פרסום Authority book: הגדלת החשיפה וקניית שם בתחום שלך

Authority book

Authority book (ספר סמכות) זה ספר אותו כותבים כדי להגיע לקהלי יעד תוך מיצוב המחבר כמומחה מוביל בתחום או בנושא מסוים. ספר סמכות יכול לעזור לך לצבור אמינות, כבוד והשפעה בשל העומק, הדיוק והערך של התוכן המוצג. במדריך הבא אני אסביר לך על תהליך כתיבת ספר Authority ואיך הוא יכול להשתלב באופן מושלם עם אסטרטגיית קידום האתר שלך.

איך לכתוב ספר סמכות שאנשים יצרכו?

ואני בכוונה כותב 'יצרכו' ולא 'יקראו', כי היום כבר לא חייבים לקרוא ספר כדי לצרוך את התוכן שלו – אפשר גם להאזין. אני לא מתכוון לדבר אתך כאן על היתרונות של ספר קולי לעומת ספרי דפוס, כי התפקיד שלי הוא לקדם את הספר שלך ולגרום לאנשים לצרוך אותו ולא לקבל החלטות קריאטיב, אבל חשוב לי שתדע שבעידן הדיגיטלי של היום אתה לא חייב לדבוק בגישה המסורתית של כתיבת ספרים מתוך תחרות על העין של קהל היעד שלך. לפעמים קל יותר להתחרות על האוזן שלו.

 

אחרי הדיסקליימר הזה, בוא נעבור לחלק החשוב ביותר ביצירת הספר והוא (לא הכתיבה) בחירת קהל היעד של הספר שלך. 

בחירת קהל היעד לספר סמכות לפי גישת – SEO

יש הרבה דרכים לאתר ולטרגט קהלי יעד, והכל מתחיל בשאלה – מה זה בכלל קהל יעד? ובכן, התשובה שלי לשאלה הזאת היא – כל מי שמחפש את מה שאני יכול להציע לו לקבל. אין לי מושג מי יחפש את הספר שלך, אבל אני יודע מה יחפש מי שיחפש את הנושא שבו הספר שלך עוסק ולכן אני בכלל לא צריך לטרגט אותו – אלא רק את הביטויים בהם הוא משתמש כדי למצוא את מה שהוא מחפש. 

 

הביטוי "ספרי התפתחות אישית" הוא ביטוי עם 260 חיפושים בחודש בממוצע. המשמעות היא שאם הספר עוסק בנושא התפתחות אישית, עם עבודת SEO  – קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש, נכונה, יש לך סיכוי למכור עשרות ספרים מדי חודש. 

 

מחפש דרכים יעילות למכור את הספר שלך באינטרנט? אנחנו ב – Webs לא מסתפקים בלהביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל – אנחנו גם נעזור לאתר שלך להכניס עבורך כסף. השאר פרטים כאן >>

 

איך ספר יכול לעזור לך לבנות סמכות עבור העסק שלך? (כולל דוגמאות)

כתיבת ספר יכולה להוות צעד משמעותי בביסוס המותג שלך כסמכות בתחום מסוים. לספר סמכות מצליח יש יתרונות רבים שתורמים למומחיות ולסמכות המחברים, למשל:

מנהיגות מחשבתית: ספר סמכות מאפשר למחבר להציג רעיונות, מתודולוגיות או מסגרות חדשות שיכולות להציב סטנדרטים חדשים או לערער על נורמות רווחות בתחומו. לדוגמה, "The Lean Startup" של אריק ריס הציג גישה חדשה לגמרי ליזמות ופיתוח מוצרים.

טווח הגעה רחב: ספר יכול להגיע לקהל עולמי, במיוחד כשהוא מתורגם למספר שפות. טווח הגעה רחב זה יכול לגרום להתקשרויות בינלאומיות, ייעוץ והזדמנויות אחרות. "7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים מאוד" של סטיבן אר.קובי תורגם לשפות רבות, והפיץ את השפעתו ברחבי העולם.

אמינות: הוצאת ספר לאור, במיוחד ספר אשר התקבל היטב, מעניקה למחבר אמינות. זה ייצוג מוחשי של המומחיות שלהם. דייל קרנגי הפך לשם נרדף לתקשורת אפקטיבית ולמיומנויות בינאישיות בעיקר בזכות ספרו "איך לזכות בחברים ולהשפיע על אנשים".

חשיפה תקשורתית: ספר מצליח יכול להוביל לראיונות, פודקאסטים, הופעות בטלוויזיה ופיצ'רים במגזינים או בעיתונים. חשיפה תקשורתית זו מעצימה עוד יותר את קולו וסמכותו של המחבר. אקהרט טול, לאחר "הכוח של עכשיו", עשה הופעות רבות בתקשורת שחיזקו את המוניטין שלו כמורה רוחני.

הזדמנויות ל – Networking: להיות סופר של רב-מכר יכול לפתוח דלתות לכנסים, סדנאות וסמינרים משפיעים בתעשייה. לדוגמה, טים פריס, שכתב את הספר ומתחזק את הבלוג "שבוע העבודה בן 4 השעות", השיג גישה לרשת נרחבת של הישגים גבוהים, שאותה מינף לאחר מכן לספרים נוספים (מהדורות חדשות של אותו ספר אם לדייק) ולפודקאסט.

יתרונות כלכליים: מלבד ההכנסות הישירות ממכירת ספרים, היותו של הסופר בר סמכא בתחומו יכולה להוביל להתקשרויות משתלמות, לייעוץ, קורסים והזדמנויות אחרות שניתן להפיק רווחים. "אבא עשיר אבא עני" של רוברט טי קיוסאקי הוליד משחקי לוח, סמינרים וסדנאות.

חיי נצח: ספר כתוב היטב יכול להבטיח שרעיונותיו של המחבר ישפיעו זמן רב לאחר פרסומו. "דרך האמן" של ג'וליה קמרון נותרה בעלת השפעה עשרות שנים לאחר יציאתו לאור.

מקור סמכות: כאשר מומחים אחרים בתחום מכירים ברעיונות המוצגים בספר, מתייחסים אליהם או מתבססים עליהם, זה מחזק את סמכותו של המחבר. "חשיבה, מהירה ואיטית" של דניאל כהנמן צוטט ונבנה על ידי חוקרים והוגים רבים.

בניית קהילה: ספרים מצליחים מובילים לרוב להיווצרותן של קהילות או תנועות סביב הרעיונות שהם מציגים. "ההרגלים האטומיים" של ג'יימס קליר הוליד קבוצות ופורומים מקוונים רבים שבהם הקוראים דנים ומיישמים את עקרונות הספר.

הזדמנות לגוון: ספר מוצלח יכול לשמש כנקודת השקה לסופרים לגוון לתחומים קשורים, ולבסס עוד יותר את סמכותם. סופרים רבים, כמו דיוויד אלן עם "לקבל דברים לעשות", יצרו מערכות, כלים וחברות ייעוץ שלמות על סמך העקרונות המתוארים בספריהם.

במהותו, ספר מצליח משמש גם כיסוד וגם כמכפיל לסמכותו של הפרט בתחומו. הוא מספק פלטפורמה שממנה הם יכולים להפיץ את הרעיונות שלהם, להתחבר לאחרים וליצור השפעה מתמשכת.

איך לכתוב ספר כדי לבסס מומחיות?

יצירת סמכות בתחומך על ידי כתיבה ופרסום של ספר היא אסטרטגיה מצוינת. הנה שלבים נפוצים שיעזרו לך בתהליך:

  • התחל בזיהוי הצעת הערך הייחודית שלך או מה שמבדיל את הידע שלך מאחרים.
  • חשוב על קהל היעד שלך והתאם את התוכן שלך כך שיענה על צרכיו ותחומי העניין שלו.
  • במע מחקר נרחב כדי להבטיח דיוק ואמינות.
  • ארגן את החומר שלך באופן הגיוני, החל במתווה והתרחב לפרקים מפורטים.

זהה את הצעת הערך הייחודית שלך

  • קבע מה עושה אותך שונה או איזו פרספקטיבה ייחודית אתה יכול להביא לשולחן.
  • אילו נושאים אינם מומלצים בתחומך? מה היית רוצה שהיה קיים ממה שלמדת?

מחקר ומתאר

  • חקור ביסודיות את הנושא שבחרת. קרא ספרות קיימת, פופולרית ואקדמית כאחד, כדי להבטיח שאינך חוזר על מה שכבר נמצא בחוץ.
  • צור מתאר מפורט לספר שלך. זו תהיה מפת הדרכים שלך.

קבעו לוח זמנים לכתיבה

  • הקדש שעות ספציפיות בשבוע שלך אך ורק לכתיבה.
  • עקביות היא המפתח. בין אם זה 200 מילים או 2000 מילים ביום, מצא קצב שמתאים לך.

איסוף המלצות וביקורות עמיתים

  • ככל שתתקדם, שתף קטעים עם עמיתים או אנשי מקצוע בתחומך.
  • ההמלצות שלהם יכולות להיות עוצמתיות כאשר הגיע הזמן לפרסם ולשווק את הספר שלך.

שקול כמחבר או תורם

  • זה יכול לחלק את עומס העבודה ולשלב מומחיות. בנוסף, זה יכול להרחיב את הקהל אם שניכם מקדמים אותו.

בחר את נתיב הפרסום הנכון

  • הוצאה לאור מסורתית: פנו ישירות לסוכנים או לבעלי אתרים. נתיב זה יכול לתת יותר אמינות ומציע רשת הפצה מובנית, אבל זה יותר מאתגר וגוזל זמן להשיג עסקת ספרים.
  • פרסום עצמי: פלטפורמות כמו Kindle Direct Publishing של אמזון או IngramSpark מציעות דרכים לפרסום עצמי. יש לך יותר שליטה אבל גם יותר אחריות על השיווק וההפצה.

לשכור אנשי מקצוע

  • ספר טוב זקוק לעריכה מקצועית. השקיעו בעורך טוב.
  • כמו כן, שקול לשכור מעצב כיסויים מקצועי. ספר נשפט לעתים קרובות לפי הכריכה שלו.

קדם את הספר שלך

  • השתמש במדיה חברתית, פוסטים בבלוגים והזדמנויות לדיבור בפני קהל.
  • הצע לפרסם אורח בבלוגים בתעשייה או להיות אורח בפודקאסטים רלוונטיים.
  • ארגן השקת ספר עם אירועים או מבצעים מקוונים.

נצל את הספר שלך

  • לאחר פרסום, השתמש בספר שלך ככרטיס ביקור. הצע אותו חינם (או במחיר מסובסד) כחלק מתהליך ייעוץ או כערך מוסף ללקוחות.
  • שקול ליצור קורס או סדנה על סמך תוכן הספר שלך.

תישאר מעודכן

  • תעשיות מתפתחות. עדכן את הספר שלך כל כמה שנים כדי לשמור עליו רלוונטי וכדי לשמור על סמכותך.

רשת

  • עסוק בהזדמנויות דיבור בכנסים או סמינרים מקוונים.
  • השתתף באירועים בתעשייה וחלק עותקים של הספר שלך.

זכור, כתיבת ספר אינה רק שיתוף בידע שלך אלא גם למידה תוך כדי התהליך. זה יגבש את ההבנה שלך, ישפר את הנראות שלך ויעזור למקם אותך כסמכות בתחומך.

10 שיטות ודרכים לכתיבת  authority book במהירות

אתגר 30 הימים

"אתגר הכתיבה ב – 30 ימים" יכול להוות דרך נפלאה להניע את תהליך הכתיבה שלך, במיוחד אם אתה מכוון לכתוב ולפרסם ספר. כך תוכל למנף את האתגר הזה למסע כתיבת הספרים שלך:

  • הגדר יעדים ברורים:

    • מה אתה מקווה להשיג עד יום 30? זה יכול להיות טיוטה שלמה, ספירת מילים מסויימת, או מתאר מובנה עם פרקים בולטים.
  • יעדי ספירת מילים יומית:

    • החליטו על ספירת מילים להגיע אליה בכל יום. לדוגמה, אם אתה שואף לכתוב כתב יד של 30,000 מילים עד סוף האתגר, זה יהיה 1,000 מילים ביום.
  • זמן כתיבה ייעודי:

    • בחר זמן ספציפי בכל יום המוקדש אך ורק לכתיבה. זה מבסס עקביות והופך את הכתיבה להרגל יומיומי.
  • מזער הסחות דעת:

    • מצא מרחב כתיבה שקט. כבה את ההתראות במכשירים שלך ושקול להשתמש באפליקציות כמו "Forest" או "Focus@Will" כדי לשפר את הריכוז.
  • אחריות:

    • שתף את האתגר שלך במדיה החברתית או עם חברים קרובים ובני משפחה. השכבה הנוספת הזו של אחריות יכולה להניע אותך לדבוק במטרה שלך.
    • שקול להצטרף או להקים קבוצת כתיבה שבה אתה עושה צ'ק-אין יומי או שבועי.
  • מתאר ראשון:

    • הקדישו את היום הראשון (או אפילו כמה ימים לפני שמתחילים באתגר) בתיאור הספר שלכם. זה ייתן לך מפת דרכים לעקוב אחריה.
  • הימנע מעריכה:

    • המטרה היא להוריד מילים לנייר. התנגדו לדחף לערוך עד לאחר סיום האתגר. התמקד בהתקדמות, לא בשלמות.
  • קבל כמה שיותר השראה:

    • קרא יצירות אחרות, צפה בסרטים דוקומנטריים רלוונטיים או האזן למוזיקה שנותנת לך השראה. זה יכול לתדלק את הפעלות הכתיבה שלך.
  • עקוב אחר ההתקדמות שלך:

    • שמור יומן של ספירת המילים היומית שלך. לחגוג אבני דרך קטנות.
  • גְמִישׁוּת:

  • אם אתה נופל במילים יום אחד, נסו לפצות על כך למחרת. אבל הימנע מלהיות קשה מדי עם עצמך. הרעיון הוא להתקדם באופן עקבי.
  • לאחר אתגר:

  • לאחר שתסיים את 30 הימים, קח לעצמך הפסקה קצרה.
  • לאחר מכן, התחל את תהליך העריכה. זה המקום שבו אתה משכלל ומעצב את כתב היד שלך.
  • שקול לשכור עורך מקצועי או לשתף את עבודתך עם קוראי בטא לקבלת משוב.
  • פרסום:

  • השתמש במומנטום מהאתגר כדי להוביל אותך בתהליך הפרסום, בין אם אתה מפרסם בעצמך או מפרסם לסוכנים/מוציאים לאור.
  • שיקוף:

  • חשבו מה עבד ומה לא. האם האתגר עזר לך לבנות הרגל כתיבה? האם תרוויח עוד ספרינט של 30 יום לתיקונים או פרויקט אחר?

זכור, אתגר הכתיבה בן 30 הימים הוא כלי להניע את הכתיבה שלך. המסע האמיתי מתחיל ברגע שהאתגר מסתיים, כשאתה משכלל, מסיים ומשתף את העבודה שלך עם העולם.

שיטת פתית השלג

  • התחל עם סיכום של משפט אחד של הסיפור שלך.
  • הרחב את המשפט הזה לפסקה מלאה המתארת ​​את הגדרת הסיפור, האסונות הגדולים והסיום.
  • כתוב דף סיכום קצר לכל דמות.
  • הרחב כל משפט בפסקת הסיכום שלך לפסקה מלאה.
  • המשך להרחיב עד שיהיה לכם כתב יד מלא.
  • לוחם סוף השבוע

    • הקדש סופי שבוע ספציפיים כריטריטים לכתיבה.
    • נקה את לוח הזמנים שלך ושקע בכתיבה שלך מיום שישי בערב עד יום ראשון בלילה.
  • אתגר פרק ליום

    • שאף להשלים פרק אחד בכל יום. בהתאם למבנה הספר שלך ולמהירות הכתיבה שלך, זו יכולה להיות גישה מעשית.
  • NaNoWriMo (חודש כתיבת רומנים)

    • האתגר הוא לכתוב 50,000 מילים בחודש נובמבר.
    • למרות שהוא מכוון לרומנים, ניתן להתאים את האתגר לכל סוג של ספר.
  • שיטת אבן הדרך

    • חלק את הספר שלך לאבני דרך או סעיפים מרכזיים.
    • הגדר מועדים ספציפיים לכל אחד, מה שמאפשר לך להתמקד בנתח אחד בכל פעם.
  • שיטת ההכתבה

    • אם נוח לך לדבר מאשר לכתוב, שקול להכתיב את הספר שלך.
    • השתמש בתוכנה כמו Dragon NaturallySpeaking או אפילו בכלי ההקלדה הקולית ב-Google Docs.
  • הגישה השיתופית

    • חבור למחבר שותף או לקבוצה.
    • כל אדם יכול לכתוב קטעים או פרקים ספציפיים, ואז להתאחד כדי למזג ולערוך לקול מגובש.
  • גישת הראיון (מעולה לעיון)

    • הקלט ראיונות עם עצמך או עם מומחים בנושא.
    • תמלל את ההקלטות הללו והשתמש בהן כחומר הבסיס לספר שלך.
  • לולאת המשוב המתמשך

    • כתוב פרק ​​או קטע ולאחר מכן שתף אותם מיד עם קבוצה של קוראי בטא מהימנים.
    • השתמש במשוב שלהם כדי לחדד לפני המעבר לסעיף הבא, הבטחת איכות ורלוונטיות תוך כדי תנועה.

לא משנה באיזו שיטה או אתגר תבחר, המפתח הוא עקביות. הקצאת זמן קבוע לכתיבה, בין אם זה יומי, שבועי או במרווחים ספציפיים, תקרב אותך להשלמת הספר שלך. קל יותר לערוך עמוד גרוע מאשר עמוד ריק.

עלויות והפצה

אני לא הולך לדבר על מחירים כי זה משתנה, אני רק הולך לספר לך ממה העלויות מורכבות:

ספרים מודפסים

עלויות

  • ראשוני: עיצוב כריכה, כתיבה, רכישת ISBN, הגהה ועריכה.
  • ייצור: עלויות ההדפסה משתנות בהתאם לגורמים כמו גודל, איכות נייר, כריכה וצבע. הדפסה על פי דרישה (POD) כמו KDP או IngramSpark של אמזון יכולים להפחית עלויות מראש אבל העלויות ליחידה גבוהות יותר.
  • הפצה: משלוח, אחסנה וטיפול. רוב המפיצים/קמעונאים (כמו אמזון או חנויות ספרים) לוקחים אחוז מהמכירות (בדרך כלל 40-60%).

ערוצי הפצה

  • חנויות ספרים מסורתיות.
  • קמעונאים מקוונים (למשל, אמזון, בארנס ונובל).
  • מכירה ישירה באירועים, כנסים או דרך אתר אינטרנט של מחבר.

ספרים דיגיטליים (ספרים אלקטרוניים)

עלויות:

  • בעיקר עיצוב, עיצוב ועריכה.
  • ללא עלויות הדפסה או משלוח.
  • קמעונאים לוקחים אחוז, לרוב פחות מאשר עבור ספרים מודפסים.

ערוצי הפצה:

  • פלטפורמות דיגיטליות (Amazon Kindle, Apple iBooks, Google Play Books, Kobo וכו').
  • מכירות הורדה ישירה מאתר של מחבר.
  • שירותי מנוי (כמו Scribd).

ספרים מוקלטים

עלויות:

  • שכירת קריין או שחקן קול.
  • זמן הקלטה באולפן.
  • עריכה ופוסט פרודקשן.
  • עיצוב כריכה מותאם לפלטפורמות ספרי אודיו.

ערוצי הפצה:

  • Audible (השחקן הגדול ביותר, בדרך כלל דרך ACX), iTunes, Google Play וכו'.
  • מכירה ישירה או מתנות חינם מאתר של מחבר.
  • הפצת ספרים באמצעות פלטפורמות כמו OverDrive.

היתרונות של ספרים דיגיטליים וספרי שמע לעומת ספרים מודפסים

ספרים דיגיטליים:

  • מחיר סביר: לרוב זול יותר לייצור ולרכישה.
  • נוחות: משלוח מיידי וניידות. יכול לאחסן אלפים במכשיר אחד.
  • יכולת חיפוש: קל לחפש תוכן ספציפי.
  • תכונות אינטראקטיביות: היפר-קישורים, רכיבי מולטימדיה, חידונים אינטראקטיביים וכו'.
  • יכולת התאמה: הקוראים יכולים להתאים את גודל הגופן, צבע הרקע ועוד.
  • טווח הגעה עולמי: קל יותר להפצה ברחבי העולם.
  • קיימות: ידידותית לסביבה, ללא נייר או משלוח.

ספרים מוקלטים:

  • נגישות: מעולה לאנשים עם לקות ראייה.
  • ריבוי משימות: מאפשר למאזינים לצרוך תוכן תוך כדי ביצוע משימות אחרות (למשל, נהיגה, פעילות גופנית).
  • אלמנט ביצוע: מביא מימד חדש עם משחק קול, רגש ולפעמים אפקטים קוליים.
  • שוק הולך וגדל: הפופולריות גדלה במהירות כצורה מועדפת של "קריאה".

ספרים מודפסים:

  • מוחשיות: נוכחות פיזית יכולה להיות מספקת עבור קוראים רבים.
  • יכולת מתנה: קל יותר לתת פריט מוחשי במתנה.
  • אין צורך בטכנולוגיה: אין צורך במכשיר אלקטרוני כדי לקרוא.
  • מכירה חוזרת: ניתן למכור בחנויות ספרים יד שנייה או באינטרנט.
  • איסוף: יכול להפוך לפריטי אספנים, במיוחד מהדורות ראשונות או עותקים חתומים.

לסיכום, לכל פורמט יש את היתרונות שלו, והבחירה האידיאלית תלויה לרוב בקהל היעד, בסוג התוכן ובערוצי ההפצה העומדים לרשות המחבר. בעוד שפורמטים דיגיטליים מציעים נוחות וטווח הגעה גלובלי, עדיין יש שוק משמעותי וחיבה לחוויה המישוש של ספר מודפס. בינתיים, ספרי אודיו פונים לקהל המחפש בידור וידע תוך כדי תנועה.

דרכים לפרסום authority book

עיתונות אקדמית

אם עבודתך היא אקדמית, פרסום באמצעות עיתונות אקדמית מבטיח שהיא תעבור ביקורת עמיתים, מה שמספק חותמת של אמינות.

הוצאות לאור עם קווים מקצועיים

לחלק מהוצאות לאור גדולות יש טביעות המוקדשות ליצירות מקצועיות או סמכותיות. להיות מזוהה עם חותם מכובד יכול לחזק את הסמכות שלך.

פרסומים בתעשייה

לתעשיות רבות יש מפרסמים או כתבי עת ספציפיים המוכרים כרשויות מובילות. פרסום איתם יכול לספק חותם של מומחיות.

פרסום עצמי עם סטנדרטים מקצועיים:

  • ודא שהעבודה שלך נחקרת, כתובה וערוכה בקפידה.
  • השתמש בשירותי עיצוב ופריסה מקצועיים לפנים הספר ולכריכתו.
  • אבטח המלצות או מילות קדומות ממומחים מוכרים בתחומך.

הוצאה היברידית

זוהי דרך ביניים בין פרסום מסורתי לפרסום עצמי. אתה עשוי לשלם עבור תהליך הפרסום, אבל לחברות אלה יש לרוב סטנדרטים מחמירים ומציעות יותר אמינות מאשר יצירות בהוצאה עצמית בלבד.

פרסום דיגיטלי עם פלטפורמות ידועות

פלטפורמות או אתרים ספציפיים לתעשייה מאפשרות פרסום תוכן. תרומות קבועות יכולות למצב אותך כמוביל מחשבה בתחומך.

פרסום בגישה פתוחה

במיוחד עבור עבודות מחקר, פלטפורמות גישה פתוחה מציעות גישה חופשית לקוראים, מגדילות את הנראות ומציגות את תרומת העבודה שלך לתחום.

שיתוף פעולה

כתיבה משותפת עם סמכות מוכרת בתחומך יכולה להעניק את אמינותם ליצירה ולך ככותב.

סדנאות וסמינרים מקוונים

אמנם לא "מפרסמים" במובן המסורתי, העברת סדנאות או סמינרים מקוונים בנושא שלך יכולה להפגין סמכות. השלמת אלה עם ספר או מדריך שפורסם יכול להיות יעיל מאוד.

שחרור תוכן בצורת סדרה

במקום ספר מלא, שקול לפרסם את התוכן שלך כסדרה של דוחות, מאמרים או מאמרים. מכיוון שהקוראים מזהים את העקביות והעומק של הידע שלך על פני מהדורות, זה יכול לבסס את הסמכות שלך.

דוגמאות לאנשים שיצרו ספרים שהפכו אותם לסמכות בתחומם

פיננסים

Raghuram Rajan (הודו) – לשעבר נגיד הבנק המרכזי של הודו ופרופסור למימון. ספרו, "Fault Lines: How Hidden Fractures Still Threaten the World Economy", זכה במספר פרסים וחיזק את המוניטין שלו כהוגה דעות מוביל בנושאים כלכליים גלובליים.

מַדָע

סטיבן הוקינג (בריטניה) – אחד המדענים המוכרים ביותר בעולם. ספרו "קיצור תולדות הזמן" התעמק במושגים קוסמולוגיים מורכבים והנגיש אותם לקהל הרחב.

ספרות ותרבות

Chinua Achebe (ניגריה) – עבודתו המכוננת, "דברים מתפרקים", מציעה עדשה ביקורתית על הזהות האפריקאית הפוסט-קולוניאלית והפכה אותו לדמות מובילה בספרות האפריקאית.

רפואה ובריאות הציבור

הנס רוסלינג (שוודיה) – רופא וסטטיסטיקאי, ספרו "עובדתיות: עשר סיבות שאנו טועים לגבי העולם – ולמה דברים טובים ממה שאתה חושב" הציע פרספקטיבה חדשה על נתונים בריאותיים וכלכליים גלובליים.

אמנות והיסטוריה

ניל מקגרגור (בריטניה) – לשעבר מנהל המוזיאון הבריטי, הוא כתב את "היסטוריה של העולם ב-100 חפצים" העוקב אחר ההיסטוריה האנושית דרך חפצים.

סביבה

Wangari Maathai (קניה) – פעיל סביבתי ופוליטי שייסד את תנועת החגורה הירוקה. ספר הזיכרונות שלה, "Unbowed", יחד עם יצירותיה הסביבתיות, היוו השראה עבור רבים בתחום.

פִילוֹסוֹפִיָה

ג'אבד אחמד ג'אמידי (פקיסטן) – תאולוג מודרניסטי אסלאמי נודע שכתב את "מקמת", המספק נקודת מבט רעננה על תורות האיסלאם וזיכה אותו בכבוד וסמכות בחוגים דתיים.

אומנות הבישול

יותם אוטלנגי (ישראל/בריטניה) – שף בעל שם שספרי הבישול שלו, כמו "ירושלים" ו"שפע", הפכו את המטבח המזרח תיכוני והים תיכוני לנגיש ופופולרי ברחבי העולם.

אדריכלות ועיצוב

Rem Koolhaas (הולנד) – אדריכל ואורבניסט, ספרו "Delicious New York" ביסס אותו כהוגה דעות מוביל בעיצוב ואדריכלות עירונית.

סוֹצִיוֹלוֹגִיָה

תומס פיקטי (צרפת) – כלכלן ופרופסור, עבודתו "הון במאה העשרים ואחת" מעמיקה בעושר ובאי-שוויון בהכנסות, ומעצבת דיונים ברחבי העולם.

כל אחד מהמחברים הללו מגיע מאזורים ותחומים שונים, ולספריהם היו השפעות משמעותיות בתחומיהם. כוחו של ספר נחקר וכתוב ברהיטות לבסס סמכות ניכר על פני דיסציפלינות וגיאוגרפיות. עידוד אנשי מקצוע מכל התחומים לכתוב ולשתף את הידע שלהם יכול לא רק לבסס את סמכותם אלא גם להעשיר את נוף הידע העולמי.

דוגמאות לספרים שנותנים לקוראים 'כלים' שהם יכולים לעבוד איתם כדי להצליח

סופרים רבים כתבו ספרים שנועדו לספק לקוראים כלים מעשיים, אסטרטגיות ומסגרות להשגת הצלחה בתחומים שונים בחייהם. ספרים אלה הופכים לעתים קרובות לרבי מכר בשל הישימות והקשר שלהם לקהל הרחב. להלן מבחר מתחומים שונים:

  • עזרה עצמית והתפתחות אישית:

    • "7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" מאת סטיבן ר. קובי – מספק לקוראים שבעה הרגלים בסיסיים המקדמים אפקטיביות אישית ובין-אישית.
  • עסקים ויזמות:

    • "הסטארטאפ הרזה" מאת אריק ריס – מציג גישה שיטתית ומדעית ליצירה וניהול של סטארטאפים מצליחים תוך שימוש בגישה מובנית ועקרונית לפיתוח מוצרים חדשים.
  • יצירתיות וכתיבה:

    • "דרך האמן" מאת ג'וליה קמרון – מציע טכניקות ותרגילים כדי לסייע לאנשים לרתום את הכישרונות והכישורים היצירתיים שלהם.
  • פרודוקטיביות וניהול זמן:

    • "להספיק לעשות דברים: אמנות הפרודוקטיביות ללא מתח" מאת דיוויד אלן – מציגה מערכת ארגונית מקיפה לשיפור היעילות והקלת מתחים הקשורים בעבודה.
  • רווחה נפשית ומיינדפולנס:

    • "כוחו של עכשיו: מדריך להארה רוחנית" מאת אקהרט טול – מעודד את הקוראים לחיות ברגע ההווה ולהשתחרר מכאב העבר והחרדה מהעתיד.
  • פיננסים ובניית עושר:

    • "אבא עשיר אבא עני" מאת רוברט טי קיוסאקי – מציע תובנות לגבי כסף, עבודה וחיים, תוך ניגוד לצורת החשיבה של "אבא עשיר" ו"אבא עני".
  • מערכות יחסים ותקשורת:

    • "איך לזכות בחברים ולהשפיע על אנשים" מאת דייל קרנגי – מספק עקרונות וטכניקות לתקשורת בין אישית טובה יותר ולהשפעה על אחרים.
  • בריאות וכושר:

    • "הגוף בן 4 השעות: מדריך לא נפוץ להורדת שומן מהירה, סקס מדהים והפיכתו לעל אנושי" מאת טים ​​פריס – מדריך נרחב להשגת מגוון יעדים בריאותיים תוך שימוש בטיפים וטכניקות ספציפיות.
  • קבלת החלטות ופתרון בעיות:

    • "חשיבה, מהירה ואיטית" מאת דניאל כהנמן – חוקר את הדיכוטומיה בין שני אופני חשיבה: "מהיר" ו"איטי" וכיצד הם מעצבים את ההחלטות שלנו.
  • שינוי הרגלים והתנהגות:

  • "הרגלים אטומיים: דרך קלה ומוכחת לבנות הרגלים טובים ולשבור הרגלים רעים" מאת ג'יימס קליר – מספק אסטרטגיות ליצירת הרגלים טובים, שבירת הרגלים רעים ושליטה בהתנהגויות הזעירות המובילות לתוצאות יוצאות דופן.

כל אחד מהספרים הללו נודע בכך שהוא מציע כלים ותובנות מעשיים, הפונה לקהל הרחב מעבר למעגלי אקדמיה או נישה בלבד.

האם לכתוב לבד או לשכור סופר צללים מיומן?

כותבי צללים ממלאים תפקיד מכריע בתעשיית ההוצאה לאור, במיוחד עבור אנשים שיש להם שפע של ידע או פרספקטיבה ייחודית אבל אולי אין להם זמן, מיומנות או נטייה להכניס את מחשבותיהם לספר מובנה וכתוב היטב. הנה צלילה עמוקה יותר לתוך כתיבת צללים והיתרונות של שכירת סופר מיומן לספר שלך:

מה זה סופר צללים?

סופר צללים הוא סופר מקצועי שנשכר לכתוב יצירות ספרותיות או עיתונאיות, נאומים או טקסטים אחרים הנזקפים לזכותו של אדם אחר כמחבר. בהקשר של ספרים, כותב צללים יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המחבר הנחשב (או "הלקוח") כדי ליצור את התוכן בצורה קוהרנטית ומרתקת.

היתרונות של העסקת כותב צללים מיומן:

איכות כתיבה מקצועית: גם אם מישהו מומחה בתחום מסוים, ייתכן שהוא לא מיומן בכתיבה. כותב צללים מבטיח שהתוכן מובנה היטב, ברור ומשכנע.

חיסכון בזמן: כתיבת ספר היא מחויבות משמעותית. עבור אנשי מקצוע, יזמים או אישי ציבור, הזמן עשוי להיות מועט. כותבי צללים יכולים להקדיש את השעות הדרושות למחקר, ניסוח ותיקון.

פרספקטיבה אובייקטיבית: כותב חיצוני יכול לגשת לנושא ללא ההטיות האישיות או ההיכרות העמוקה שיש למומחה, מה שהופך את התוכן לנגיש יותר לקהל הרחב.

סודיות: כותבי צללים מקצועיים מקפידים על תקני סודיות מחמירים, ומבטיחים שהרעיונות, הנתונים והאנקדוטות האישיות המשותפות על ידי הלקוח יישארו פרטיים.

גישה שיתופית: Ghostwriters משתפים פעולה באופן הדוק עם הלקוח, משלבים משוב ומבטיחים שהמוצר הסופי מתיישב עם החזון והקול של הלקוח.

התאמת הסגנון: כותבי צללים מנוסים יכולים להתאים את סגנון הכתיבה שלהם כך שיתאים לטון ולקול שהלקוח רוצה, בין אם זה רשמי, שיחתי, הומוריסטי או מעורר השראה.

עמידה בלוחות זמנים: כתיבת ספר יכולה להיות תהליך ממושך, במיוחד עבור סופרים חדשים. סופרי צללים, בהיותם מקצוענים, נוטים יותר לעמוד בזמנים, מה שמבטיח את ההשלמה בזמן.

סיוע בפרסום: סופרי צללים מסוימים או סוכנויות שהם עובדים עבורם מציעים שירותים נוספים כמו ניסוח הצעות ספרים, פרסום לבעלי אתרים או הנחיות לגבי פרסום עצמי.

מיומנויות מחקר: בנוסף לכתיבה, כותבי צללים הם לרוב בעלי מיומנויות מחקר חזקות, מה שמבטיח שהתוכן מדויק, מעודכן ומקורו היטב.

תיקונים ועריכה: חלק מתהליך כתיבת צללים כרוך בתיקון וחידוד התוכן. סופר צללים טוב יהיה פתוח לביצוע שינויים כדי להבטיח שהספר יעמוד בציפיות הלקוח.

גלעד קמר
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים אורגני בגוגל.
אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

התחלתי את דרכי כגנן , עסקתי בתחום בתשוקה, גאווה ולמדתי אותו בצורה דקדקנית וטובה. (מזל עקרב) כל מה שרציתי לעשות הוא לעבוד (פיזית) במה שאהבתי ואני שמח לומר שהתוצאות מדברות בשם עצמם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך