8 טיפים לקידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות

social media

רשתות חברתיות מאפשרות לאנשים לחלוק מידע ותחומי עניין משותפים, באמצעותם ניתן ליצור קהילות, קבוצות וקשרים מכל רחבי העולם. כיום מיליוני אנשים מחוברים למגוון רשתות חברתיות והמספרים הולכים וגדלים עם הזמן. שיווק באמצעות רשתות חברתיות הפך להיות טרנד בשנים האחרונות. ניתן למצוא  מגוון רחב של כלים המיועדים לצרכי קמפיינים שנועדו לשיווק עסקים וחברות ברשתות החברתיות.

אם יש לכם עסק קטן או אפילו חברה, קידום האתר הוא משימה חשובה לא פחות מניהול העסק. ישנן דרכים שונות לקדם את האתר, אחת מהן היא באמצעות רשתות חברתיות שיכולות לספק חשיפה גבוהה לבעלי עסקים קטנים ויצירת נוכחות ומוניטין ברשת. רשתות חברתיות הן כלי עוצמתי שבאמצעותו תוכלו להשיג חשיפה לקהלים שעשויים להיות רלוונטיים. כל מה שעליכם לעשות בתור התחלה הוא לפתוח פרופיל עסקי ברשתות החברתיות הפופולריות . מדובר בפעולה פשוטה. להלן מספר טיפים ליצירת נוכחות באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות.

1. כתיבת תוכן איכותי

        רשתות חברתיות הן כלי עוצמתי לקידום אתרים ועסקים באינטרנט. בדף הפייסבוק העסקי שלכם תוכלו לייצר נוכחות ולשווק את העסק בקלות רבה, ניתן  לפרסם פרטים חשובים על העסק,פרסום של מבצעים או השקת מוצר חדש. כתבו פוסטים שיספקו ערך מוסף לגולשים שלכם וכך להוביל ליצירת קהילת קוראים. פרסום פוסטים איכותיים יכול לקדם אתכם כאנשי מקצוע, תוכלו להציג את הידע והניסיון בתחום בו עוסקים ולאפשר לגולשים להכיר את טיב השירות. בנוסף, ניתן להזמין חברים לאהוב את הדף (LIKE), להצטרף לקבוצות בתחומים רלוונטיים ולענות על שאלות, להזמין חברים של חברים לאהוב את הדף ולשתף פוסטים שלכם ועוד.

 כתיבה לרשתות חברתיות

       כתיבה לרשתות חברתיות צריכה לדבר אל קהל היעד, צריך להעביר את המסרים השיווקיים בצורה מעניינת  ומעוררת הזדהות. השתמשו בהומור ולא בציניות ואל תנסו למכור ולהכניס את המוצרים שלכם לכל פוסט. התכנים צריכים להיות מקצועיים ואיכותיים ורוב הזמן המטרה שלהם היא ליצור עניין, ערך מוסף ועזרה לקורא. יש לכתוב בשפה פשוטה עד כמה שניתן, אל תכניסו ביטויים מקצועיים שאינם מוכרים לקוראים, זה עלול לגרום לנטישת הדף העסקי. במידה ויש צורך לכתוב על מונחים מקצועיים, נסו להסביר אותם בשורה או שתיים. חשוב לייצר בפוסטים הנעה לפעולה מצד הגולשים, לכן שלבו בתוכם קישור לאתר  ולפרטי יצירת קשר.

 כתבו תוכן איכותי ומקצועי, אין טעם לכתוב תוכן ארוך, אף אחד לא יטרח לקרוא כמות גדולה של טקסט. נסו לתמצת את התוכן , מומלץ לשלב בתוכו כותרות מעניינות, חלוקה לפסקאות, תמונות וסרטוני וידאו עליהם נרחיב בהמשך. כדאי לכתוב טקסט מעניין שימשוך את הגולשים ויספק להם ערך , למשל מענה לבעיה מסוימת. כך תוכלו להגדיל את מספר החשיפות לתוכן ולקבל הרבה יותר לייקים ושיתופים.

היתרונות של דף עסקי בפייסבוק

יצירת דף עסקי בפייסבוק היא דרך פשוטה בה ניתן לשווק את העסק  ברשתות חברתיות. דף עסקי בפייסבוק הוא חינמי ועלות הפרסומים זולה ביחס לפלטפורמות אחרות. תוכן המתפרסם בפייסבוק יכול להגיע לכמות גדולה של גולשים תוך זמן קצר, בזכות יכולת השיתופים והלייקים שניתן לקבל על התכנים. דף פייסבוקחשוב לציין כי ברוב המקרים, יש להשקיע תקציבים בקידום ממומן של הדף, הן ליצירת לייקים חדשים לדף והן לחשיפת גולשים לתוכן אותו כתבתם / מוצרים המוצעים למכירה.

2. פילוח קהל היעד

אחת המשימות החשובות בקידום אתרים היא פילוח קהל היעד.חשוב לבצע מחקר מקדים על קהל היעד. תוכלו להיעזר בכלים אנליטיים כגון Google Analytics ,פילוח קהל היעד כדי להבין כמה כניסות יש לאתר, מה מעניין את הגולשים, מהו זמן השהייה שלהם באתר ועוד. כמו כן, חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית ברשתות החברתיות בהתאם למטרות הקמפיין. כדאי לתכנן את התקציב שתרצו להשקיע במודעות הפרסום ואת הזמנים שבהם יתפרסמו התכנים.

פילוח קהל היעד בפייסבוק

ניתן לפלח את קהל היעד בדף העסקי של פייסבוק על ידי שימוש ב-Insight, מדובר על ממשק פשוט ונוח שבו ניתן לראות את מספר הכניסות לדף העסקי, כמות הלייקים שקיבלתם על הפוסטים ונתונים נוספים.

3. שיתוף בקבוצות

פייסבוק מאפשרת פרסום של התכנים בקבוצות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. כך תתאפשר חשיפה של העסק בפני לקוחות פוטנציאליים, שיתוף פוסטים בקבוצות בפייסבוק יכול לתרום להגדלת התנועה לאתר בצורה אפקטיבית, על ידי חשיפת התוכן בפני אנשים חדשים. חשוב לדעת שהקישורים המגיעים מרשתות חברתיות הם קישורי NoFollow, הכוונה לקישורים שגוגל עוקבת אחריהם אבל הם לא מספקים "כוח קידומי" לאתר שאליו הם מקשרים (למרות שזה לא באמת מדויק). למרות זאת, ככל שהפרופיל העסקי יכיל תכנים יותר איכותיים ויזכה לתגובות רבות יותר  מצד הגולשים, גוגל יסרוק אותו מהר יותר וזה יכול להשפיע על דירוג התכנים המתפרסמים באתר בצורה משמעותית.   

4. שילוב וידאו ותמונות בפרופיל העסקי

        כדי לקדם את האתר מומלץ לשלב תמונות וסרטוני וידאו בפרופיל העסקי שיצרתם ברשתות החברתיות. כתיבה של פסקה קצרה בהקשר לפוסט או לוידאו שאתם מפרסמים יכולה לתרום לקידום האתר על ידי תגובות מצד הגולשים ובנוסף, לגרום לגוגל לאנדקס את המידע במיוחד אם הוידאו אותו מפרסמים נמצא ביוטיוב. חשוב לדעת שגוגל מעריכה יותר פרסומים של סרטונים ותמונות ולכן זה יכול לתרום לקידום האתר בצורה אפקטיבית.  

5. קידום העסק באמצעות אינסטגרם

       אינסטגרם היא רשת חברתית שבה ניתן לפרסם תמונות. הממשק מאפשר עריכה מתקדמת של תמונות והוספה של עיצובים. ניתן להעלות את התמונות דרך הסמארטפון בלבד, הממשק מוגבל לשימוש במחשב האישי.

       מומלץ לפתוח חשבון אינסטגרם ולפרסם בו תמונות, תוכלו לצלם תמונות של העסק במהלך יום עבודה, זה מייצר ערך ושקיפות עבור הגולשים. מומלץ לכתוב שורה קצרה המתארת מה רואים בתמונה. בנוסף ניתן לתייג את התמונות על ידי בחירה של מילות מפתח מסוימות על ידי הוספה של   הסימן #, הכוונה ל-Hashtag , תגית שמסייעת לגולשים להגיע לתוכן בקלות.

6. יצירת ערוץ YouTube עסקי

סרטוני וידאו הם אמצעי פשוט וקל לקידום האתר שלכם בגוגל. כמו שכבר נאמר, גוגל מעריכה סרטונים ותמונות ולכן כדאי מאד לשלב אותם באתר ובפייסבוק. יו טיוב עסקיסרטון תדמית קצר של 30-40 שניות יכול לעשות את העבודה. במידה ואתם מעוניינים לקדם מוצרים  או שירות שאתם מספקים, סרטונים יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם. תוכלו להסביר על המוצר ועל השימוש בו ולחסוך ללקוחות זמן קריאה של הוראות הפעלה.

        סרטוני וידאו מאפשרים לכם להעביר את המסר השיווקי בצורה פשוטה וברורה לגולשים, מקבלים באמצעותם חשיפה גבוהה יותר ואת האפשרות לחשוף את עצמכם בפני הלקוחות. מומלץ להוסיף תגיות מטה דאטה יכול לשפר בצורה משמעותית את הקידום שלו בגוגל. הגולשים יכולים לתת לייקים לסרטון ולהגיב עליו.

7. בניית פרופיל עסקי בלינקדאין

       לינקדאין היא רשת חברתית המאפשרת יצירת קשרים מקצועיים. באמצעות לינקדאין ניתן לבנות פרופיל עסקי וליצור קשרים עם לקוחות, מכרים וקולגות. ניתן להעלות תמונת פרופיל ותמונת רקע לעסק שלכם, בדומה לפייסבוק. Social network connectionחשוב מאד להוסיף קישור של האתר לפרופיל העסקי. יש להוסיף מספר מילות מפתח על העסק במטרה לגרום לגוגל לאנדקס את המידע ולקדם אתכם בתוצאות החיפוש. קיימת אפשרות לשפר את הפרופיל העסקי בלינקדאין על ידי יישום של ההמלצות הניתנות על ידי הפלטפורמה.התחברו לקבוצות בתחום ותוכלו להגיע למעגל קשרים גדול יותר. ניתן לבצע קידום ממומן בתוך פלטפורמת לינקדאין.  

8. עקביות

יש חשיבות רבה לפרסום תוכן על בסיס קבוע. בין אם מפרסמים פוסט בפייסבוק, מעלים עדכונים שוטפים ללינקדאין או מצלמים תמונות לחשבון האינסטגרם העסקי,  חשוב להתמיד בהעלאת תכנים חדשים ומעניינים. יש לבנות אסטרטגיית תוכן שבה יהיה אפשר לבצע מעקב על התכנים שמפורסמים באתר, דבר זה עוזר לשמור על עקביות ומהווה חשיבות עבור המוניטין והנראות של העסק ברשת. תכננו אסטרטגיית תוכן יומית, שבועית וחודשית שבה ייכתבו העדכונים השוטפים על העסק. מומלץ לשתף את התכנים בבלוגים נוספים וברשתות החברתיות. חשוב  להשקיע זמן בפיתוח הפרופילים העסקיים על מנת לייצר נוכחות באינטרנט ולא פחות חשוב לאפשר כניסה של לידים ולקוחות פוטנציאליים לאתר.

אולי תתעניין גם ב:

כיצד תקדמו את העסק שלכם בגוגל מפות?

קידום העסק על ידי כתיבה וניהול בלוג עסקי

 

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו