7 סיבות ודרכים לכתיבת פוסטים לפייסבוק לחיזוק תוכן האתר

social media

יש לך אתר עסק, יש לך אתר אינטרנט ויש לך אפילו בלוג שמעלה תוכן באופן קבוע – בדיוק כמו שגוגל אוהב. בטווח הארוך, העסק נמצא בדרך הנכונה להצלחה, אבל בטווח הקצר, לא יזיק לתת לו Boost מבחינת חשיפה אורגנית ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק. אז איך אפשר לנצל את כמות המשתמשים העצומה של פייסבוק כדי לקדם את העסק שלך בגוגל? 

 

יש לך תוכן באתר, ועכשיו מה שנשאר זה לחשוף אותו לעולם? מקדמי אתרים מקצועיים יסבירו לך שהעדיפות היא 'לתקוף' את התוכן שלך בכל החזיתות בו זמנית. מאמר תוכן לבלוג שלך הוא אירוע שצריך 'לחגוג', ולקדם בכל הפלטפורמות העומדות לרשותך. אחת המרכזיות היא, כמובן, פייסבוק, כשהכלי המרכזי לקידום עמוד או פרופיל הפייסבוק שלך, הוא פוסטים.

 

בשנת 2020, למעלה משני מיליארד משתמשים נכנסו לפייסבוק מדי חודש. אבל רגע לפני שמתחילים לנצל את ההזדמנות ולכתוב את הפוסט הבא לקידום העסק שלך, כדאי לקרוא את השורות הבאות ולהבין איך אפשר לכתוב פוסט שיעשה את העבודה ובאמת יגרום לך לקדם את העסק שלך באינטרנט.

 

1. גוגל בוחנת את ביצועי האתר גם בחשיפה דרך פייסבוק

רגע אחד, איך חשיפה בפייסבוק קשורה לקידום האתר שלך בגוגל? לשאלה הזאת יש כמה תשובות שקשורות לניתוחים שונים של חוויות משתמש, של אחוזי נטישה ושל גורמים נוספים כמו CTR (אחוזי הקלקה), אבל בגדול – פרסום התוכן שלך בפייסבוק נותן לגוגל אפשרות לבחון את ביצועי האתר ולדרג אותו (זה בתנאי כמובן שהאתר שלך מחובר עם GOOGLE ANALYTICS), עוד לפני שגוגל עצמה דירגה את העמוד במיקום כלשהו ביחס למילת מפתח כזו או אחרת.

 

2. פוסטים לפייסבוק יכולים לסייע לעסק שלך

פרסום פוסט בפייסבוק הוא הדרך המהירה ביותר, והזולה ביותר, להגיע לקהל משתמשים גדול באופן אקטיבי, מבלי לחכות שהאתר שלך יגיע למקומות הראשונים בחיפושים אורגניים בגוגל. מעבר לזה, פרסום פוסטים בעמוד הפייסבוק שלך חשוב שיווקית, מיתוגית, קידומית, תדמיתית, ואפילו עסקית. 

 

פוסט טוב בפייסבוק יכול להוביל להמרה שיכולה להוביל למכירה. נכון להיום, פייסבוק אולי מתחרה עם רשתות חברתיות אחרות על קהלים שונים, אבל הרשת החברתית של מארק צוקרברג הייתה הייתה ונשארה פלטפורמה חברתית מרכזית וחשובה עבור עסקים קטנים ובינוניים. 

 

3. תדירות פרסום הפוסטים משפיעה על קידום העסק

מחקרים רבים עוסקים בשאלת תדירות פרסום פוסטים בפייסבוק, ההסכמה הרווחת היא שפרסום פוסט אחד בכל יום הוא המצב האופטימלי לקידום העסק, כשההמלצה היא לא לחרוג מעבר לשני פוסטים ליום. 

המלצה נוספת היא שלא לפרסם פחות משלושה פוסטים בשבוע בפייסבוק. אבל האם זה כלל אצבע? ממש לא. 

השאלה הזו הייתה ונשארה שאלה שמעסיקה את כל מי שעוסק בקידום ובשיווק דיגיטלי של עסקים בשנים האחרונות. כדאי להמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות, אבל יותר מזה, כדאי לעקוב אחר המתחרים והקולגות שלך, לראות מה היקף הפעילות שלהם בפייסבוק, ולנסות להתאים את הפעילות של העסק שלך לפעילות שלהם.

 

4. פוסטים בפייסבוק אומרים לקהל שהעסק שלך חושב עליהם

המציאות מראה שבכל יום נפתחים עסקים חדשים, ובכל יום נסגרים עסקים אחרים. המציאות גם מראה ש – 55 אחוז מהמבקרים בדפי אינטרנט מבלים 15 שניות או פחות בדף. מעבר לעובדה שנתונים האלה אומרים שהעסק שלך חייב להילחם בכל החזיתות כדי לקבל תנועה, הם מראים שהעסק שלך חייב להילחם בכל החזיתות כדי שהעולם יידע שהוא קיים.

אז נכון, דקארט אמר לפני הרבה שנים שזה שהוא חושב אומר שהוא קיים, אבל בעולמות השיווק באינטרנט – לחשוב זה לא מספיק, צריך להראות לקהל היעד שלך שהעסק שלך לא רק חושב, אלא שהוא חושב עליהם.

כל פוסט חדש שעולה בעמוד הפייסבוק שלך, אומר בעצם לעוקבים שלך שהחשבון פעיל, עדכני, רלוונטי ומעבר לזה – שאכפת לך מהם. לכל פוסט יש תאריך, פוסטים ישנים, או יותר נכון, מחזור פוסטים בעמוד הפייסבוק שלך, יספרו לעוקבים שלך את הסיפור הבא: 'העמוד שלי כבר לא פעיל, הוא לא רלוונטי לכם, אני עושה את זה רק כדי לצאת ידי חובה, בבקשה לעבור לעמוד הבא. תודה.

 

5. ליצור גאנט פוסטים מראש ולתזמן העלאת פוסטים לפייסבוק

'אז מה? עכשיו אתם מצפים ממני לעזוב הכל ולעבוד בלשווק את האתר שלי בפייסבוק? אין לי מספיק דברים על הראש גם כל ההתעסקות הזאת?'

או! טוב שהעלית את הנושא הזה! אז לא, כדי לקדם את העסק שלך בפייסבוק ממש לא צריך לעשות הסבת מקצוע. אם יש לך אתר פעיל שמקודם בצורה מקצועית בגוגל ושהתוכן בו נכתב באופן קבוע, אז העסק שלך בכיוון הנכון. 

מה שנשאר לך לעשות זה להשתמש בכלי השיווקי החינמי שעומד ברשותך, כדי להראות לעולם את העבודה הטובה שעסק שלך עושה.

כדי לעשות את זה, ממש לא צריך בכל יום ולנסח פוסט חדש. אפשר ואפילו מומלץ לקחת את כל התוכן שיש ושעומד לעלות באתר שלך, ליצור גאנט של פוסטים מתאימים לקידום התוכן הזה בפייסבוק, ולתזמן את העלאת הפוסטים לאוויר, כך שהפעילות שלך בפייסבוק תהיה תדירה. 

 

איך לתזמן העלאת פוסטים לאוויר בפייסבוק?

בקלות. עם תזמון העלאת הפוסטים, לא צריך לשבת ולנסח פוסטים, אלא להכין אותם ולתת לפייסבוק לעשות בשבילך את שאר העבודה. זו דרך מצויינת שיכולה לעזור לך להפוך את עמוד הפייסבוק העסקי שלך לכלי עבודה, ולתת לו לעבוד בשבילך. כדי לתזמן פוסטים בפייסבוק יש לבצע את הפעולות הבאות:

 

להיכנס ל – Pages בתפריט:

לבחור את העמוד המבוקש (במידה ויש לך כמה עמודים) ולבחור ב – Publishing Tools

לכתוב את טקסט הפוסט בתיבה, להוסיף תמונה או וידאו ולאחר מכן ללחוץ על החץ הקטן ליד הכפתור Publish:

לבחור את התאריך ואת השעה הרצויים לפרסום הפוסט וללכת לשתות תה, קפה או וויסקי, תלוי בשעה ובמצב הרוח:

 

6. איך כותבים פוסט מוצלח לפייסבוק?

כדי לכתוב פוסט מוצלח בפייסבוק, צריך להתחיל בשאלה 'מה זה פוסט מוצלח?'. התשובה היא לא חד משמעית. יש פוסטים שהמטרה שלהם היא לייצר המרות, יש פוסטים שהמטרה שלהם היא ליצור חשיפה של העסק, יש פוסטים שהמטרה שלהם היא לעורר הזדהות, יש פוסטים שמיועדים להביע הזדהות, יש פוסטים שהמטרה שלהם היא לצאת מהקופסה, ויש עוד עשרות סוגים שונים של מטרות שונות לפוסטים בפייסבוק. אז השלב הראשון, לפני שמתחילים לכתוב, הוא להבין מה מטרת הפוסט. 

היריעה קצרה מכדי לעסוק בכל המטרות השונות, אבל לא משנה מה המטרה שבחרת, הכללים הבאים מתאימים כמעט לכל אחת מהמטרות הללו:

 

  • להתחיל בלשאול שאלה

שאילת שאלות הופכת את הקורא למעורב ואת התוכן שלך לאינטראקטיבי. כששואלים שאלה, חשוב שהשאלה תהיה ישירה, כלומר, להימנע משאלות פתוחות. אפשרות לבחירה קלה של תשובה אפשרית מתוך תשובות אפשריות, תגרום לקוראים להגיב ולהיות מעורבים יותר מאשר בכתיבת שאלות פתוחות.

 

  • להקפיד לכתוב קצר ולעניין

פיד הפייסבוק הוא ההוכחה למושג ה – 'אין סוף'. לא משנה נגלול, לא משנה כמה נדפדף

 פייסבוק ייתנו לנו תוכן ועוד תוכן ועוד תוכן, עד כדי כך שהתמכרות לרשתות חברתיות הפכה לתופעה פסיכיאטרית מוכרת בעולם הרפואה. 

אם נעזוב לרגע את הדאגות שלנו לעתיד האנושות ולבריאותם הנפשית של הדורות הבאים ונחזור לדבר על העסק שלך, חשוב לדעת שאנשים נוטים לדפדף במהירות בין פוסטים, כך שאם כתבת פוסט ארוך, הסיכוי שמישהו יקרא אותו הוא לא לטובתך. לכן, האורך האופטימלי של פוסט לפייסבוק הוא של 80-160 תווים לפוסט.

 

  • להכיר להתחשב בקהל היעד

חשוב להכיר את קהל היעד שלך ולהבין מה הזמן הנכון לפרסום הפוסט ומה ההנעה לפעולה. איפה קהל היעד שלך נמצא בזמן פרסום הפוסט? בנסיעה? בבית? בעבודה?

אם זו שעה בה קהל היעד שלך נמצא בדרכים והפוסט בפייסבוק אמור להוביל אותם למאמר לא קצר בבלוג, עדיף לחכות עם פרסום הפוסט לשעות הבוקר המאוחרות (השעות בהם אנשים אומרים שהם עובדים, אבל הם בעצם קוראים כתבות ושוקעים בפיד הפייסבוק האינסופי 🤫)

 

  • יש לך את אותו דבר – רק במצחיק?

הומור הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם התוכן. אם יש לך אותו, הפוסטים שלך כבר יעשו את העבודה מעצמם, אם לא, עדיף שלא להתעכב על הסעיף הזה ולהמשיך הלאה. 

 

טיפ לכתיבה מצחיקה: סוד הקומדיה הוא בפער בין הציפייה של הקוראים לבין מה שהם מקבלים. אחד מכותבי הפוסטים המצחיקים המוכשרים ביותר בארץ הוא המוזיקאי, התסרטאי והמחזאי, יונתן בלומנפלד. דוגמה מעמוד הפייסבוק של יונתן:

 

  • תמיד להניע לפעולה

כולם משתמשים ברשתות החברתיות, כולם חשופים להמון תוכן כל הזמן, ומה שזה בעצם אומר זה שאם מטרת הפוסט שלך היא למשוך את הקורא לאתר לקבלת מידע נוסף, חשוב לכתוב את זה בבירור ולוותר על מסרים מעורפלים.

 

  • לא לשכוח לשלב לינק לאתר שלך

המטרה של כתיבת פוסט היא להניע לפעולה ולייצר 'המרה'. טיפ לגבי לינקים לפייסבוק: תמיד עדיף להשתמש במקצר כתובות URL. יש לא מעט כאלה ברשת ואין שום צורך להשתמש באתרי הפרימיום. אתרים חינמיים כמו https://www.katzr.net/ ו – https://did.li/ מקצרים את כתובת ה – URL מעולה.

יש לא מעט פוסטים טובים מאוד בפייסבוק, שנותנים מידע טוב מאוד, אבל בשורה התחתונה – הם משאירים את הלקוח הגולשים בעמוד הפייסבוק ולא מזמינים אותו למקום החשוב באמת, שהוא אתר האינטרנט שלך. סיימת לכתוב את הפוסט המושלם? מעולה, עכשיו כל מה שנשאר זה לשלב לינק (עדיף בתגובה הראשונה – האלגוריתם של פייסבוק מעדיף את זה על פני פרסום חינם של עסקים. מה לעשות? גם הם רוצים למכור).

 

  • להציע תמיד מידע בעל ערך – אבל לא לחשוף את כל הקלפים

כדי להשיג את המטרה החשובה ביותר בכתיבה פוסטים, שהיא למשוך תנועה לאתר, חשוב לתת לקוראים סיבה טובה ללחוץ על הקישור. חשוב עוד יותר להימנע מלתת לקוראים את כל המידע בתוך הפוסט, כי במקרה כזה, אין להם שום סיבה שבעולם ללחוץ על הלינק. מה שצריך זה לתת לקוראים מספיק מידע כדי שהם יסתקרנו.

 

  • לכתוב בצורה חיובית

יש אנשים שאוהבים שליליות, אבל מעטים האנשים שכתיבה שלילית תניע אותם לפעולה.

הפוסטים שמקבלים הכי הרבה שיתופים בפייסבוק הם בדרך כלל דברים חיוביים, מעוררי השראה או מצחיקים. 

אנשים עשויים להסכים עם הרגשות השליליים בפוסט, אבל זה לא יגרום להם לעשות 'לייק' או לשתף את הפוסט שלך, בטח ובטח שלא להיכנס לאתר שלך.

 

  • להשתמש באלמנטים וויזואליים

תמונות זה הכל ברשתות החברתיות. תמונה טובה שווה הרבה יותר מאלף מילים, היא שווה את עשירית השנייה שגורמת לאצבע של הגולש לעצור את הדפדוף שלו ולקרוא את הפוסט שלך. 

 

7. מה המחיר של כתיבת פוסטים לפייסבוק?

החלטת לפנות לכותב תוכן כדי לכתוב את הפוסטים לפייסבוק בדרך המקצועית ביותר? ההמלצה היא לנסות ולפנות תמיד לכותב התוכן שמלווה את הפרויקט כולו. כותב התוכן יוכל לנסח טקסטים מתאימים לכל פלטפורמה בנפרד ויגביר את האפקט של הבלוג באתר שלך, כלומר של אתר האיטרנט שלך וכמובן של העסק שלך. 

ישנם מקרים בהם כתיבת פוסטים לפייסבוק נעשית בנפרד מכתיבה לאתר אינטרנט (בקידום אירועים, מופעים, הצגות, הרצאות וכו'). במקרה כזה, כותב תוכן הגון יבקש בדרך כלל כשליש מעלות כתיבת מאמר תוכן סטנדרטי (בין 450 – 650 מילה).

בסופו של דבר, חשוב לזכור שפרסום בפייסבוק זה רק זרוע אחת מתוך ניהול הנכסים הדיגיטליים שלך. החשיבות העיקרית של פרסום פוסטים בפייסבוק היא לחשוף את האתר שלך בצורה מיידית, אבל קהל היעד האורגני הוא מצומצם. כדי להגיע לחשיפה אורגנית רחבה, חשוב לקדם את האתר שלך קידום אורגני בגוגל, וליהנות מתוצאות משמעותיות לטווח הארוך.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו