותר ממישהו שיודע לעשות כמה פעולות באתר שלך. כדי לבחור את האדם או את החברה המתאימה לקידום האתר שלך, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון, דברים שיכולים לעשות את ההבדל בין קידום מוצלח לאורך זמן לבין הצלחה זמנית או אפילו כישלון מוחלט.

בקיצור:

  • לבדוק מה הניסיון
  • לבדוק תוצאות מוכחות
  • לבדוק מה כמות הלקוחות
  • לוודא שקידום אתרים זה הנישה המרכזית
  • להתקשר עם חברה נגישה
  • לא לוותר על בחינת יסודיות
  • לבחור אנשים שמדברים בגובה העיניים

יש לך עסק, יש לך אתר, ועכשיו הגיע הזמן שהעסק והאתר שלך יתחברו וימשכו אליהם אנשים דרך פלטפורמת החיפוש הגדולה בעולם – גוגל. כבר אמרו לך שהשקעה באתר שלך משתלמת לטווח הרחוק, וכבר הסבירו לך שחשיפה אורגנית (תוצאות חיפוש לא ממומנות), חוסכת לך בהוצאות וממתגת את האתר ואת העסק שלך כבעל סמכות מיוחדת בתחום.

הכל טוב ויפה, אבל עכשיו נשאלת השאלה – איך בוחרים מומחה לקידום אתרים שיכול להביא את האתר שלך למקום המגיע לו? אז הינה 7 דברים להם צריך לשים לב כשבוחרים חברה מקצועית לקידום אתרים.

 

1. ניסיון

תחום ה – SEO אולי נחשב לתחום צעיר, אבל האמת היא שהתחום הזה קיים בעולם כבר למעלה מ – 20 שנה, ובארץ כבר יותר מ – 10 שנים. מה השתנה מאז שקמו חברות שמנסות לעזור לבעלי עסקים לקדם את הנכסים הדיגטליים שלהם בגוגל? המון.

המדריך שלפניך קצר מלהכיל את כל השינויים, העדכונים וההתפתחויות שמנוע החיפוש הגדול בעולם ביצע בשיטת הדירוג שלו במהלך השנים. אז רגע, מה זה בעצם משנה? אם היו כל כך הרבה שינויים, אז למה שיהיה אכפת לך ממה שהיה בעבר? מה היתרון שיש לחברת קידום אתרים שקיימת כבר 10 שנים, לעומת חברה חדשה שעובדת על פי העדכונים האחרונים של גוגל?

ההבדל הוא, במילה אחת – אבולוציה. כדי להבין איך האלגוריתם, אולי המסובך בעולם, עובד, לא מספיק להבין את מה שנראה מעל פני השטח על מנת לעזור לאתר שלך להתקדם ב – Long run. עדכונים תמיד היו ותמיד יהיו, אבל השאלה החשובה ביותר שמקדם אתרים מקצועי צריך לשאול את עצמו (ושבעלי אתרים צריכים לשאול את עצמם כשהם בוחרים מקדם אתרים) היא – האם אני מבין את המהות של מנוע החיפוש או לא?

כמות הקישורים יכולה לעלות או לרדת, העוצמה שבשילוב וידאו יכולה להשתנות, החשיבות של תגיות META ושל כותרות H1, H2 יכולה להשתנות גם כן, אבל המהות של מנוע החיפוש הייתה ונשארה אחת – לתת לגולשים את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורם ביחס לחיפוש מסוים.

כדי להצליח לתת לגולשים את הדבר הזה, חשוב לבחור מומחה לקידום אתרים שיודע לעזור לך להתאים את האתר שלך למה שקהל היעד שלך מחפש.

 

2. לבדוק תוצאות מוכחות

מומחה לקידום אתרים יכול להיות תאורטיקן בחסד עליון, עם ידע, הבנה ויכולות ניתוח מעמיקים ששמים את המתחרים בכיס הקטן, אבל לצד המעלות הללו הוא עלול להתנהג בצורה שנראית לך מתנשאת, לא מתקשרת במיוחד ובאופן כללי – יש מצב שמומחה שחושב שהוא המציא את הגלגל ישלח אותך למושב האחורי ויחסום לך את הנוף עם חלונות שחורים, כדי שהוא לא יצטרך להתאמץ ולהסביר כל פניה שהוא לוקח בדרך.

מצד שני, מומחה קידום אתרים יכול להיות אדם חביב מאוד, איש שיחה, איש של אנשים, בנאדם שאחרי שתי דקות של אינטראקציה היית מוכן למנות אותו לחבר הכי טוב שלך ולצאת לשתות אתו בירה בערב. אבל האם זה אומר שדווקא האיש הזה הוא האיש המתאים לקידום האתר שלך?

יכול להיות שהוא מבין קידום, יכול מאוד להיות שהוא מבין בקידום יותר ממך, יכול להיות שיש לו ניסיון, אבל השאלה שחשוב שתשאל את עצמך היא – לאילו תוצאות מוכחות מקדם האתרים הביא את הלקוחות שלו לאורך השנים?

הגדוּלה של חברה מומחית לקידום אתרים היא לשלב בין מומחיות תיאורטית ומעשית, לבין היכולת להעביר לך את התהליכים שקורים באתר שלך בשפה יומיומית. לכן, בחברת קידום בריאה ויעילה, כזו שמתפקדת בסטנדרטים בינלאומיים, יש חלוקה ברורה בין מומחי SEO שאחראיים על עבודת הקידום, לבין מנהלי תיקי הלקוחות שאחראיים על התקשורת הרציפה שבין המומחים לבין הלקוחות עצמם.

אז נכון, בעולם אוטופי היית רוצה שהמומחה הכי טוב יהיה גם זה שיידע לדבר אתך בטלפון ולהסביר לך כל דבר שהוא עושה, אבל חשוב לדעת שלא כל הנוצץ זהב, ושבמקרים רבים, כדאי לך לשאול את עצמך – 'למה האיש שאמור לקדם את האתר שלי ושל כל כך הרבה לקוחות אחרים מדבר איתי עכשיו שעה וחצי בטלפון במקום.. לקדם את האתר..?'

 

3. כמות לקוחות

יש תפיסה רווחת שאומרת שככל שיש לחברת קידום יותר לקוחות, כך היכולת שלה לתת מענה מקצועי לכל אחד מהלקוחות שלה הולכת ומצטמצמת. את התשובה לטענה הזו ניתן למצוא בסעיף הקודם (בקצרה, חברה בריאה מחולקת לאנשי תפעול וביצוע ולאנשי קשר ותיווך).

בסופו של יום, כמות הלקוחות שמומחה לקידום אתרים יציג לך היא כרטיס הביקור שלו. חברה שעובדת מול עשרה לקוחות יכולה להתפאר בזה שהיא נותנת יחס אישי לכל לקוח, אבל בפועל, יש לה פחות ניסיון בקידום של אתרים מסוגים שונים, היא מתמודדת מול פחות בעיות, נחשפת לפחות מכשולים ויש לה פחות פתרונות להציע לך מחברת קידום שעובדת עם מאות לקוחות במשך שנים.

הניסיון הוא לא רק שנות הפעילות של החברה מאז שהיא נרשמה ברשם החברות, הניסיון לא נמדד רק על פי זמן לינארי, כי מה המדד הזה בעצם אומר לך? שחברה X פועלת בשוק במשך עשר שנים, שיש לך אתר אינטרנט, מספר טלפון, אולי אפילו משרד, ושהיא מגדירה את עצמה שמומחית ב – SEO. אוקיי, ו..? מה היא בעצם עשתה מאז שהיא הגדירה את עצמה? כמות הלקוחות שלה יכולה לעזור לך להבין מי הארגון שנמצא מולך.

 

4. נישה

מה ההבדל בין חברה שמתמחה בשירות מסוים לבין Agency? חברה שמתמחה במתן שירות או במוצר מסוים, משקיעה את רוב המשאבים שלה לכיוון אותו שירות או מוצר. מה זה בעצם אומר? קודם כל זה אומר שהחזון של מי שהקים את אותה חברה, שהבשורה שהוא רצה להביא לעולם, היא הדרך שלו לעזור לאנשים לקבל את אותו שירות או מוצר. כשמדובר על חברה שהנישה שלה היא קידום אתרים, החזון שעומד מאחורי ההחלטה לפתוח את החברה צריך להיות – לעזור לאנשים לקדם את האתר שלהם במנועי חיפוש.

אוקיי, אבל מה ההבדל בין חברה כזאת לבין חברה שבונה אתרים, שמציעה לי, על הדרך, לקדם את האתר? או, טוב ששאלת! זה בדיוק המקום לתרגיל מחשבה קצרצר:

חברה X מומחית בקידום אתרים, אבל יש לה מתכנת שיודע לבנות אתרים.

חברה Y מומחית בבניית אתרים, אבל יש לה עובד שיודע לקדם אתרים.

איזו חברה תצליח לדעתך לקדם את האתר שלך בצורה מקצועית יותר?

זה בדיוק ההבדל בין Agency לבין חברה קידום נישתית, זה בדיוק ההבדל בין מומחים לקידום אתרים שיכולים לעזור לך גם בתחומים אחרים, לבין חברה שהמומחיות שלה היא בניית אתרים, כתיבת תוכן, או עיצוב אתרים, שמציעה לך 'קידום אתרים' כחלק מחבילה כוללת.

הבעיה היא שקידום אתרים הוא נישה כל כך גדולה, שקשה עד בלתי אפשרי להחזיק את הנישה הזו כתוסף לדלק בירכתי החברה ובכל זאת להצליח לקדם את האתר שלך ולהביא אותו להישגים משמעותיים.

 

5. נגישות

אז נכון, אנחנו חיים עדיין בעידן קורונה/ פוסט קורונה, והיכולת להיפגש היא עדיין מצומצמת באופן יחסי, אבל כשעובדים מול חברת קידום אתרים חשוב לדעת שעובדים מול אנשים. מה הכוונה 'מול אנשים'? אז מול מי כבר אנחנו אנחנו עובדים אם לא מול אנשים?

הכוונה היא שקידום אתרים הוא השקעה לטווח ארוך, וכשמשקיעים במשהו לטווח ארוך, רוצים להרגיש שהצד השני מבין עד כמה ההשקעה שלנו משמעותית עבורנו (וגם עבורו). בדיוק כמו שהולכים לבנק או ליועץ תיקי השקעות כדי לבחור את ההשקעה המתאימה ביותר עבורך, כך התקשורת שלך עם מומחים לקידום צריכה להרגיש.

הרבה אנשים נוטים לזלזל בפגישה פנים אל פנים, באירוח במשרד ונוטים לקפוץ מיד לשאלות כמו 'מה ייצא לי מזה?', 'כמה ייצא לי מזה?', 'מתי ייצא לי מזה?' וכולי. כל השאלות האלה הן שאלות חשובות שטבעי מאוד לשאול בפגישה, טלפונית או פרונטלית, עם מומחה לקידום אתרים. מה הבעיה עם השאלות האלה? ששאלו אותן לפניך כבר אלפי פעמים. חברות לקידום אתרים מכירות את השאלות האלה, הן חיות את השאלות האלה מדי יום ויש להן תשובות מוכנות מראש לכל שאלה.

אז איך אפשר לדעת מי אומר לך את האמת? אולי זה קצת פחות נוח, ואולי זה נשמע אולד – פאשן, אבל אין תחליף לפגישה במשרדי החברה. המטרה היא לא רק לשמוע את התשובות לשאלות שלך, אלא לקלוט את הלך הרוח בחברה, לשמוע את הדרך בה האנשים מדברים במשרד, לבקש להכיר את העובדים שאחראיים על קידום האתר ולא להסתפק בשיחה עם המנכ"ל או עם איש המכירות שדיבר אתך בטלפון ולקבל תמונה כללית של מהות הארגון אליו הגעת.

 

6. יסודיות

אחת הבעיות בעבודה עם חברה מומחית לקידום אתרים היא היסודיות שלה. מה זאת אומרת בעיה? היא יסודית, מה יכול להיות רע פה? מי לא רוצה לעבוד עם חברה יסודית?

חברת קידום יסודית לא תגיד לך שהעולם ורוד ושהעתיד שלך ושל האתר שלך נוצץ. היא תיכנס לתוך נבכי נשמתו של האתר שלך, תהפוך לו את הקרביים, תמצא את הכשלים שמפריעים לאתר שלך להתקדם בגוגל, ולא רק זה – היא גם תראה לך מה הסיבה שהאתר שלך אולי נמצא במיקומים טובים, אבל בכל זאת אין המרות.

עבודה עם חברת קידום יסודית כוללת עבודה מול דוחות מפורטים שמצריכים ממך להפעיל את מערכת האתר שלך (אנשים כמו מנהל אתר, מתכנת, כותב תוכן, מעצב UX/UI וכולי), כדי שהאתר שלך יוכל להתגבר על מכשולים ולעמוד בציפיות שלך.

דוגמאות ליסודיות של חברת קידום האתרים: דוח עם המלצות להוספת תכנים באתר, בדיקת מהירות אתר, בדיקת תהליך קנייה באתר, איתור תקלות כמו עמודים שבורים (404), וכולי.

כדי להצליח לקדם את האתר שלך בגוגל, ובכלל, חשוב להבין שתחילת הדרך לא תהיה פשוטה, היא תצריך התאמות מהצד שלך באתר, ולעיתים יהיה צורך לשלם לאנשי מקצוע אחרים כמו כותבי תוכן ומתכנתים מטעמך, כדי שהם יוכלו ליישם את המלצות חברת ה – SEO שלך וכדי שהאתר שלך יוכל להתקדם.

 

7. מדבר אתך בגובה העיניים והופך את המסובך לפשוט

קידום אתרים כולל לא מעט פעולות טכניות שצריך לבצע באתר. האם כל פעולה מתאימה לכל אתר? ממש לא. האם כל פעולה צריכה להישמע כאילו מדברים אתך סינית? תלוי בחברת הקידום. הינה שתי דרכים להגיד את אותו הדבר:

דרך א':

"ההיררכייה של כתובות ה – URL באתר שלך לא טובה, צריך לשנות את מבנה ה – URL בכל העמודים כדי שהאתר שלך יצליח להתקדם בגוגל."

דרך ב':

שיחת טלפון וצילומי מסך מפורטים של – מה זה  URL, מה המצב הנוכחי, מה צריך לשנות ולמה, ומה זה מצריך ממך.

חברת קידום מקצועית עובדת, כאמור, בשני מישורים – במישור המקצועי (אנשי הביצוע) ובמישור התיווכי (בעבודה מול הלקוח). יכול מאוד להיות שבעבודה עם מומחים לקידום אתרים, האופציה שהוצגה ב – דרך א', תגיע אליך בדיוק כמו שהיא נכתבה כאן. אבל ברגע שקיבלת את ההמלצה הזו, חברת הקידום לא תשאיר אותך לשחות לבד במים העמוקים בלי גלגל הצלה.

חשוב להבין שכדי לדעת איך לקדם אתרים צריך ידע, ניסיון, חשיבה מחוץ לקופסא, שאפתנות, יכולת לעבוד עם בני אדם וגישה חיובית כלפי המשימה. אבל כדי לקדם את האתר שלך, לא באמת צריך את כל זה. כל מה שצריך זה למצוא את החברה שתדע לספק לך את הפתרונות הללו, ולקדם את האתר שלך למקומות בהם אליהם מגיע לו, ולך, להגיע.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו