קידום אדריכלים בגוגל: איך עושים את זה?

איך אפשר לקדם את האתר שלך בגוגל בתחום תחרותי כמו אדריכלות, ואיך ניתן לרתום גם את הקמפיינים הממומנים ואת העבודה ברשתות החברתיות לחיזוק הסמכות שלך בתחום האדריכלות הגוגל? כל התשובות בהמשך.

יש לך משרד אדריכלות שמציע שירותים מקצועיים, אבל אין לך עדיין תכנית עבודה מגובשת לחשיפת העסק שלך לקהל הרחב? יש לא מעט דרכים להשיג חשיפה, אפשר להשיג אותה ב – "מכה", עם בוסט התחלתי של קמפיינים ממומנים בגוגל, בפייסבוק, בלינקדאין ובעיתונות, אבל הדרך הנכונה להשגת חשיפה איכותית לאורך זמן היא בניית תוכנית עבודה שתכניס את המשרד שלך לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. איך עושים את זה? נתחיל בשלבים ראשונים לקידום משרד אדריכלים בגוגל:

להקים אתר אינטרנט

אתר אינטרנט, ובעיקר כשמדברים על תחום תחרותי כמו תחום האדריכלות, זה לא 'עוד דבר' שמשרד האדריכלות שלך צריך, זה הדבר הבסיסי ביותר שהעסק שלך חייב שיהיה לו על מנת להתחיל ולבנות את אסטרטגיית השיווק של המשרד שלך. 

אתר האינטרנט של העסק הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי, הוא הפנים של העסק שלך בעולם, הוא כל מה שהיית רוצה לשדר כלפיי חוץ מבחינת מסרים הכרתיים ותת הכרתיים. אתר אינטרנט הוא החוויה הראשונה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מקבלים מהעסק שלך. החוויה הזו יכולה להיות ההבדל בין רכישה לנטישה. 

המושג 'אתר תדמית' חוזר על עצמו לא מעט, במיוחד בקרב אנשי מקצוע מתחום האדריכלות. אדריכלים רוצים בעיר אתר שנראה טוב כי הם יודעים טוב יותר מכל אחד אחר שרושם ראשוני קשה, עד בלתי אפשרי לתקן. 

חווית המשתמש הפכה לאחד הגורמים החשובים ביותר אליהם אלגוריתם החיפוש של גוגל מתייחס כשהוא מדרג אתרים. הסיבה קשורה לאותו רושם ראשוני בעידן הדיגיטלי, גורם מכריע בהחלטה של גולשים להמשיך לגלוש באתר או לנטוש אותו (החלטה שמתקבלת תוך עשירית שנייה). אתר אינטרנט רציני, איכותי, מעוצב ואינטראקטיבי, מעיד על רצינות ועל מקצועיות, אבל חשוב מכך, הוא משאיר לאתר שלך סיכוי סביר לתפוס את הגולש באותה עשירית שנייה קריטית. יחד עם זאת, חשוב לזכור שבכל הנוגע לחשיפה – נראות לבדה לא תביא לך חשיפה, ועוד על כך בהמשך.

צעדים ראשונים בבניית אתר אינטרנט

רכישת דומיין

הצעד הראשון לבניית אתר אינטרנט הוא רכישת דומיין (כתובת האתר). 

בחירת פלטפורמת האתר

באיזו מערכת אתר האינטרנט שלך ייבנה? האם במערכת מבוססת קוד פתוח (WordPress, WIX) או מערכות אחרות בקוד סגור (קונימבו, קאשקאו, שופיפיי ואחרות)?

בחירת צוות טכני לבניית האתר

מתכנתים ומעצבי UX/UI (לעיתים מדובר באותו אדם), יעזרו לך לתכנן את אתר האינטרנט על פי החזון שלך, ולבנות אותו עבורך. 

בחירת אנשי מומחים לשיווק אתרי אינטרנט

בנית מגרש כדורגל, זרעת דשא, הכנת יציעים, אפילו הבאת שחקנים וכדור, ועכשיו הגיע הזמן למצוא את האנשים שיביאו את הקהל לראות את המשחק. כשבוחרים אנשי מקצוע שיטפלו לך בכל הנוגע לשיווק משרד האדריכלים שלך וחשיפתו לקהל הרחב, כדאי להתייחס למומחיות של האנשים שמולך ולאינטרסים של העסק שלך לטווח הרחוק. 

הרבה חברות שיווק דיגיטלי יודעות לבנות לך אתר, ואפילו לגרום לאתר הזה להיראות טוב, אבל בכל הנוגע לקידום האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל יש הבדל מהותי בין חברות מקצועיות לקידום אתרים לבין חברות שיווק דיגיטלי שבין היתר, עושות גם קידום אורגני. אז מה חשוב לדעת בנוגע לקידום האתר שלך בגוגל?

אסטרטגיית קישורים לאתר אדריכלים

בניית קישורים היא אחת מאבני היסוד בכל הנוגע לקידום אתרים במנועי חיפוש. בעקרון, בניית קישורים עובדת כך שדף מסוים באתר אינטרנט אחד מטמיע קישור לדף מסוים באתר אינטרנט אחר. מדוע קישורים חיצוניים חשובים לקידום האתר שלך?

יצירת טראפיק

מעבר לעובדה שקישור בין אתרים הזו יוצרת תנועה של גולשים לאתר, היא גם עוזרת לאותו אתר שקישור שלו הוטמע באתר אחר, לטפס במעלה הדירוג של מנועי החיפוש.

הגברת סמכות האתר

כדי שאתר יצבור סמכות בתחום מסוים, כך שגוגל –  שרואה את עצמה כמקור הידע הגדול בעולם, תתייחס אליו, יש לנהל אסטרטגיית קישורים איכותיים לאתר. קישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים של עידן האינטרנט. אם אתה מנהל אתר אינטרנט גדול וסמכותי, אתה יכול להיות בטוח שאתרים בתחום יקשרו לינקים אל האתר שלך באופן טבעי.

האיכות חשובה יותר מהכמות

מהי איכות האתרים המקשרים לינקים לאתר שלך והאם זה חשוב? ובכן, זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם."

לאיכות העמודים שמוציאים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם יותר סמכות. לא תמיד קל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ולכן מומלץ לעשות זאת בעזרת חברה מקצועית לקידום אתרים.

איך בונים אסטרטגיית קישורים חיצוניים לאתר אדריכלים?

במידה ויש לך אתר פורטפוליו צנוע שהתפקיד שייעדת לו הוא ליצור נוכחות עבור משרד האדריכלים שלך ברשת, ואין לך לצורך העניין מגזין גדול ופופולארי בנושא אדריכלות, עליך לקחת בחשבון שהתחרות שלך על העמוד הראשון בגוגל היא תחרות קשה. 

כדי להגיע למקומות שיחשפו את האתר שלך לעולם עליך לבנות לעצמך אסטרטגיית בניית קישורים שתסייע לך לשפר את אמינות האתר שלך ותעזור לגולשים להגיע לאתר שלך דרך אתרים אחרים ודרך העלאת הדירוג של האתר בגוגל.

למרות הקושי, במידה ובניית הקישורים נעשית באופן נכון ומקצועי, ניתן לבסס את האתר שלך כמקור סמכות תוך זמן קצר – מה שיעזור לאתר האינטרנט שלך להתאנדקס ולהתקדם בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. אז איך עושים את זה?

כתיבת פוסט אורח במגזין גדול או קטן

אם יש לך יש מומחיות בתחום מסוים ויש לך מה לכתוב עליו, כתיבת פוסט אורח במגזין יכולה לסייע בקידום האתר שלך. כל מה שצריך כעת זה ליצור קשר עם בעלי אתרים שקרובים לעיסוק שלך ולהציע להם תוכן איכותי באותו תחום. כולם מחפשים תוכן ורבים מנסים לחסוך עלויות של תוכן חדש במידה והם עצמם לא יכולים או רוצים לכתוב ופוסט בעל ערך עבורם יוכל לסייע להם, בתמורה צריך כמובן לבקש קישור.

אפשרות נוספת היא פרסום מאמר תוכן שיווקי באתרי העיתונות והמקומונים. המאמר מפורסם בצורת כתבה וקשה מאוד להבדיל בינו לבין כתבה 'אובייקטיבית', למעט ציון שולי כי מדובר בתוכן שיווקי. פרסום מאמרי תוכן באתרים הללו, כמו כל פרסום אחר, עולה כסף.

קישור באמצעות אתרי מאמרים 

אתרי מאמרים הם דרך לא חדשה להשגת קישורים חיצוניים, אך כזו שעדיין עובדת. יש לא מעט אתרי מאמרים, מהם איכותיים יותר או פחות וכל מה שנדרש ממך הוא לכתוב מאמר, לעמוד בדרישות עורך האתר ולהטמיע בו קישורים לאתר שלך. 

זו דרך פשוטה ויעילה שמצריכה ממך רק דבר אחד – זמן. אתרים לדוגמא: articles.co.il, mamarimbareshet.co.il, reader.co.il ועוד אחרים רבים שניתן למצוא ברשת. אם האתר שלכם באנגלית היצע אתרי המאמרים הרלוונטיים עבורכם גדול כמובן הרבה יותר מהאתרים בעברית.

תרגום פוסט שימושי לעברית

ידע זה כוח ואני בטוח שאני לא מחדש לך שרוב הכוח היום נמצא בשפה האנגלית. יש בלוגר סמכותי בתחום שלך שהיית רוצה לשתף את העולם בדברים שהוא כותב? אפשר לתרגם פוסט מעניין, שימושי ובעל ערך רב לגולשים שנכתב על ידי אחד מאותם בלוגרים (לא לשכוח לתת כמובן קרדיט ולציין שמדובר על פוסט מתורגם ולקשר למקור) ולעניין את עורכי האתרים הגדולים בתרגום שלך באתר. פוסט כזה יכול ליצור הרבה מאוד עניין וסיכוי לא רע שהאתר שלך יקבל את הקישור המיוחל מאתר גדול ונחשב.

רישום לאינדקסים בנושא אדריכלות

רשומות עסקים (אינדקסים) מכילים בדרך כלל ריכוז גבוה מאוד של קישורים, מה שמוריד את ערכם אבל מאפשרים לך לגוון את הקישורים הנכנסים לאתר שלך. יש אינדקסים נישתיים ואינדקסים בנושאים כלליים, והעדיפות היא להירשם לאינדקסים מנישת האדריכלות. רוב האינדקסים כוללים אומנם פרטים יבשים כמו שם, טלפון, כתובת העסק וכו', אך חלק מהם מאפשר הוצאת קישור מהם לאתר. גם אם הקישור שיוצא מאותו אינדקס לאתר שלך הוא קישור Nofollow ישנו סיכוי שמי שיכנס לאינדקס נישתי כזה ויגיע לעמוד שלך, ייכנס לאתר שלך.

רישום ופעילות בפורומים

ישנם לא מעט פורומים ברשת והשתתפות באותם פורומים משיגה עבורך תוצאה כפולה. מצד אחד היא ממתגת אותך כמומחה בתחום (במידה והתשובות שלך בפורום הן בעלות ערך עבור הגולשים) ומצד שני ניתן להוציא קישורים לאתר שלך מאותם פורומים.

כתיבה בבלוגים חינמיים

בין האתרים הישראליים המאפשרים פתיחת בלוגים חינמיים המאפשרים פתיחת בלוג חינמי תוך כמה דקות והזנת תוכן בו עם הוצאת קישורים, אתרים כמו דה מרקר, נענע, תפוז ואחרים. הבעיה עם אותם בלוגים היא שהם מוצפים בתוכן וקישורים שחלק גדול מהם הוא ספאמי, אך ניתן לעשות בהם שימוש לצורך הגדלת מעגל הקישורים. מה זה מעגל קישורים? פשוט מאוד – חיזוק קישור שכבר קיים לאחד העמודים באתר שלך . לדוגמא: אם יש לך קישור איכותי מסוים לאתר שלכם מאתר אדריכלות גדול אחר, קישור לאותו אתר מבלוג חינמי יחזק את הקישור שזה בעצם המלצה על המלצה.

קישורים באמצעות אתרי לוויין תמיכה

אתרי לוויין הם אתרים שתפקידם לתמוך בדירוג דומיין האתר שלך באמצעות שילוב קישורים לאתר באותם אתרים. חשוב להיזהר ולא "להפציץ" את האתרים הללו בקישורים לאתר שלך, וחשוב גם להקפיד על תוכן איכותי ממנו ייצא הקישור.

קישורים מרשתות חברתיות

איך קישורים מפייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם קשורים לקידום האתר שלך בגוגל? לשאלה הזאת יש כמה תשובות שקשורות לניתוחים שונים של חוויות משתמש, של אחוזי נטישה ושל גורמים נוספים כמו CTR (אחוזי הקלקה), אבל בגדול – פרסום התוכן שלך בפייסבוק נותן לגוגל אפשרות לבחון את ביצועי האתר ולדרג אותו (זה בתנאי כמובן שהאתר שלך מחובר עם GOOGLE ANALYTICS), עוד לפני שגוגל עצמה דירגה את העמוד במיקום כלשהו ביחס למילת מפתח כזו או אחרת. וכאן, הקישורים משחקים תפקיד מפתח.

בעידן החברתי בו אנו חיים אי אפשר לוותר על קישורים מרשתות חברתיות. אומנם רוב הקישורים הם קישורי nofollow אך קישורים כאלו יכולים להביא לא מעט תנועה לאתר. גוגל אומנם לא מכניסים את הקישורים הללו בשכלול הדירוג, אך ככל שיש יותר קישורים מרשתות חברתיות לאתר שלך, גוגל עוקב אחריהם ומאנדקס אותם במהירות גבוהה יותר, ופועל יוצא מזה אינדוקס מהיר יותר גם של האתר המקודם.

קנייה של קישורים

לגוגל יש כלים לדעת את כל הפעולות שלך באינטרנט, כמעט. מה שהם לא יכולים לדעת זה האם הלינקים לאתר שלך נקנו בתשלום או לאו. אז איך קונים קישורים איכותיים לאתר שלך בצורה נכונה? ראשית, חשוב שלא להגזים עם קישורים קנויים ובטח שלא לחזור על אותו מקור קנייה שוב ושוב. יחד עם זאת, האפשרויות לקישורים בתשלום הן כמעט בלתי מוגבלות. חברת קידום אתרים מובילה תדע להתאים את אסטרטגיית קניית הקישורים בהתאם לאתר שלך ולוודא שהעסק שלך מקבל את הקישורים המתאימים ביותר והאיכותיים ביותר עבורך.

לסיכום

בכל הנוגע לאסטרטגיית קישורים לקידום אתר אדריכלים יש לא מעט קיצורי דרך, אבל לא בטוח שהם יעבדו ובטח שלא לאורך זמן. השגת קישורים חיצוניים איכותיים ואפקטיביים דורשת תכנון מקדים, ידע, ניסיון ולא מעט עבודה.

אסטרטגיית קישורים פנימיים לקידום אדריכלים בגוגל

הרבה אנשים ששומעים את המושג – קישורים פנימיים בהקשר של קידום אתרים חושבים שקישורים פנימיים הכוונה היא רק לטקסט מודגש בתוך התוכן (אנקור – היפר קישור), אבל האמת היא שמדובר במשהו רחב יותר ומשמעותי הרבה יותר לקידום האתר – היררכיה.

היררכיה נכונה היא במילים אחרות קביעת סדר הדפים באתר על פי חשיבותם. כמה שדף ספציפי יהיה קרוב יותר לדף הבית, ככה גוגל אמור לסרוק אותו כעמוד משמעותי יותר באתר שלך. במילים אחרות, ככל שדף מצריך יותר הקלקות בשביל להגיע אליו כך הוא נחשב לדף פנימי יותר וחשוב פחות. 

בניית היררכיית תוכן נכונה מתחילה במצב האידיאלי משלב אפיון האתר וקביעת העמודים שיהיו בו, כך ניתן לשלוט כבר מתחילת פעילות האתר על סדר העמודים וחשיבותם. אז איך עושים את זה?

בניה נכונה של תפריטים באתר

אסטרטגיית קישורים פנימיים באתר צריכה להתחיל עם החלטה – אילו עמודים יכללו בתפריט הראשי. העמודים הללו הם העמודים שבסבירות גבוהה יוקלקו על ידי הגולש וכך גם גוגל יראה אותם כדפים החשובים ביותר באתר, מעבר לדף הבית כמובן. תפריט ראשי יכול להיות עליון או צדדי והוא יכלול עמודים כמו דף הבית, אודות, שירותים, בלוג, יצירת קשר וכדומה.

באתר אדריכלים התפריט הראשי צריך לקלוע לשירותים אותם המשרד שלך מספק, כלומר – למה שהלקוח הפוטנציאלי מחפש (עיצוב בתים בסגנון כפרי, עיצוב חדרי אמבטיה, עיצוב מטבחים וכו'). את 'חזון החברה' מומלץ לשמור לעמודים עם היררכיה נמוכה יותר, מאחר שהם לעולם לא יעלו בתוצאות חיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלך, מה שאומר שגוגל לא יתייחס לעמוד הזה (אם ממש חשוב לך להשאיר את העמוד הזה בתפריט הראשי לצרכי נראות ומיתוג, יש דרכים לעשות את זה גם בלי להגדיל את המקום של אותו עמוד בהיררכיית האתר, על ידי שינוי URL).  

תפריט נוסף הוא תפריט הפוטר שהינו תפריט שנמצא בתחתית האתר והוא מהווה מעין בית נוסף לקישורים באתר. הפוטר ברוב המקרים הוא חלק מהתבנית כך שהוא מופיע בכל דפי האתר. בתפריט הפוטר מומלץ להכניס קישורים לעמודים פנימיים שלא מופיעים בתפריט הראשי אך הם חשובים מספיק בשביל שיהיה קל להגיע אליהם.

בנייה של של עמודים פנימיים באתר

עמודים פנימיים אלו עמודים שניתן להגיע אליהם מתוך העמודים שקיימים בתפריטים ואלו בדרך כלל עמודים עם תכנים ספציפיים כמו מאמרים, סרטוני וידאו וכולי. 

עמודים אלו נחשבים פחות על ידי גוגל מכיוון שלגולש יהיה מורכב יותר להגיע אליהם. בדיוק מסיבה זו  חשוב לתכנן את היררכיית התוכן ולהחליט מה חשוב יותר ומה פחות ואיזה ביטוי צריך להיות בולט יותר בתוך התוכן הקיים באתר.

קישור נכון של עמוד פנימי לעמוד אב

עמוד אב הוא עמוד קטגוריה ראשי, כמו עמוד 'עיצוב בית בסגנון כפרי' למשל, שאמור להופיע בתפריט הראשי. העמוד הראשי נוגע בתחום שירות מסוים והוא כאמור נחשב בעיני גוגל לעמוד חשוב, בעוד שעמודים פנימיים ('עיצוב סלון בסגנון כפרי', 'עיצוב חדר שינה בסגנון כפרי', וכולי), נחשבים פחות. 

לכן חשוב לקשר את כל העמודים שיושבים תחת אותו עמוד אב, לעמוד אב. לצורך העניין, מכל עמוד פנימי שעוסק בעיצוב בסגנון כפרי (סלון, חדרי שינה, מטבחים וכו'), יש לשלב קישור לעמוד הראשי של 'עיצוב בסגנון כפרי'.

קישור נכון לעמודי תוכן מקבילים

קישור נכון לעמוד תוכן מקביל, הכוונה היא לתוכן המוטמע באתר אשר עוסק בתת תחום מסוים, אך שהוא לא העמוד היחיד העוסק בנושא הזה באתר (למשל – עיצוב מטבח בסגנון כפרי ו – עיצוב מטבח בסגנון מודרני). קישור פנימי לתוכן המקביל יגרום לגולש להמשיך ולקרוא ולהעשיר את הידע שלו ולקבל  ערך מוסף, מה שיסייע במיצוב האתר שלך כגורם סמכותי בענייני גוגל.

בכל הנוגע לקישור בין עמודים פנימיים בהיררכיה נמוכה, מילת הקוד היא – טבעיות. גם בקישורים פנימיים הטבעיות היא הקובעת וקישורים לא רלוונטיים או מועמסים מידי ישיגו את התוצאה ההפוכה. כשמקשרים מתוך עמוד פנימי תמיד צריך לחשוב על חוויית הגלישה ועל ערך המוסף.

יצירת עמודים פנימיים עם תוכן ייחודי ואיכותי

פנית למתכנת ולמעצב גרפי ובנית את האתר שלך. עכשיו הגיע הזמן לקחת את השלד שבנית ולמלא אותו במה שאנשים מחפשים כשהם מכניסים ביטוי כזה או אחר בגוגל – תוכן האתר. זה הזמן להתחיל לכתוב בו תוכן מקצועי ואיכותי, להפיץ אותו בערוצים הדיגיטליים השונים ולקדם אותו במנועי החיפוש. 

דגשים לכתיבת תוכן איכותי לאתר אינטרנט

להבין מה המידע שלך יכול לתת לקורא

העסק שלך לא מעניין את הקורא באופן כללי, אלא אם מדובר בקורא אקדמי, וקוראים כאלה בדרך כלל לא מייצרים אפיקי הכנסה פוטנציאליים לאדריכלים. לכן, כשכותבים תוכן לאתר אדריכלים, חשוב לקחת בחשבון תמיד את השאלה – מה התוכן שלך יכול לתת לקורא.

לדבר ישירות לקורא

תוכן הוא לא הרצאה, הוא דיבור ישיר בינך לבין קורא או קוראת (חשוב לשמור על נייטרליות מגדרית עד כמה שהשפה העברית מאפשרת).

לכתוב תוכן מתאים לסריקה

אף אחד לא קורא את תוכן האתר שלך בשביל בכיף (חוץ מאותם קוראים אקדמיים שהזכרתי קודם, או מתחרים שמנסים להבין מה עשית כל כך טוב שהביא אותך לעמוד הראשון בגוגל). חשוב לחלק את התוכן לנושאים ולתתי נושאים, כדי שהקוראים יוכלו להגיע לחלק הרלוונטי עבורם.

לשמור על חוק 80/20

80% מהתוכן צריך לעסוק בקורא ובצורך שלו, ו – 20% מהתוכן יכול לעסוק בדברים כמו חברת האדריכלות שלך, הדרך והחזון של החברה שלך וכולי. 

פתיחת חשבון Google My Business בחינם

Google My Business הוא כלי שיווק ופרסום חינמי של גוגל, המאפשר לעסקים לפרסם עדכונים בנוגע לפעילות העסק בפרופיל שלהם, לקדם את האתר ואת פרופיל העסק שלך בחיפוש ובמפות Google, לשפר את תוכן פרופיל העסק ולבצע פעולות נוספות בחינם, ולמי שמעוניין להשקיע – גם בתשלום. 

קידום האתר שלך באמצעות גוגל לעסקים יגביר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלך ברשת באופן מיידי, תוך שהוא יציג את שירותי האדריכלות שלך באזור החיפוש בו הוא נמצא, מה שיכול להוביל לחשיפה גדולה.

בונים אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל

בתור מנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל המקום אליו העסק שלך חייב לכוון, גוגל הוא המטרה. מדוע? לעשות 'גוגל' זה מילה נרדפת ל – 'לשאול שאלה' וההשקעה בקידום אורגני של האתר שלך בגוגל, על אף שהתוצאות הללו מופיעות אחרי התוצאות הממומנות, נכונה אסטרטגית לעסק שלך מכמה סיבות:

חיסכון בהוצאות לאורך זמן

 מיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות בגוגל חוסכים לך בהוצאות קמפיינים ממומנים. 

בניית אמינות

מתוך שיקולי רווח ברורים, גוגל מנסה כל הזמן לייצר אחידות עיצובית בין שני סוגי התוצאות, אבל רגולציה בינלאומית והתפכחות מתמדת של המשתמשים מונעת את המצב הזה. 

הבנת התנהגות הגולשים

גולשים מבלים מספיק זמן באינטרנט כדי להבין מה היא מודעה ממומנת (פרסומת) ומה היא תוצאה אורגנית. עם השנים, יותר ויותר גולשים הופכים מודעים לסוג התוצאה (ממומנת או אורגנית). 

לכן, קידום אורגני בגוגל לאדריכלים הוא השקעה טובה לטווח ארוך. יחד עם זאת, כדי לקבל חשיפה בטווח המיידי, יש מקום להשקעה באמצעי חשיפה מהירים יותר.

שילוב אסטרטגיית קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל יכול לגרום למודעות העסק שלך להופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש, כאמור, מעל לתוצאות האורגניות. לכן, קידום ממומן בגוגל היא אחת הדרכים המהירות והיעילות ביותר לחשיפת העסק שלך לקהל היעד. 

אבל גם בתחום הזה יש תחרות לא קטנה, וכדי שהקמפיין הממומן שלך יגיע למקום גבוה וגם יביא תוצאות, חשוב לנהל את הקמפיין בצורה מקצועית ונכונה. החיסרון בקידום ממומן בגוגל הוא השימוש של משתמשים רבים בחוסמי פרסומות, וזה עוד לפני שדיברנו על 'עיוורון הפרסומות' שהולך ומתפתח בעידן הדיגיטלי, מה שגורם לגולשים רבים פשוט לדלג על המודעות.

פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק

פתיחת דף עסקי בפייסבוק תאפשר למשרד האדריכלות שלך להפיץ את תוכן האתר לקהל הרחב, או להפיץ תוכן אחר שעומד בפני עצמו (פוסטים, סרטונים, תמונות וכולי). היתרון המשמעותי ביותר של פייסבוק על פני המתחרות, הוא היכולת לשתף התוכן בקבוצות ייעודיות, וטפח קהילות ספציפיות הקשורות בנושאים ובתחומים מסוימים. 

אינסטגרם אמנם הולכת ותופסת תאוצה כרשת החברתית הגדולה והשימושית בעולם, ולינקדאין ממצבת את עצמה כרשת החברתית העסקית ביותר, אך פייסבוק הייתה ונשארה המקום היעיל ביותר להנגשת שירותים בצורה אקטיבית, ישירות לקהל הרחב.

איך עושים את זה בפועל? אם יש לך משרד אדריכלות למשל, אפשר לחפש את הקבוצות המובילות שעוסקות בנושא אדריכלות בפייסבוק, להצטרף אליהן (עם הפרופיל הפרטי ולא העסקי שלך – חשוב מאוד!) ולשתף את התוכן שכתבת בעמוד העסקי שלך, באמצעות החשבון הפרטי, באותן קבוצות. חשוב לשים לב – מדיניות פרסום תכנים שיווקיים בפרופילים פרטיים בפייסבוק משתנה ולא תמיד אפשר לעשות את זה. בכל מקרה, לינק לאתר שלך מומלץ לשתול תמיד בתגובות ולא בפוסט עצמו.

פותחים עמוד עסקי בלינקדאין

היתרון של לינקדאין על פני רשתות חברתיות אחרות הוא היכולת שלה 'לטרגט' את קהל ולהחליט, לא רק למי יגיע התוכן, אלא גם למי המודעות הממומנות לא יגיעו. Linkedin תופסת תאוצה בשנים האחרונות בארץ, בדומה למגמה העולמית שמאפיינת את הרשת החברתית לעסקים (כיום מעל 430 מיליון חברים בעולם ומעל ל 1.4מיליון משתמשים ישראלים). פתיחת חשבון לינקדאין לעסקים היא פעולה פשוטה מאוד, כשכל מה שצריך זה חשבון פרטי שאליו יקושר החשבון העסקי.

פותחים עמוד עסקי באינסטגרם

אינסטגרם הפכה לרשת החברתית המובילה בעולם ולפלטפורמה מובילה בתחום הקידום והשיווק העסקי. התפיסה שמאפיינת את דור ה – X ודור ה – Y שאינסטגרם זה 'לילדים' משאירה הרבה מאוד עסקים קטנים מאחור. מדובר בפלטפורמה חוצת מעמד סוציו-אקונומי, חוצת גילים, מגדרים, חברות ומדינות. פתיחת חשבון עסקי באינסטגרם מתבצעת בקלות. חשבון עסקי באינסטגרם מאפשר לך לקבל נתוני שימוש בזמן אמת, למכור ישירות ללקוחות מבלי להעביר אותם לאתר, ולבצע פעולות נוספות. מעבר לזה, בתחום כל כך ויזואלי כמו אדריכלות, אי אפשר לוותר על הפלטפורמה הויזואלית ביותר.

יצירת ערוץ YOUTUBE

צמד המילים 'ערוץ Yuotube', מעלה בקרב בעלי עסקים רבים חשש מפני השקעה כספית גדולה מאוד. אבל האמת היא שאפשר לקדם את העסק שלך דרך ערוץ יוטיוב, גם בלי להשקיע סכומי עתק. הסרטונים הללו נותנים לאתר שלך חשיפה נוספת, אבל בעיקר, ממצבים אותך במקור סמכות וידע בתחום העיסוק שלך. את הסרטונים חשוב מאוד לשתול בעמודי התוכן של האתר שלך, כדי להגדיל את סמכות האתר בעיני גוגל.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>.

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו