איך מקדמים אתר הכרויות? משדכים לך את העמוד ה - 1 בגוגל

יש לך אתר הכרויות לציבור הרחב, לדתיים, לגרושות וגרושים, להייטקיסטים, למפורסמות ומפורסמים, או לאלה שמחפשים Good Time בלי יותר מדי סיפורים? איך אפשר לחשוף את אתר ההיכרויות שלך לקהל היעד המתאים, בעיקר אם מדובר באתר חדש שמתחרה בשמות ותיקים וחזקים כל כך בתחום? בתחום כל כך תחרותי, עם שחקנים כל כך גדולים שמוציאים המון כסף על קידום קמפיינים ממומנים, הדרך היעילה ביותר לשווק את האתר שלך היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. אז איך עושים את זה?

אני אתחיל באמירה שלא שומעים כל יום בעידן השפע שלנו – יש לך אתר הכרויות נישתי ויש לך אמונה בבשורה שהשירות החדש שלך מביא לעולם? אם כך, אז ישיבה בחיבוק ידיים מבלי להשקיע את המשאבים הנכונים לחשיפת האתר שלך לקהל היעד זו מבחינתי חוסר אחריות. אני אומר לך את זה כאיש חזון אל איש חזון הרוצה לעזור לאנשים אחרים להגיע לתוצאות רצויות בתחום מסוים, ולא נח עד שהשורות האלה הגיעו אליך. זה לא קרה פתאום, אין לי קסמים מיוחדים שגרמו לאתר שלי להתקדם במעלה הדירוג של גוגל בתחום 'קידום האתרים', מה שיש לי זו תפיסה של גוגל כיעד אסטרטגי מרכזי לשיווק העסק, עבודה קשה, וידע של כמה שנים טובות בתחום. אז נכון, לך אולי אין את הידע והניסיון בעולם ה – SEO, אבל בדיוק בשביל זה אני כאן. במדריך הבא אני אסביר לך מה הם השלבים לקידום מקצועי של אתרי הכרויות, אפרט כל שלב ושלב, ואני מבטיח לעשות את כל זה בשפה של בני אדם רגילים. שנתחיל?

איך בונים אסטרטגיית שיווק נכונה לאתר הכרויות?

1. שימוש במודעות ממומנות כדי לפרסם את אתר ההיכרויות שלך

כאן אני מדבר על רשת מודעות ממומנות שלמה שמופיעות באתרים שונים. רשת מודעות היא בעצם פלטפורמה המקשרת בין בעל אתר למפרסם, והיא תומכת בפורמטים שונים של פרסומות, כולל סרטונים ובאנרים. 

כדי לחשוף את האתר שלך עליך לבנות את הקהל שלך או במילים אחרות, למשוך תנועה. אני מדבר כאן על פרסום ממש, כי בסופו של דבר תשלום לרשתות מודעות עבור הצגת המודעות שלך לקהל הרחב היא פרסומת לכל דבר. 

בעולם אתרי ההיכרויות יש רשתות מודעות ייעודיות, כמו Adsterra Dating Ads למשל, שם ניתן לקנות שטח לפרסום ולהציג מודעות בעשרות אלפי אתרים. מכיוון שהמטרה הראשונית שלך היא צירוף מינויים וחשיפה, אפשר יכול לבחור את התמחור הנוח ולבחור על מה בדיוק ההשקעה שלך מנותבת: צפיות במודעות שלך (מחיר לאלף הופעות), קליקים על המודעות שלך (עלות לקליק), או פעולות ספציפיות (מחיר לרכישה כמו opt- הוספות והצטרפות כפולות). 

לאחר מכן, כאשר אתר ההיכרויות שלך יגדל ויעניין אותך לראות ממנו הכנסה נוספת תהיה לך אפשרות למכור את התנועה לאתר שלך למפרסמים אחרים ולהציג מודעות של צדדים שלישיים בדפי האינטרנט שלך. אבל כדי לעשות את זה צריך ליצור תנועה קבועה לאתר, ולחסוך בעלויות הפרסום – והדרך היעילה ביותר לעשות את זה היא דרך קידום אורגני של אתר ההיכרויות שלך בגוגל.

2. עבודה עם רשתות חברתיות

שילוב קמפיינים אורגניים וממומנים ברשתות החברתיות יכול להיות אסטרטגיית שיווק מצוינת של אתר ההיכרויות שלך. צור חשבון פייסבוק או אינסטגרם, תחשוב על כמה רעיונות מדליקים שאתה הולך להזרים בעדכון החברתי שלך. רשתות חברתיות יכולות לספק חשיפה גבוהה לבעלי עסקים קטנים ויצירת נוכחות ומוניטין ברשת. מדובר בכלי עוצמתי שבאמצעותו תוכלו להשיג חשיפה לקהלים שעשויים להיות רלוונטיים לאתר ההיכרויות שלך. כל מה שעליך לעשות בתור התחלה הוא לפתוח פרופיל עסקי ברשתות החברתיות הפופולריות. מדובר בפעולה פשוטה שתסייע לך ליצור ולהגדיל את הנוכחות של הנכס שלך באינטרנט באמצעות באמצעות רשתות חברתיות

3. קידום אורגני של האתר

SEO היא, כאמור, דרך חכמה לוודא שאנשים מוצאים את אתר ההיכרויות שלך באינטרנט. הודות לקידום אתרים, האתרים בעלי התוכן הרלוונטי ביותר מופיעים בראש מנועי החיפוש. בהמשך אני אפרט יותר בנוגע לביצע אופטימיזציה של תוכן – חיפוש אחר מילות מפתח  ובניית אסטרטגיית קישורים לאתר, שיכולים להגביר את דירוג הדומיין של האתר שלך (גם על זה אני ארחיב, לא לדאוג). בגדול אני אציין שתוכן שימושי בשילוב עם מילות המפתח הנכונות עבור הנישה שלך מחולל פלאים לאסטרטגיית השיווק שלך. 

טיפ למקדם המתחיל: 

אחת הסיבות שאני מכור ל – SEO היא שהעבודה הזאת גורמת לי להרגיש כמו מרגל (רק בלי לסכן את עצמי בנסיעות למדינות אויב). היופי ב – SEO הוא שאני לא צריך להמציא שום דבר, הכל כבר קיים והמטרה שלי היא למצוא את החלקים, לאסוף אותם ולחבר אותם לחלק שלם (עדיף שיהיה שלם יותר משל המתחרים). 

איך אני עושה את זה? אני משתמש בכלי SEO כדי לגלות באילו מילות מפתח המתחרים המובילים ביותר שלך משתמשים (חיפוש אורגני ותשלום) ואילו אתרים מפנים אליהם (דומיינים להפניה וקישורים נכנסים BACKLINKS).

שירותים כמו SEMrush יעזרו לך ללמוד את אסטרטגיית ה-SEO של המתחרים שלך ואפילו לייצא את המילים האלה לקובץ שיכול לשמש אותך בבניית אסטרטגיית הקידום של האתר שלך. אפשר לבצע ריגול ראשוני גם בלי להשתמש בתוכנות, ולקבל תובנות על קידום האתר של המתחרים שלך – פשוט תוך כניסה לאתרים שלהם. אפשר לבדוק את קוד המקור של הדפים (לחיצה על לחצן ימני או Ctrl+U), ולבדוק אילו מילים הוקלדו בתגיות אלה: כותרת, תיאור, H1, H2, מילות מפתח, תוכן. הכותרות הפנימיות יכילו ברוב המקרים את מילות המפתח החשובות:

האם קידום אורגני בגוגל מתאים לכל שירות הכרויות?

רגע לפני שאני אענה על השאלה, אני אניח רגע אחד את הנתון הבא ואחר כך נמשיך: 91% מכלל התכנים שנמצאים באינטרנט אינם מקבלים תנועה מגוגל, ו – 95% מהגולשים לא עוברים לעמוד 2 בתוצאות החיפוש בגוגל. לפי הנתונים, אפשר להסיק בבירור כי הרוב המוחלט של הגולשים סומכים על התוצאות הראשונות בגוגל בעיניים עצומות. 

מקדמי אתרים מקצועיים יעידו כי קידום אתרים אורגני הוא קודם כל כלי אסטרטגי לטווח ארוך שאי אפשר לוותר עליו. מי שמופיע בעמוד התוצאות הראשון בגוגל זוכה לחשיפה גדולה ולהערכה, מי שנמצא בעמוד השני נמצא בעמדת זינוק נוחה לעמוד הראשון, ומי שנמצא בעמוד השלישי ומטה בעצם אינו קיים. יש לך ציפייה לראות תוצאות מיידיות בעבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית? ההמלצה שלי עבורך היא לפנות לקידום ממומן.

אם ככה אז למה לא לבצע רק קידום ממומן?

חשוב לקחת בחשבון שקידום ממומן בתחום תחרותי כמו אתרי הכרויות, לא יאפשר לך לעקוף את המתחרים הגדולים שלך בתחום. ככל שיש מודעות ממומנות, כך התחרות על המקום גדלה, וכך גם המחיר עבור המודעה אותה יהיה עליך לשלם יגדל:

קידום אתרי הכרויות

גוגל רוצים להרוויח, ושטח פרסום הוא מקום אפקטיבי לעשות את זה. מהסיבה הזו גוגל מעודדים פרסום בתשלום, עד כדי כך שהם מציגים את התוצאות הממומנות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות (עליהן גוגל בנתה את המוניטין שלה), אבל הרלוונטיות של גוגל ומה שמשאיר אותו כמנוע החיפוש הגדול בעולם, היה ונשאר ברלוונטיות המידע שהגולש מקבל. יחד עם זאת. 
 

סמכות דומיין בקידום אתר הכרויות

אתרי הכרויות נסרקים בצורה שונה על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל מאתרים המספקים שירותי תיירות ונופש למשל. הרלוונטיות של האתר שלך צריכה להיות כמה שיותר ספציפית, בתוך העולם הגדול הזה שנקרא – עולם ההיכרויות באינטרנט. איך הסמכות הזו משפיעה על קידום האתר שלך ואיך אפשר להגדיל את סמכות הדומיין כדי לטפס במעלה התוצאות האורגניות בגוגל? 

לפני שאני אפרט את הדרכים בהן אני מאמין שצריך לקדם את האתר שלך, כולל האסטרטגיה, שמניסיוני היא היעילה ביותר, ורגע לפני שאני מסביר מילים פשוטות מה עומד מאחורי מילים גדולות כמו – קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים, חווית משתמש, תוכן ושימוש ברשתות חברתיות – חשוב דווקא להתעכב על עניין הספציפיות של אתר ההכרויות שלך. אז מה זה ספציפיות ואיך יוצרים אותה?

מתחילים בהגדרת הנישה

לאתרי הכרויות ולשיווק באופן כללי, יש מכנה משותף והוא ששניהם דורשים ממך לדעת מה אתה מחפש. אז לפני שאנחנו צוללים פנימה לתוך שיטות קידום אתרי הכרויות, חשוב לעצור רגע ולשאול מה הנישה של האתר שלך? הרעיון שעומד מאחורי השאלה הזו הוא לנסות לקבל כמה שיותר מידע על קהל היעד שלך.

חשבת שאתר המציע שירותי היכרויות הוא כבר נישה? זה היה נכון אולי בתחילת עידן האינטרנט (וגם על זה אפשר להתווכח), אבל היום המצב שונה ואתרי דייטים והכרויות אינם מכוונים לכל הלקוחות. מי שצריך טינדר או OkCupid, ייכנס לשירותים האלו, הפלטפורמה שלך אמורה לענות על הדרישה של פלחים ספציפיים שלא ימצאו מענה בפלטפורמות הקיימות. 

לדוגמה, ייתכן שתרצה ליצור שירות היכרויות למבוגרים בלבד, זוגות טבעוניים או אתר מגוון. כך או כך, כדי להצליח לקדם את אתר ההכרויות שלך עליך להבין למה הקהל שלך יגיב וליישם זאת באסטרטגיית השיווק שלך.

אם יש לך נישה מסוימת, אז חשוב לי שהגיד לך שיש לך בידיים מצרך נדיר, שכל מי שמבין משהו בעולמות השיווק (על אחת כמה וכמה בעולמות השיווק הדיגיטלי), מחפש בנרות. אם אתר ההכרויות שלך מציע שירות ספציפי, זה המקום להתחיל בו וזה המקום בו קידום אתרים מקצועי ונכון בגוגל, יכול לעזור לך להשתוות למתחרים הכי גדולים בתחום, ואפילו לעקוב אותם בסיבוב. 

אבל גם אם אין לך נישת הכרויות ספציפית, אפשר לצאת לדרך ולהגיע לתוצאות יפות, רק חשוב לדעת שמלאכת הקידום האורגני של האתר שלך תהיה מאתגרת יותר. בדיוק בשביל זה יש מומחים לקידום אתרים שיכולים לסייע בקידום האתר שלך בגוגל.

איך מגדילים סמכות אתר הכרויות בגוגל?

סמכות דומיין (DA), הוא ציון שנע בין 0 ל -100 שמנסה לנבא כמה גבוה אתר מסוים ידורג במנועי החיפוש. יכול להיות שלדומיין שלך תהיה סמכות נמוכה בתחום מסוים, אך הוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש ב- Google. המשמעות היא שגם עם אתר קטן ונישתי, ניתן להתחרות באתרים גדולים בתחום ההכרויות והדייטים. איך עושים את זה?

מתחילים בבניית אסטרטגיית קישורים איכותית

קישורים נכנסים הם סוג של הערות שוליים אליהם גוגל מתייחס בזמן סריקת אתרי אינטרנט. בניית קישורים חשובה לקידום אתרים, וזאת מכיוון שגוגל רואה עצמו כמקור הידע הגדול בעולם. בהקשר הזה חשוב להבין שהאלגוריתם החיפוש של גוגל עבר מכמות לאיכות. 

איך המעבר מכמות לאיכות משפיע על קידום האתר שלך?

המשמעות של המעבר מכמות לאיכות היא שבנוסף לסריקת תוכן האתר שלך והרלוונטיות שלו עבור הקורא, גוגל סורק גם את התוכן של הקישורים שנכנסים לאתר שלך. זה אומר שלא כל אתר שיש בו לינק לאתר שלך יגדיל את סמכות האתר שלך, רק אתרים עם קשר כזה או אחר לתחום ההכרויות יעזרו לך להגדיל את סמכות האתר. 

לאיכות העמודים ששולחים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר שלך במנועי החיפוש. ככל שהקישורים רלוונטיים יותר לתחום שלך וככל שהם מגיעים מאתרים חזקים יותר, כך מנועי החיפוש יראו בהם סמכות גדולה יותר. 

עד כמה קישורים נכנסים חשובים לקידום אתרי אינטרנט בגוגל? 

חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: “באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם.”

באילו דרכים ניתן להשתמש כדי לבנות אסטרטגיית קישורים חיצוניים לאתר?

  • פניה ישירות לאתרים בעלי סמכות
  • פרסום פוסט אורח באתרים סמכותיים
  • שימוש בעריכת מסמכים של google docs 
  • שימוש בטכניקת החלפות קישורים
  • שימוש במדיה החברתית
  • יצירת תוכן איכותי ובניית כלים שימושיים באתר שלך

לא תמיד אפשר למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך. לכן, מומלץ לעשות זאת בעזרת מומחי SEO מקצועיים.

יצירת חווית משתמש UX/UI

חווית המשתמש באתר הופכת עם השנים לשפה שאתרים שרוצים להצליח חייבים לדבר בה, כדי לתקשר בצורה נכונה משתמשי האתר. גוגל הבינו את זה, והם הפכו את חווית המשתמש לאחד המדדים החשובים אליהם הם מתייחסים כשהם מדרגים את האתר. חווית משתמש טובה תעזור לך להצליח בקידום אר ההכרויות שלך ולהגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. 

על פי עדכוני אלגוריתם האחרונים של גוגל ולפי התוצאות בשטח, נראה כי גוגל מנסה להשריש לבעלי אתרים שינוי מהותי בתפיסה של חווית המשתמש. עדכון הליבה האחרון של גוגל מיצב את חווית המשתמש כאחד מהמרכיבים החשובים ביותר בדירוג האתר.

המדדים המרכזיים אליהם צריך להתייחס בכל הנוגע לחווית משתמש באתר:

זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד.

זמן טעינת פעולות המשתמש.

יציבות ויזואלית.

מעבר לזה, חווית משתמש לא טובה יכולה להוביל לביקורת גרועה בדף העסקי שלך בגוגל.

 

מה החשיבות של קידום אורגני בגוגל לאתר הכרויות?

בעולם ההיכרויות באינטרנט יש המון היצע והמון ביקוש, או במילים אחרות – המון פוטנציאל לתנועה אל האתר שלך. מצד אחד זה מעולה, מצד שני זה מקשה את היכולת להפוך את הדף העסקי שלך לרלוונטי. לגוגל יש אלפי פרמטרים שלפיהם הוא עובד, ונכון להיום רב הנסתר על הגלוי, כך שגם אתרים שמגיעים למקומות גבוהים יחסית בתוצאות החיפוש בביטויים רלוונטיים צריכים תחזוקה כל הזמן. 

יש כמה גורמים ידועים שמשפיעים על קידום האתר והנה חלק מהם:

וותק הדומיין

דומיין שגוגל כבר מכירה ובעיקר אם הוא דומיין שהיה בעבר של אתר שאינו בעייתי מבחינת גוגל, הוא דומיין טוב יותר ומתקדם מהר יותר.

מבנה האתר

מבנה האתר צריך להיות כזה שגוגל יוכל לסרוק אותו ללא כל בעיה ולהבין את היררכיית התוכן שקיימת בו. ככל שהאתר בנוי בצורה נכונה יותר כך גוגל "מתגמל" אותו בקידום בתוצאות החיפוש. חלק מקידום אתר הוא יצירת SITEMAP, מה שמראה לגוגל מהם התפריטים ומהו מבנה האתר כמו גם החשיבות של כל דף ודף באתר.

תוכן רלוונטי

לתוכן משמעות רבה בקידום אתרים אורגני, וכמה שהוא יהיה רלוונטי יותר ובעל ערך רב יותר לגולש, כך הוא ישדר לגוגל איכות. גוגל בתמורה תקדם את התוכן הזה בכדי שיגיע לכמה שיותר גולשים.

קישורים חיצוניים

קישורים בונים את מדד ה-PG – PAGE RANK מה שמסייע לגוגל להבין האם אתר מסוים מומלץ על ידי הגולשים.

נשמע מסובך? גראוצ'ו מרקס אמר שהוא לא רוצה להיות חבר במועדון שמוכן לקבל אותו. דווקא הקושי הגדול להגיע לעמוד ה – 1 בגוגל, הוא שהופך את האלגוריתם של מנוע החיפוש הגדול בעולם לכזה שהגולשים סומכים עליו יותר, מה שאומר שכשהאתר שלך יגיע לשם התדמית של העסק שלך תעלה באופן אוטומטי.

אז למה לא להסתפק בקידום ממומן? 

יש לך אתר הכרויות אליו תרצה למשוך גולשים? יש לך נכונות להשקיע בקידום האתר לטווח ארוך? קידום ממומן לא יכול לתת את המענה לטווח הרחוק. מדוע? מעבר לעובדה שיותר ויותר גולשים משתמשים בחוסמי פרסומות שמונעים מפרסום ממומן להגיע אליהם, הסיבה הפשוטה היא שכמו שכולם כבר יודעים שהתוצאות הממומנות הן פרסומות והן לאו דווקא מעידות על איכות התוצאה, גם הגולשים יודעים. 

 

האם אפשר להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגני?

התשובה היא שזה אפשרי בהחלט, על ידי העלאת סמכות האתר באמצעות בניית היררכיה נכונה בין העמודים הפנימיים של האתר, הזרמת קישורים חזקים ורלוונטיים לאתר והוספת תוכן איכותי. חברת קידום אתרים מקצועית עם ניסיון תוכל להביא את האתר שלך לשם. מיד אפרט איך אנחנו עושים את זה ב – 10 השנים האחרונות. 

התאמת האתר למה שאנשים מחפשים והגדלת סמכות האתר

כדי להביא אתר הכרויות לעמוד הראשון בגוגל ביחס לביטוי או קבוצת ביטויים, יש לקחת בחשבון את ההבדלים שבין סוגי החיפושים וסוגי התכנים, כשהמטרה החשובה ביותר היא הגדלת סמכות האתר שלך באותו תחום חיפוש בגוגל ('ספציפיות' היא מילת הקסם). 

ככל שיהיו לך יותר עמודי תוכן חזקים כך סמכות אתר ההכרויות שלך תדגל, כשהמטרה היא להגיע למקומות 1 – 3 באזור התוצאות האורגניות.

אסטרטגיית בניית קישורים לאתר הכרויות (BACKLINKS)

לאיכות של הקישורים הנבנים לכיוון האתר יש חשיבות רבה. לא כל קישור נכנס יחזק את סמכות האתר שלך בגוגל. מומחי אתרים מקצועיים בונים את הקישורים לאתרי הכרויות באופן ספציפי ובהתאמה אישית, כך שהם יגיעו מאתרים 'חזקים' מבחינת סמכות דומיין ויהיו בעלי תוכן רלוונטי.

לדוגמא: תמיד נעדיף קישור לאתר הכרויות מאתר כמו How to get the guy, ביחס לקישור מאתר מגזין PC למשל, אפילו שלצורך הדוגמא, מגזין PC יהיה אתר "חזק" (DA גבוהה) יותר מבחינת הפרמטרים הקידומיים שלו.

לחלק מחברות הקידום (לנו לדוגמא) יש רשתות דומיינים בבעלותן כך שהן יכולות לשלוט בתוכן היוצא מכל דומיין. על-ידי כך ניתן להקטין באופן משמעותי את עלות הקידום ללקוח. האפשרות האחרת (ואני ממליץ בנוסף לקישורים הנ"ל), היא לפרסם כתבות מדיה באתרים על בסיס קבוע.

 

מה ההבדל בין קידום אתרי הכרויות בתחומים שונים בגוגל?

אני אתחיל בדוגמא שתמחיש את ההבדל. אני כותב בגוגל את מילות החיפוש 'אתר הכרויות', וזו התוצאה שאני מקבל: 

קידום אורגני לאתרי הכרויות

אפשר לשים לב לתוכן ולטון בו תגיות ה – Mata, (הכותרות הכחולות וכותרות התיאור) ובעיקר תגיות ה – Meta Description, כתובות. התוכן מעיד על שירות הכרויות כללי ומתחרה על ותק, יוקרה, כמות, יכולת להתאים תוצאות באופו ספציפי ובעיקר – חינמי. יש כאן הבנה כי מי שמחפש אתרי הכרויות באופן כללי מחפש את הדברים האלו. הטון הזה מלווה את התוצאות הראשונות בתחום הזה גם בתוך העמודים עצמם, אבל כבר בעמוד החיפוש הגולש מקבל את התוצאות שאלגוריתם החיפוש של גוגל מזהה כרלוונטיות ביותר עבורו. 

התוכן והטון משתנים כשאני מחפש בגוגל את הביטוי: 'הכרויות לדתיים'.

קידום אתר הכרויות לדתיים

גם כאן מדבר על מבחר גדול, אבל זה לאו דווקא העיקר, מה גם שההתייחסות לותק של האתרים אינה גורפת לשלוש התוצאות הראשונות. המשמעות היא שאלגוריתם החיפוש של גוגל מבין שמי שמחפש את הביטוי 'הכרויות לדתיים', רוצה להגיע לאתר גדול וסמכותי עם מבחר, ועדיף שיהיה חינמי, אבל שיש כאן עוד אלמנטים לא פחות חשובים שצריך להתייחס אליהם כשבונים את האתר.

 

מה המשמעות של תוכן איכותי באתר הכרויות?

המשמעות היא, לפני הכל, להראות לגוגל שהאתר שלך מבין את צרכי הגולשים. לא מעט בעלי אתרים וכותבי תוכן בתחומים שונים, כמו גם בתחום ההכרויות, כותבים את תוכן האתר שלהם בלי הכנה מוקדמת, בלי להבין את המצב הרגשי בו נמצאים הקוראים שלהם ובלי להבין את השפה בה מצופה מהם לדבר בעמוד ספציפי. אז איך כותבים תוכן לאתר הכרויות בצורה נכונה שתעזור לך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

לוותר על שיווק אגרסיבי בקידום אורגני

שיווק אגרסיבי של שירותי הכרויות עלול לגרום לקוראים לנטוש את האתר שלך מוקדם מאוד. כדי להימנע מזה צריך קודם כל להתחיל בשאלה – למה אני כותב את התוכן הזה? כלומר, למי התוכן מיועד, ומה קהל היעד של התוכן הספציפי הזה מעוניין לקבל? מידע, שירות או מחיר? ואולי חוות דעת? מקדם אתרים מקצועי יבצע את המחקר הזה כחלק ממחקר התוכן לקידום האתר, כך שהאתר שלך לא רק יתמלא בתוכן, אלא שלתוכן שלך תהיה גם אפקטיביות.

חלק מההנחיות שלנו לכותבי התוכן שעובדים איתנו הן:

לדבר לקורא באופן ישיר

הכלי אולי היעיל ביותר לתפיסת הקורא בשלב מוקדם בטקסט, הוא באמצעות דיבור ישיר. התוכן שלך הוא  לא הרצאה ולא נאום. הקהל אליו התוכן שלך פונה שלך הוא אדם אחד בכל פעם, כן, אחד, גם כאשר מאות אלפי בני אדם נחשפים אליו. 

שימוש בגוף שני – יחיד, הופך את התוכן אפילו לאטרקטיבי יותר. שני דברים נוספים שחשוב להקפיד עליהם: כתיבה בלשון יוניסקס, והעדפת לשון 'פעיל' על פני 'סביל'.

לעבוד על פי חוק ה – 80/20

אחת הטכניקות היעילות ביותר להנגשת תוכן שיווקי לקורא חסר הסבלנות, היא חוק ה – 80/20. מה החוק הזה בעצם אומר? פשוט, שעל – 80% מהתוכן שלך לעסוק בצרכי הקוראים, ועל – 20% מהתוכן (מקסימום) לעסוק בדברים אחרים, מידע על השירות באופן כללי וכולי. 

על מנת להשתמש בחוק הזה בצורה יעילה, חשוב להבין על איזה צורך התוכן שלך עונה עבור הקורא. ברגע שהצורך מובן, מה שנשאר הוא להתאים את המוצר או השירות שלך לאותו צורך.

למה חשוב להכיר וליישם את חוק ה – 80/20? כי זה יכול להיות החוק שיהפוך את האתר שלך מ – 'אתר תדמית', לאתר שמצליח לייצר המרות. אחרי שהבנת את הצורך, חוק ה – 80/20 הופך לחלק אינטגרלי מהכתיבה באופן די טבעי. 

איך יוצרים תוכן איכותי לאתר הכרויות?

רוב בעלי העסקים חושבים לעצמם, נשים באתר קצת תוכן באתר וזה כבר יעשה את העבודה. אז זהו, שכתיבת תוכן איכותי ואפקטיבי לאתר אינטרנט זה מקצוע, ולא כל אחד יכול להעביר את המידע המקצועי לטקסט שעובד על פי כללי השיווק ועל פי כללי הקידום האורגני.

הבעיה עם המילה 'תוכן', היא שזו מילה כללית מדי. תוכן זה לא רק 'כתבות', תוכן זה תמונות, תוכן זה ציון המחירים מתחת למוצרים בעמודי קטגוריה, תוכן זה חוות דעת, תוכן אתר האינטרנט שלך – ותוכן איכותי הוא אחד הדברים המשמעותיים שצריך לקחת בחשבון כשבונים אסטרטגיית שיווק.

 

לפתוח חשבון Google My Business ו – Analytics בחינם

Google My Business מאפשרת לגולשים לאתר אנשי מקצוע, עסקים ונותני שירות לפי המיקום שלהם, ללא תלות בדירוג האורגני של האתר. Google My Business מייצרת תחרות בין עסקים מקומיים וכדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע לעסק שלכם, הם צריכים להקליד בשורת החיפוש את השירות שהם צריכים ואת המיקום הרצוי. אם יש לך משרד שידוכים ויש לך גם אתר אינטרנט (אם לא, אז זה הזמן להיכנס למאה ה – 21) אז חשבון GMB יעזור ללקוחות להבחין בך ויגדיל את הנוכחות שלך בגוגל. לדוגמא, כשאני כותב: "משרד שידוכים", אני מקבל את התוצאות הבאות:

מה שמסומן בעיגול הן התוצאות האורגניות. תוצאות חשבונות ה – GMB מופיעות מעל לתוצאות האורגניות, וזה בחינם, אז מה אכפת לך לעשות את זה?

פילוח קהל היעד הוא שלב חשוב כדי להבין מה מעניין את הגולשים ואיזה תוכן יוצר בהם עניין אפשר לבצע פילוח לפי גיל, מגדר, תחומי עיסוק ותחביבים. חשבון בגוגל אנליטיקס עם ידע בסיסי של עבודה עם הכלי הזה, יכולים לתת לך תמונה כוללת על הגולשים באתר.

באמצעות Google My Business  ניתן לייצר נוכחות באינטרנט, הכלי מאפשר לגולשים לקבל פרטים חשובים על הקליניקה שלך, כגון שם המקום, כתובת, מספרי טלפון, שעות פעילות, תמונות, מפה גיאוגרפית, דירוג וביקורות, עדכונים ועוד.

הפלטפורמה היא כאמור חינמית וכל אחד יכול לפתוח חשבון בקלות ובמהירות, באמצעותה ניתן לבלוט מעל המתחרים ולאפשר לגוגל להציג את ההכרויות או את משרד השידוכים שלך באזור המפות בתוצאות החיפוש.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום אתר ההכרויות שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>.

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו