מהו קידום אתרים טכני?
קידום אתרים טכני מתייחס למאמצי האופטימיזציה של מאחורי הקלעים של אתר אינטרנט, במטרה להקל על מנועי החיפוש לסרוק, לאינדקס ולהבין את התוכן שלו.
שלא כמו קידום תוכן, המתמקד במילות מפתח ויצירת תוכן, קידום אתרים טכני עוסק בתשתית האתר.
מטרתו היא להבטיח שהאתר יהיה מהיר, מאובטח וקל לניווט.
מהירות אתר
מהירות האתר היא קריטית הן עבור חוויית המשתמש והן עבור דירוג במנועי החיפוש. מחקרים מראים ש-40% מהמשתמשים יעזבו אתר אינטרנט שלוקח לו יותר מ-3 שניות להיטען. שיפור מהירות האתר יכול לשפר משמעותית את שביעות רצון המשתמשים ואת ביצועי מנוע החיפוש.
כיצד לשפר את מהירות האתר:
- אופטימיזציה של תמונות:
קבצי תמונה גדולים יכולים להאט את האתר. השתמשו בכלי דחיסת תמונות כמו TinyPNG או ImageOptim כדי להקטין את גודל הקבצים מבלי לפגוע באיכות. - מינוף אחסון במטמון של הדפדפן:
אחסנו חלק מקבצי האינטרנט באופן מקומי במכשירי המשתמשים כדי להאיץ את זמני הטעינה עבור ביקורים חוזרים. הגדירו את השרת שלכם כדי לציין כמה זמן הדפדפנים צריכים לשמור קבצים אלה. - מזערו קבצי JavaScript ו-CSS:
נקו את הקוד שלכם על ידי הסרת תווים, הערות ורווחים מיותרים. כלים כמו UglifyJS ו-CSSNano יכולים לעזור למזער את הקבצים. - השתמשו ברשתות אספקת תוכן (CDNs):
רשתות CDNs מפיצות את תוכן האתר שלכם על פני שרתים מרובים ברחבי העולם, ומקטינות את המרחק שנתונים צריכים לעבור כדי להגיע אל המשתמשים. שירותים כמו Cloudflare ו-Akamai יכולים להאיץ את האתר שלכם באופן משמעותי.
התאמה למובייל
כשהרוב המכריע של משתמשי האינטרנט ניגשים לאתרים דרך מכשירים ניידים, התאמה למובייל היא חיונית. גוגל משתמשת באינדוקס Mobile-First, כלומר היא משתמשת בעיקר בגרסת המובייל של אתר לדירוג ואינדקס.
כיצד להבטיח התאמה למובייל:
- עיצוב רספונסיבי: ודאו שהאתר שלכם מותאם לכל גודל מסך. השתמשו ברשתות ופריסות גמישות, תמונות ושאילתות מדיה של CSS.
- ניווט ידידותי למגע: ודאו שהכפתורים והקישורים גדולים מספיק כדי שניתן יהיה להקיש עליהם בקלות באמצעות אצבע.
- מיטוב למהירות במובייל: למשתמשים ניידים יש לעתים קרובות חיבורי אינטרנט איטיים יותר. מיטוב האתר שלכם למהירות יבטיח חוויית משתמש טובה.
- AMP (דפי מובייל מואצים): הטמיעו AMP כדי ליצור דפי מובייל עם טעינה מהירה. AMP מפשיט את קוד ה-HTML וה-JavaScript שלכם כדי ליצור גרסה יעילה של האתר.
אבטחת HTTPS
אבטחה היא גורם דירוג משמעותי עבור גוגל. אתרים המשתמשים ב-HTTPS מספקים חיבור מאובטח, החיוני להגנה על נתוני משתמשים ובניית אמון. העברת האתר שלכם ל-HTTPS כרוכה בהשגת אישור SSL ועדכון קישורי האתרים שלכם לשימוש בפרוטוקול המאובטח.
כיצד ליישם HTTPS:
- השגת אישור SSL: רכשו אישור SSL מרשות אישורים מהימנה (CA) כמו Let's Encrypt או Comodo.
- התקנת אישור SSL: עקבו אחר ההוראות של ספק האירוח שלכם כדי להתקין את אישור ה-SSL בשרת שלכם.
- עדכון קישורים: ודאו שכל הקישורים הפנימיים ומשאבים (כגון תמונות וסקריפטים) משתמשים ב-HTTPS.
- הגדרת הפניות 301: הפנו את כל תעבורת ה-HTTP לגרסת ה-HTTPS של האתר שלכם כדי להבטיח שמשתמשים ומנועי חיפוש ייגשו רק לגרסה המאובטחת.
מבנה האתר וניווט
מבנה ברור והיררכי עוזר למנועי חיפוש להבין את הארגון והקשרים בין דפי האתר שלכם. זה משפר את יכולת הסריקה וחוויית המשתמש.
כיצד למטב את מבנה האתר:
- היררכיה לוגית: ארגנו את האתר שלכם עם היררכיה ברורה של קטגוריות ותת-קטגוריות. השתמשו בפירורי לחם כדי לעזור למשתמשים ומנועי חיפוש להבין את המבנה.
- ניווט אינטואיטיבי: ודאו שמשתמשים יכולים למצוא את דרכם בקלות באתר שלכם. השתמשו בפריטי תפריט תיאוריים ותמציתיים. כל הדפים צריכים להיות במרחק של לא יותר משלוש לחיצות מדף הבית.
- קישור פנימי: צרו רשת של קישורים פנימיים כדי לחבר תוכן קשור. זה עוזר למנועי החיפוש להבין את ההקשר והחשיבות של כל עמוד.
מפת אתר XML ו Robots.txt
מפת אתר XML מפרטת את העמודים החשובים של אתר אינטרנט, ומוודאת שמנועי החיפוש יוכלו למצוא ולסרוק את כולם. בינתיים, קובץ Robots.txt אומר למנועי החיפוש היכן הם יכולים ולאן אין להם גישה לאתר שלך.
כיצד ליצור ולהשתמש במפת אתר XML ו-Robots.txt:
- צור מפת אתר XML: השתמש בכלים כמו התוסף YOAST כדי ליצור מפת אתר XML. היא צריכה לכלול את כל העמודים החשובים באתר שלך.
- שלח לקונסולת החיפוש של גוגל: העלה את מפת האתר XML שלך לקונסולת החיפוש של גוגל כדי לעזור לגוגל לסרוק ולאנדקס את האתר שלך בצורה יעילה יותר.
- קבע את התצורה של txt: השתמש בקובץ Robots.txt כדי לשלוט באילו עמודים מנועי החיפוש יכולים לסרוק. לדוגמה, אל תאפשר סריקה של דפי מנהל או תוכן כפול.
נתונים מובנים (סימון סכמה)
נתונים מובנים עוזרים למנועי החיפוש להבין טוב יותר את תוכן האתר שלך. הטמעת סימון סכמה יכולה לשפר את רשימות החיפוש שלך עם קטעים עשירים, כגון דירוגי כוכבים עבור ביקורות.
כיצד להטמיע נתונים מובנים:
- השתמש בסימון סכמה: הוסף נתונים מובנים ל-HTML שלך באמצעות אוצר המילים של org. זה עוזר למנועי החיפוש להבין את ההקשר של התוכן שלך.
- בדוק באמצעות כלי בדיקת הנתונים המובנים: השתמש בכלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל כדי לאמת את הסימון שלך ולהבטיח שהוא מיושם כהלכה.
- השתמש בתבנית JSON-LD התבנית המומלצת עבור נתונים מובנים מכיוון שקל יותר ליישם ולתחזק אותה.
תגיות קנוניות
תגיות קנוניות עוזרות למנוע בעיות של תוכן כפול על ידי ציון הגרסה "הקנונית" או המועדפת של דף אינטרנט. זה שימושי במקרים שבהם תוכן דומה קיים בכתובות URL מרובות.
כיצד להשתמש בתגיות קנוניות:
- הוספת תגיות קנוניות: ציינו את הגרסה המועדפת של כל דף באמצעות התגית <link rel="canonical" href="URL"> בקטע ה-HTML head.
- הימנעות מתוכן כפול: השתמשו בתגיות קנוניות כדי לציין את המקור המקורי של תוכן בעת פרסום מחדש או סינדיקציה.
- בדיקת בעיות: בצעו באופן קבוע ביקורת באתר שלכם כדי לוודא שתגיות קנוניות מיושמות כהלכה ואין בעיות של תוכן כפול.
תקציב סריקה
תקציב סריקה מתייחס למספר העמודים שמנוע חיפוש יסרוק באתר שלכם במסגרת זמן נתונה. אופטימיזציה של תקציב הסריקה שלכם מבטיחה שמנועי החיפוש יסרקו ויאנדקסו את העמודים החשובים שלכם ביעילות.
כיצד למטב את תקציב הסריקה:
- קביעת סדרי עדיפויות לעמודים חשובים: ודאו שהעמודים החשובים ביותר שלכם נגישים בקלות מדף הבית ומהקישורים הפנימיים שלכם.
- הפחתת עמודים בעלי ערך נמוך: השתמשו בקובץ txt כדי לחסום מנועי חיפוש מסריקה של עמודים בעלי ערך נמוך, כגון דפי ניהול או תוכן כפול.
- תיקון שגיאות סריקה: בדקו באופן קבוע את Google Search Console לאיתור שגיאות סריקה ותקנו אותן בהקדם.
תוכן כפול
תוכן כפול עלול לבלבל מנועי חיפוש ולפגוע במאמצי ה-SEO שלכם. טיפול בבעיות של תוכן כפול הוא חיוני לשמירה על מבנה אתר נקי ויעיל.
כיצד לנהל תוכן כפול:
- השתמשו בתגיות קנוניות: ציינו את הגרסה המועדפת של דף באמצעות תגיות קנוניות.
- הגדרת דומיין מועדף: בחרו דומיין מועדף (www או ללא www) ב-Google Search Console כדי להימנע מכפילות.
- ניהול פרמטרים של כתובת URL: השתמשו בטיפול בפרמטרים של כתובת URL ב-Google Search Console כדי לציין כיצד יש להתייחס לפרמטרים שונים.
טיפול בשגיאות
טיפול נכון בשגיאות מבטיח שמנועי החיפוש יבינו כיצד לטפל בדפים שאינם זמינים ושהמשתמשים ייהנו מחוויה טובה גם כאשר הם נתקלים בשגיאות.
כיצד לטפל בשגיאות:
- השתמש בהפניות 301: הפנה משתמשים ומנועי חיפוש מכתובות URL מיושנות לכתובות URL החדשות באמצעות הפניות 301.
- דפי 404 מותאמים אישית: צור דף שגיאה 404 מותאם אישית המסייע למשתמשים למצוא את דרכם חזרה לתוכן רלוונטי באתר שלך.
- השתמש בקוד סטטוס 410: עבור דפים שהוסרו לצמיתות, השתמש בקוד סטטוס 410 במקום 404 כדי לציין שהדף נעלם לתמיד.
פירורי לחם
פירורי לחם (breadcrumbs) הם כלי עזר לניווט המסייעים למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין את מיקומו של דף בהיררכיית האתר.
כיצד ליישם פירורי לחם:
- הוסף פירורי לחם: השתמש בניווט פירורי לחם כדי להציג את הנתיב מדף הבית לדף הנוכחי.
- השתמש בסימון סכמה: יישם סימון סכמה עבור פירורי לחם כדי לשפר את הנראות שלהם בתוצאות החיפוש.
מבנה כתובת URL
מבנה URL נקי חיוני הן למשתמשים והן למנועי חיפוש. זה מקל על הבנת התוכן וההקשר של כל דף.
כיצד למטב את מבנה כתובת האתר:
- שמור על כתובות URL קצרות ותיאוריות: השתמש בכתובות URL תמציתיות ותיאוריות הכוללות מילות מפתח ממוקדות.
- השתמש במקפים: הפרד מילים עם מקפים במקום מקפים תחתונים לקריאות טובה יותר.
- הימנע מסימנים מיוחדים: השתמש בתווים אלפאנומריים והימנע מסימנים מיוחדים בכתובות URL.
מה השורה התחתונה?
SEO טכני הוא היבט קריטי באסטרטגיית ה-SEO הכוללת שלך.
הוא מבטיח שהאתר שלך מותאם הן למנועי חיפוש והן למשתמשים, ומשפר את הסיכויים שלך לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
מומלץ לתת את הטיפול ברכיב הזה בידיים של אנשי מקצוע טכניים מיומנים ומנוסים.
הכנו עבורכם מילון מונחים SEO מקיף ומעודכן לשנת 2024.