השימוש בקישורים למדידת הרלוונטיות היה החידוש הגדול של גוגל. כך הם ריסקו את מנועי החיפוש המתחרים כמו אלטה ויסטה, לייקוס ועוד. מנועי החיפוש הללו היו קלים יותר לקידום אורגני, שכן כל מה שהיה צריך כדי לקדם בהם עמוד היה 'לדחוף' כמה שיותר מילות מפתח והדפים שלהם מדורגים גבוה יותר. התוצאה עבור המשתמשים הייתה – תוצאות חיפוש לא כל כך רלוונטיות.
גוגל התחילה להשתמש בפופולריות הקישורים כגורם דירוג, מה שהפך את תוצאות החיפוש עבור המשתמשים לרלוונטיות יותר. נכון לאוקטובר 2019 – 96% מהתנועה האורגנית באינטרנט מגיעה ממנועי חיפוש, כש – 76% ממשתמשי desktop, ו- 86% ממשתמשי המובייל עוברים דרך גוגל. דומיננטיות זו נובעת מהרלוונטיות של תוצאות החיפוש, והרלוונטיות כאמור, מגיעה לא מעט מהקישורים באתר.
מה הם השלבים לקידום תוכן האתר?
ליצור המון תוכן.
להשתמש באנקורים (עוגני טקסט).
לבנות קישורים עמוקים ככל הניתן.
להשתמש בקישורים טבעיים.
להשתמש בקישורים רלוונטיים.
להטמיע מספר הגיוני של קישורים.
לא להציף את ה – Footer בקישורים.
איך לינקים פנימיים עוזרים לקידום האתר שלך?
התיאוריה שמאחורי שיטת הקישורים אומרת שקישור פנימי מחזק את הערך הכולל המותאם לחיפוש של אתר אינטרנט.
ההגדרה של קישור פנימי – קישור פנימי הוא אלמנט שמחבר עמוד אחד באתר אינטרנט לעמוד אחר באותו אתר. בקישור פנימי, תחום המקור ותחום היעד זהים. המטרות העקריות של הקישורים הפנימיים:
עוזרים בניווט באתר.
מגדירים את מבנה האתר ואת ההיררכיה שלו.
מחזקים את סמכות הדף ואת הדירוג של האתר כולו בגוגל.
מה הם השלבים לקידום תוכן האתר בעזרת לינקים פנימיים?
1. צור המון תוכן
יצירת כמה שיותר קישורים פנימיים אמנם מחזקת את האתר שלך, אבל כדי ליצור כמה שיותר קישורים פנימיים אתה צריך (הפתעה) כמה שיותר דפים פנימיים. כתיבת תכנים לאתר שלך צריכה להיות רציפה, אחרת גם הטמעת קישורים פנימיים בתכנים החדשים לא תספיק לקידום האתר בגוגל. לכן, אתה צריך לבנות אסטרטגיית תוכן וקישורים לאתר שלך. ככל שיהיו לך יותר קישורים ליותר דפים באתר שלך, כך אסטרטגיית הקישורים הפנימיים שלך תהיה חזקה יותר.
2. השתמש בעוגני טקסט (אנקור טקסט)
טקסט עוגן הוא קטע טקסט המורכב ממילה או ממספר מילים, שעליו נבנה קישור לדף פנימי באתר שלך, או לדף חיצוני. האנקור טקסט מסמן למנוע החיפוש במה עוסק העמוד בפרט, ובמה עוסק האתר בכלל. לכן מדובר באלמנט חשוב מאוד בקידום התוכן שלך.
המטרה העיקרית של אנקור טקסט היא שיפור חוויית המשתמש של הגולש, ולכן, כשאתה מטמיע אותו בטקסט אל תנסה להסתיר אותו, להיפך, עליך לשמור על הבדלה מסוימת בינו לבין יתר טקסט (קו תחתון, שינוי צבע). עיצוב אחיד בין האנקור לבין יתר הטקסט עשוי לגרום לגוגל לחשוב שאתה מנסה למסך את האנקור, מה שעשוי לגרור ענישה בדירוג האתר שלך. הסוד הוא להשתמש במילים או במשפטים פשוטים, לא לנסות לטשטש את האנקור, ובגדול, לא להתחכם יותר מדי.
3. בנה קישורים עמוקים ככל שניתן
באופן כללי, רצוי להימנע מקישורים לדפים ברמה העליונה באתר – דפים אליהם כבר קיימים קישורים דרך תפריט הניווט הראשי של האתר. ישנם שני סוגי קישורים שעליך להיזהר משימוש יתר בהם:
Homepage
כמנהל אתר אינטרנט אתה רוצה דף בית חזק, אבל אתה ממש לא רוצה לנתב את כל המשאבים שלך כדי לחזק אותו, מה גם שזה לא כל כך מועיל לקידום האתר שלך. אתרים רבים מדי משקיעים יותר מדי זמן בבניית יותר מדי קישורים לדף הבית, כשמה שהם באמת צריכים לעשות זה לחזק את הדפים הפנימיים באתר שלהם במקום פשוט להפנות קישורים נוספים לדף הבית. למד מטעויות של אחרים
עמוד צור קשר
טעות נפוצה של מנהלי אתר ושל כותבי תוכן רבים היא הטמעת אנקור לעמוד 'צור קשר' של האתר, בלי שהדבר יהיה רלוונטי לטקסט. נסה להימנע מניסוח כמו "התקשר אלינו כדי לקבל מידע נוסף על השירותים המדהימים שלנו!" תוך הטמעת לינק לעמוד "צור איתנו קשר" באמצעות טקסט העוגן "התקשר אלינו".
הקישורים הטובים ביותר – והקישורים הטבעיים ביותר באסטרטגיית שיווק תוכן – נמצאים עמוק בתוך מבנה האתר ולאו דווקא בדפים ברמה העליונה של האתר.
4. השתמש בקישורים טבעיים לקורא
כשאתה מקשר תוכן אחד באתר שלך לתוכן אחר, אתה בעצם אומר למנוע החיפוש שהיעד של הקישור שלך הוא כל כך רלוונטי וחשוב, שאתה מוכן שהקורא פשוט ילחץ על הקישור, יפסיק את קריאת התוכן הנוכחי באמצע, ויעבור לתוכן המקושר.
דייב דייויס, במאמר שמנתח את האנטומיה של הקישורים הפנימיים, מסביר כי קישורי תוכן הם איתות חזק הן למנוע החיפוש והן למשתמש כי התוכן שאליו אתה מקשר הוא איכותי ורלוונטי, מה שהקוראים כמובן רוצים. קישור פנימי עוזר לקורא, אבל גם עוזר לקידום אתרים שלך: win -win.
5. השתמש בקישורים רלוונטיים
הקישור הפנימי הוא אמנם אינו רפרנס מדעי, אבל קישור איכותי צריך להיות מכוון הקשר. בוא נניח שיש לך חנות ציוד ומזון לחיות מחמד ואתה חושב לקשר מעמוד שעוסק בהרגלי קינון של תוכים אל עמוד מוצר 'אוכל לכלבים'. מאחר וסביר להניח שמי שמחפש מידע על הרגלי קינון של תוכים לא יתעניין באוכל לכלבים (או שכן, אבל בדיוק כמו שייתכן שהוא יתעניין בהתפתחות הבלט הרוסי במדינות המערב במאה ה- 19), נסה להימנע מקישור בין הדפים הללו – למרות שיכול להיות שמדובר במוצר שאתה ממש, אבל ממש רוצה לקדם.
6. השתמש במספר סביר של קישורים פנימיים
ההוראות של גוגל בקשר לכמות הקישורים הפנימיים באתר שלך אולי נשמעות פשוטות: "שמור את הקישורים בדף נתון למספר סביר.", אבל מה מסתתר מאחורי המילה האמורפית – "סביר"? תשובה: אף אחד לא באמת יודע.
טובי המוחות בעולם ה – SEO בעולם לענות על השאלה הזו, אבל אפילו מאט קאטס (מאבות האלגוריתם של גוגל) לא סיפק הצהרה מוחלטת בעניין הזה ואמר: "נראה היה שנכון להמליץ על 100 קישורים בערך, ובמקרים מסוימים יתכן שיהיה הגיוני שיהיו יותר ממאה קישורים".
אז האם כדאי לך ללכת על 100 קישורים? אולי, אבל עליך לקחת בחשבון ש – 100 הקישורים הללו אמורים לכלול את כל הקישורים בדף, כולל כותרות, פוטרים, מודעות, מוצרים, סרגל ניווט ובקיצור, כל מה שלחיץ בדף.
כשמדובר בקישור פנימי, אני מציע בסביבות שלוש לארבע, תלוי באורך הפוסט שלך.
אז כמה קישורים להטמיע? האמת היא שאין מספר קסמים, והאמת היותר פשוטה היא – זה לא אמור להעסיק אותך יותר מדי. נסה לחשוב מה הם הקישורים הרלוונטיים ביותר לקורא, ושלב רק אותם בטקסט. נישתיות, ספציפיות ומקורות ידע רלוונטיים אותם תשלב בקישורים, יעזרו לאתר שלך להתקדם בסולם הדירוג.
7. אל תציף את Footer האתר בלינקים
אם תצליח לחזור אחורה בזמן אל התקופה שלפני שנת – 2013, קישורי כותרת תחתונה (Footer Links) עדיין יהיו לגיטימיים לחלוטין. אלא שמאז, ונכון לשנת – 2020 קישורים פנימיים ב- Footer של האתר שלך לא יתנו לאתר שום ערך נוסף, ויותר מזה, הם עשויים לפגוע בך מבחינת SEO.
שיטת הטמעת קישורים ב – footer הייתה נפוצה עד שנת – 2013 בקרב אתרי נסיעות ואתרי נדל"ן (בעיקר בארה"ב), אלא שאתרים רבים בתחומים הללו החזיקו במאות דפי אינטרנט, כך שה – Footer והקישורים בו, היו משוכפלים לכל הדפים, מה שהפך את הקישורים לספאמיים והביא את גוגל להילחם בתופעה. בשנת 2013, רבים מהאתרים הללו נפגעו בעונש אלגוריתמי על שימוש פרקטיקות כאלה.