איך לבחור מומחה קידום אתרים שמתאים לכם?

איך לבחור מומחה קידום אתרים שמתאים לכם? - וובס פתרונות אינטרנט

בחירת מומחה קידום האתרים (SEO) הנכון היא קריטית להצלחת האתר שלכם.

המומחה המתאים עבורכם יכול לעזור לכם לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש, להניע יותר תנועה לאתר ולבסוף גם להגדיל את הכנסות העסק שלכם.

עם כל האפשרויות הזמינות זה יכול להיות מאתגר לדעת היכן להתחיל.

להלן מדריך שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת יותר.

 

מה לחפש במומחה קידום אתרים (SEO)?

החלטתם למצוא מומחה קידום אתרים שיטפל באתר שלכם, כל הכבוד. אילו תכונות חשוב לבדוק כדי למצוא את מקדם האתרים הנכון עבורכם?

אני מציע שתחפשו מישהו עם:

  • ניסיון מוכח: חפשו מומחה עם תיק עבודות חזק והמלצות מלקוחות מרוצים.
  • הבנה מעמיקה של קידום אתרים: עליהם להיות בקיאים הן באסטרטגיות SEO באתר (On-page) והן באסטרטגיות SEO מחוץ לאתר (Off-page) .
  • יכולות אנליטיות: עליהם להיות מסוגלים לנתח נתונים ולעקוב אחר התקדמות, תוך שימוש בכלים כמו Google Search Console ו Google Analytics.
  • היכרות עם הפלטפורמות הרלוונטיות: עליהם להיות בקיאים בפלטפורמות כמו  WordPress, Shopify או כל פלטפורמה אחרת בה אתם משתמשים.
  • הבנה טכנית: עליהם להיות בעלי ידע בהיבטים הטכניים של SEO כגון מהירות אתר, התאמה למובייל, אופטימיזציה של אתרים, מחקר מילות מפתח וכיצד לשפר את בריאות האתר.

 

שימו גם דגש על:

ניסיון ומומחיות

חפשו מישהו עם רקורד מוכח בקידום אתרים אורגני (SEO).
באופן אידיאלי, צריכים להיות להם לפחות 5 שנות ניסיון. בדקו את תיק העבודות שלהם ובקשו מחקרי מקרה (case study) או דוגמאות לעבודות קודמות שלהם. זה ייתן לכם מושג על היכולת שלהם לשפר דירוג במנועי חיפוש ולהניע תנועה.

לדוגמה, מומחה שהצליח לשפר את הדירוג של לקוח עבור מילות מפתח תחרותיות תוך זמן קצר מדגים את המיומנות והיעילות שלו.

שקיפות

מומחה SEO טוב צריך להיות שקוף לגבי השיטות והאסטרטגיות שלו.
עליהם להיות מוכנים להסביר את התהליך שלהם ולספק עדכונים שוטפים על ההתקדמות. שקיפות היא המפתח לבניית אמון ולוודא ששניכם נמצאים באותו עמוד. חפשו מישהו שמספק דוחות ברורים ומפורטים על מה שהוא עושה ומדוע, כמו גם על התוצאות שהוא משיג.

כישורים בינאישיים

תקשורת מצוינת היא חיונית.
אתם רוצים מישהו שיהיה נגיש ומוכן לענות על השאלות שלכם. זה יכול לעשות הבדל משמעותי בצורה שבה הפרויקט מתנהל. עליהם להיות מסוגלים להסביר את האסטרטגיות שלהם בצורה קלה להבנה, מבלי להשתמש ביותר מדי ז'רגון מקצועי. כישורים בינאישיים טובים גם אומרים שהם כנראה יהיו קשובים ופרואקטיביים יותר בטיפול בכל בעיה שתתעורר.

אסטרטגיות מותאמות אישית

העסק שלכם הוא ייחודי, ואסטרטגיית ה SEO שלכם צריכה לשקף זאת.
הימנעו ממומחים שמשתמשים בגישה של "מידה אחת מתאימה לכולם". במקום זאת, חפשו מישהו שמקדיש זמן להבין את הצרכים והיעדים הספציפיים שלכם ומתאים את האסטרטגיות שלו בהתאם.

לדוגמה, אם העסק שלכם מתמקד בלקוחות מקומיים, מומחה ה SEO שלכם צריך לתעדף טקטיקות SEO מקומיות כדי להגביר את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש המקומיות.

למצוא את הדרך 

ממה צריך להימנע בבחירת מומחה SEO ?

הנה רשימת התכונות שרצוי מאוד שלא יהיו למקדם האתרים שלכם:

חוסר ניסיון

הימנעו ממומחים שאינם יכולים להדגים את הצלחתם או בעלי פחות מ-5 שנות ניסיון בתחום. ניסיון הוא בעל חשיבות רבה ב SEO שכן התחום מתפתח כל הזמן. מומחה מנוסה נוטה יותר להכיר את המגמות והשיטות המומלצות העדכניות ביותר, ותהיה לו הבנה טובה יותר כיצד להתאים אסטרטגיות לתעשיות ושווקים שונים.

הבטחות מעורפלות

היו ספקנים כלפי מי שמבטיח תוצאות מהירות או דירוגים מובטחים. קידום אתרים היא אסטרטגיה ארוכת טווח, וכל מי שטוען אחרת עשוי להשתמש בשיטות לא אתיות שעלולות לפגוע במוניטין האתר שלכם. תיקונים מהירים כרוכים לעתים קרובות בטכניקות "כובע שחור (Black Hat) אשר עלולות לגרום לעונשים חמורים ממנועי חיפוש, מה שעלול לעלות לכם בעונשים, נוסף על הזמן שייקח להתאושש מהם.

תקשורת לקויה

אם הם אינם מגיבים או ברורים בתקשורת שלהם, הדבר עלול להוביל לאי הבנות ולציפיות שלא נענו. מומחה SEO טוב צריך להיות מוכן לספק עדכונים שוטפים ולהיות זמין לדיונים. תקשורת לקויה יכולה להיות גם סימן לחוסר ארגון או חוסר שקיפות, שניהם דגלים אדומים.

גישה של "מידה אחת מתאימה לכולם"

הימנעו ממומחים המשתמשים באותה אסטרטגיה עבור כל לקוח מבלי להתחשב בצרכים האישיים. אסטרטגיית ה SEO שלכם צריכה להיות ייחודית כמו העסק שלכם. גישה מותאמת אישית נוטה יותר להיות יעילה מכיוון שהיא לוקחת בחשבון את המטרות הספציפיות שלכם, קהל היעד והנוף התחרותי.

טכניקות "כובע שחור (Black Hat)"

התרחקו מאלה המשתמשים בשיטות לא אתיות שעלולות לפגוע במוניטין ובדירוג האתר שלכם. טכניקות כמו דחיסת מילות מפתח, הסוואה (Cloaking) ושימוש בחוות קישורים עלולות להוביל לעונשים ממנועי חיפוש. פרקטיקות אלו הן לא רק מסוכנות אלא גם בלתי בנות קיימא בטווח הארוך, שכן מנועי חיפוש מעדכנים כל העת את האלגוריתמים שלהם כדי לזהות ולהעניש התנהגות כזו.

קידום אתרים - להיות ראשון

טיפים נוספים

נושאים נוספים שדורשים את התייחסותכם הרצינית:

התמקדו בתוכן איכותי

כשזה מגיע ל SEO, התוכן הוא המלך. ודאו שכל עמוד באתר שלכם מכיל תוכן איכותי המותאם לקידום.

זה כולל שילוב מילות מפתח בכותרות ובתוכן, בניית קישורים פנימיים והבטחת חוויית משתמש טובה. תוכן איכותי לא רק נוטה לדרג גבוה יותר במנועי חיפוש אלא גם נוטה יותר לרתק את המבקרים שלכם ולהמיר אותם ללקוחות.

מהירות האתר וחוויית המשתמש

גוגל מתגמלת אתרים מהירים, לכן ודאו שהמומחה שלכם בודק את מהירות טעינת האתר ומשפר אותה.
עליהם להתמקד גם בשיפור חוויית המשתמש, שכן הדבר חיוני להצלחה ארוכת טווח בדירוג החיפוש. אתר קל לניווט, ידידותי למובייל ומספק חוויית משתמש טובה לא רק ידרג גבוה יותר אלא גם ישמור על מבקרים ויעודד אותם לפעולה.

בדיקת ביקורות והמלצות

חפשו ביקורות והמלצות מלקוחות קודמים. זה יכול לתת לכם תובנה לגבי אמינותו ויעילותו. ביקורות חיוביות מלקוחות שחוו שיפורים משמעותיים בדירוג החיפוש ובתנועה לאתר שלהם הן אינדיקטור טוב ליכולותיו של המומחה.

דיווח שוטף

וודאו שאתם מקבלים וקוראים דוחות חודשיים. דוחות אלה צריכים להיות ברורים ושקופים, לא רק צילומי מסך מגוגל אנליטיקס.
עליהם לספק תובנות לגבי מה עובד ומה צריך שיפור. דיווח שוטף עוזר לכם להישאר מעודכנים לגבי התקדמות מאמצי ה SEO שלכם ומאפשר לכם לקבל החלטות מבוססות נתונים.

הימנעו ממילות מפתח מורכבות מדי

היזהרו מחברות קידום שממליצות לקדם רק ביטויים ארוכי זנב מורכבים מדי. ייתכן שלביטויים אלה יש מעט מאוד חיפושים והם לא ישפיעו באופן משמעותי על התנועה שלכם. אמנם מילות מפתח ארוכות זנב יכולות להיות בעלות ערך, אך הן צריכות להיות חלק מאסטרטגיה מאוזנת הכוללת שילוב של סוגי מילות מפתח.

שאלו על הגישה שלהם לבניית קישורים

בניית קישורים היא היבט חשוב ב SEO שיש לעשותו בזהירות. שאלו את מומחה הSEO  הפוטנציאלי שלכם על הגישה שלהם לבניית קישורים. עליהם להתמקד ברכישת קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין ולא בשימוש בטקטיקות מניפולטיביות כמו חוות קישורים. איכות על פני כמות היא המפתח כאן!

העריכו את הבנתם את הענף שלכם

מומחה SEO טוב צריך להקדיש זמן להבנת הענף שלכם, קהל היעד והתחרות. הבנה זו חיונית לפיתוח אסטרטגיית SEO יעילה.

לדוגמה, אם אתם בתעשיית הבריאות, המומחה צריך להיות מודע לתקנות ולשיקולים הספציפיים הקשורים לתוכן רפואי.

שקלו את כישורי הניתוח שלהם

מומחה SEO אפקטיבי צריך להיות מסוגל לנתח נתונים ולקבל החלטות המבוססות על נתונים. הם צריכים להיות מיומנים בשימוש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר ביצועים, לזהות מגמות ולהתאים אסטרטגיות בהתאם. מיומנויות אנליטיות חשובות למדידת הצלחת מאמצי ה SEO שלכם ולשיפור מתמיד.

חפשו גישה שיתופית

בחרו מומחה SEO שמעודד גישה שיתופית. הם צריכים להיות מוכנים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק אתכם ולערב אתכם בתהליך. זה מבטיח שהתוכן משקף את הקול והמומחיות של המותג שלכם. גישה שיתופית גם עוזרת לבנות יחסי עבודה חזקים יותר ומבטיחה שהמטרות והציפיות שלכם תואמות.

בדקו את הידע שלהם במגמות SEO

תחום ה SEO מתפתח כל הזמן, וחשוב שהמומחה שלכם יהיה מעודכן במגמות ובשינויים האחרונים באלגוריתמים של מנועי החיפוש. שאלו אותם כיצד הם נשארים מעודכנים בחידושי התעשייה ואילו צעדים הם נוקטים כדי להתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם. זה מראה על המחויבות שלהם לשיטות SEO אתיות ויעילות.

סקרו את מבנה התמחור שלהם

שירותי SEO יכולים להשתנות באופן משמעותי במחיר, לכן חשוב להבין מה אתם מקבלים תמורת כספכם. חפשו מבנה תמחור ברור ומפורט המפרט את השירותים הכלולים וכל עלות נוספת. היו זהירים ממומחים שגובים תעריפים נמוכים מאוד, שכן זה יכול להעיד על שירותים באיכות נמוכה.

בקשו תקופת ניסיון

אם אפשר, בקשו תקופת ניסיון לפני שאתם מתחייבים לחוזה ארוך טווח. זה מאפשר לכם להעריך את הביצועים שלהם ולראות אם הם מתאימים לעסק שלכם. תקופת ניסיון יכולה לספק תובנות חשובות לגבי סגנון העבודה, התקשורת והיעילות שלהם.

 

בשורה התחתונה, אל תמהרו לקבל החלטה

בחירת מומחה קידום אתרים SEO היא החלטה חשובה שיכולה להיות לה השפעה משמעותית על העסק שלכם.

קחו את הזמן לחקור ולהעריך אפשרויות שונות לפני קבלת החלטה. זירוז התהליך עלול להוביל לבחירות גרועות ולמשאבים מבוזבזים.

בחירת מומחה SEO הנכון יכולה לחולל שינוי משמעותי בנוכחות המקוונת שלכם. על ידי התמקדות במה לחפש ועל מה להימנע, תוכלו למצוא מישהו שיעזור לכם להשיג את יעדי העסק שלכם.

 

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו