איך להתחיל לקדם אתר במנועי חיפוש: המדריך לאתרים מתחילים

קידום אתר במנועי חיפוש הוא חיוני עבור עסקים ובעלי אתרים שרוצים למשוך תנועה אורגנית, להגביר את נראות המותג ולהשיג המרות. כאן אני אסביר לך איך אני עושה את זה.

במדריך הבא אני אסביר לך איך לעשות את זה עם אתר חדש, אני אעבור אתך על השלבים החיוניים לקידום אפקטיבי של האתר שלך ואני אסביר לך איך אני עושה את זה. אנחנו נדבר כאן על מחקר מילות מפתח, על בניית קישורים נכנסים ועל מה שביניהם (תוכן האתר כמובן). בקיצור, אנחנו נסקור את כל ההיבטים הקריטיים של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לעזור לך לדרג גבוה יותר ולקבל יותר חשיפה. אז בוא נתחיל.

מחקר מילות מפתח: הבסיס לקידום אתרים

הצעד הראשון בקידום האתר שלך הוא לזהות את מילות המפתח הנכונות למיקוד. מילות מפתח אלו צריכות להיות רלוונטיות לנישה שלך ובעלות איזון בין נפח חיפוש לתחרות בתחום. ישנן מספר שיטות וכלים זמינים לביצוע מחקר מילות מפתח בצורה יעילה:

answerthepublic

כלי זה יוצר מילות מפתח עם זנב ארוך על ידי מתן שאלות, מילות יחס והשוואות הקשורות למילת המפתח העיקרית שלך. לדוגמה, אם האתר שלך הוא בנישת הבריאות, תוכל לחפש את הביטוי "ירידה במשקל" כדי לקבל מילות מפתח בעלות זנב ארוך (ארוכה וספציפית) כמו "איך לרדת במשקל מהר" או "תוספי ההרזיה הטובים ביותר". 

חשוב לדעת שלפלפטרומה הזו אין תמיכה בעברית, אבל אפשר לחפש בה בעברית בכל זאת או לחפש באנגלית ולסמוך על כך שישראלים ואמריקאים רוצים פחות או יותר את אותם הדברים ומתעניינים באותם נושאים (אם יש לך אתר שמציעה ייעוץ השקעות למשל).

Reddit

Reddit הוא מקום בו אפשר למצוא לא מעט מילות חיפוש. אם אין לך חשבון Reddit אני מציע לך לפתוח ולחפש subreddits רלוונטי, פוסטים ודיונים פופולריים בתחום שלך. בדוק את ההערות והכותרות כדי למצוא מילות מפתח פוטנציאליות עם זנב ארוך.

ניתוח מתחרים

נתח את התוכן של המתחרים שלך כדי למצוא את מילות המפתח עבורן הם מדרגים. כשאני עושה את זה אני משתמש בכלים כמו SEMrush או Ahrefs כדי לזהות את מילות המפתח המובילות שלהם ולקבל רעיונות לאתרים אותם אני מקדם. מדובר בשירותים בתשלום כשעלות השימוש בהם משתנה על פי התוכנית המבוקשת.

Google Trends

Google Trends הוא מקור נחמד שיכול לעזור לנו לנתח את הפופולריות של מילות מפתח לאורך זמן ולזהות מגמות תקופתיות. אני משתמש בו לפעמים, הוא עוזר לי לחשוב על תוכן רלוונטי לתחומי העניין הנוכחיים של המשתמש.

יצירת תוכן אפי: איכות איכות ועוד פעם איכות

94% מהתוכן המקוון אינו מקבל שיתופים, ויחד עם זאת קישורים נכנסים הם עדיין אחד המרכיבים החשובים ביותר בדירוג אתר בגוגל. אז איך אפשר ליישב את הפרדוקס הזה? פשוט ליצור תוכן אפי שיבלוט מכל השאר. הנה כמה טיפים להגדלת הסיכוי שאנשים ישתפו את התוכן שלך:

להכיר את הנקודות הכואבות של הקהל שלך

כשאני מתחיל לקדם אתר אני קודם כל מחפש את נקודות הכאב שלו. זה עוזר לי להבין את הצרכים וההעדפות שלהם כדי ליצור תוכן שיגרום להם לבצע פעולה.

להשתמש בטכניקת 'גורד שחקים'

הטכניקה הזו בעצם דורשת מאיתנו לזהות תוכן פופולרי בנישה שלך וליצור משהו טוב יותר ממה שקיים. לדוגמה, אם יש מאמר בשם "10 טיפים לחיים בריאים", צור מאמר שכותרתו "25 עצות מומחים לאורח חיים בריא יותר".

התוכן חייב להראות מקצועי

אני לא מתפשר על פחות מתוכן מקיף, שנחקר היטב ושיש בו הנעה לפעולה. מקצועיות היא גם חלוקה נכונה של התוכן לתתי נושאים קלים לעיכול, וסיפוק תובנות חשובות לקוראים.

שימוש בויזואליה

פעם הילדים היו אומרים 'חובה עליך…' אז חובה עליך להשתמש בוויזואליות, אינפוגרפיקה או סרטונים כדי להפוך את התוכן למושך יותר. למה? כי זה מה שתופס לאנשים את העין, זה כזה פשוט. תוכן ויזואלי עוזר לנו לפרק בלוקים ארוכים של טקסט ולספק לגולש הקשרים נוספים.

שילוב ווים (Hooks) בתוכן

אני תמיד דואג לכלול Hooks בתוכן שלי, כמו למשל עובדות מעניינות, נתונים סטטיסטיים או שאלות, כדי למשוך את תשומת ליבו של הקורא ולעודד אותם לקרוא עוד. למשל, אם תחפש את הביטוי 'ווים בתוכן' באנגלית תגלה שהתוצאה שנמצאת במקום ה – 1 נכתבה בשנת – 2013. 🧐

hook בתוכן

אופטימיזציה של מילות מפתח: לא לירות לכל הכיוונים

לאחר שיצרת תוכן אפי לאתר עכשיו עכשיו מה שצריך לעשות זה לבצע אופטימיזציה של התוכן באמצעות מילות מפתח נכונות. הנה כמה טיפים חיוניים לאופטימיזציה של מילות מפתח:

עיקרון הכלליות

אני תמיד מתמקד בנושא הכולל במקום למלא את הדף במילות מפתח ללא הבחנה. שימוש יתר במילות מפתח עלול להוביל לעונשים מצד מנועי החיפוש, לכן יש להקפיד על סגנון כתיבה טבעי.

מיקום אסטרטגי של המילים בתוכן

את מילות המפתח אני מציב במיקומים אסטרטגיים כמו כותרות, כותרות מטא וכתובות עמודים (URL). זה עוזר למנועי החיפוש להבין את הנושא העיקרי של התוכן שלי וזה משפר את הסיכויים של האתרים שלי לקבל דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

שימוש בתטכניקת LSI

(LSI) 'אינדקס סמנטי סמוי', הן מילות מפתח הקשורות בקשר סמנטי למילת המפתח הראשית של עמוד מסוים. לדוגמא, מילות מפתח LSI עבור "ירידה במשקל" יכולות לכלול "תוכנית דיאטה", "פעילות גופנית" או "ספירת קלוריות". אני משתמש בהן כדי לשפר את הרלוונטיות וההקשר של התוכן של האתרים שלי וזה תמיד עובד.

אופטימיזציה של תוכן למשתמשים: שיפור חווית המשתמש

חווית משתמש היא גורם קריטי בדירוג מנועי החיפוש. חשוב לוודא שהאתר שלך ידידותי למשתמש ומציע מידע בעל ערך לקהל שלך (שגם זה חלק מחוויית המשתמש, לא רק העיצוב):

שימוש במבנה ASAP קבוע

האתר שלך צריך להיות כמה שיותר ענייני ולתת לגולש בדיוק את מה שהוא צריך בלי בלבולי שכל מיותרים. איך עושים את זה? מטמיעים מבנה מידע "מעל החלק העליון והקבוע" (ASAP), כל שהמידע החיוני יהיה גלוי מיד למשתמשים. 

במילים אחרות, פחות מריחות בהתחלה, יותר בולטים וחתירה לעניין. זה עוזר למשוך את תשומת הלב של המשתמשים ומעודד אותם לחקור את התוכן שלך עוד יותר.

עיצוב ופריסה נקיים

עצב את האתר שלך עם פריסה נקייה וקלה לקריאה (או וודא שהמעצב שלך עושה את זה). עיצוב פשוט שמאפשר קריאה נעימה משפר את חווית המשתמש ומסייע בקריאת התוכן. השתמש בכותרות, כותרות משנה, נקודות תבליטים ורווח לבן כדי להפוך את התוכן שלך לקריאה יותר.

שיפור מהירות העמוד

שפר את מהירות הדף (או תן למתכנת לעשות את זה בשבילך) על ידי דחיסת תמונות, ניקוי זיכרון מטמון וצמצום קוד. אתר מהיר יותר מציע חווית משתמש טובה יותר וקידום אתרים משופר.

אופטימיזציה למכשירים ניידים

בצע אופטימיזציה של האתר שלך למכשירים ניידים או פנה למקדם אתרים מקצועי כדי שיעשה את זה בשבילך. משתמשים רבים ניגשים לאינטרנט דרך סמארטפונים וטאבלטים, לכן אופטימיזציה לניידים זה לא משהו שאפשר לוותר עליו. השתמש בעיצוב מגיב והבטח שכל האלמנטים נגישים וקלים לניווט במסכים קטנים יותר.

בניית קישורים פנימיים

שימוש בקישורים פנימיים יכול לעזור לך להדריך משתמשים כיצד עליהם לנווט באתר שלך, מה שיעזור לך לשמור עליהם מעורבים. קישור לדפים רלוונטיים אחרים באתר שלך באמצעות טקסט עוגן עשיר במילות מפתח כדי לשפר את SEO ולספק ערך נוסף לקוראים שלך.

בניית קישורים נכנסים: שיפור סמכות האתר שלך

למרות שהקישורים החיצוניים איבדו את הבכורה בעוגת הדירוג האורגני למדד עקביות התוכן, קישורים נכנסים הם עדיין גורם מכריע בדירוג מנועי החיפוש. ככל שיש לך קישורים נכנסים איכותיים ורלוונטיים יותר, האתר שלך נתפס כסמכותי יותר בעיני מנועי החיפוש. הינה כמה אסטרטגיות לבניית קישורים נכנסים ביעילות:

בניית קישורים שבורים

מצא קישורים שבורים באתרים רלוונטיים וצור תוכן שיחליף את המשאבים השבורים האלה. השתמש בכלים כמו בדוק את הקישורים שלי של גוגל, כלי שיכול לעזור לך לזהות קישורים שבורים בדפי אינטרנט אחרים. 

אני עושה את זה כל הזמן, ולאחר שאני מזהה את הקישורים השבורים אני פונה לבעלי האתר, ליידע אותם על הקישורים השבורים ולהציע להם תוכן של אתרים רלוונטיים כתחליף.

פרסום אורח

אם אתה מומחה בתחום שלך ואתה יודע לכתוב מאמרים באיכות גבוהה, אתה יכול לכתוב אותם עבור אתרים אחרים בנישה שלך וכך להשיג קישורים נכנסים וחשיפה. חקור אתרים שמקבלים פוסטים של אורחים והצג את הרעיונות שלך לבעל האתר או לעורך. ודא שהתוכן שלך רלוונטי, כתוב היטב ומספק ערך לקהל של האתר המארח.

קידום במדיה חברתית

שתף את התוכן שלך בפלטפורמות של מדיה חברתית כדי לקבל חשיפה ולמשוך קישורים נכנסים פוטנציאליים. צור קשר עם הקהל שלך ועם המשפיעים בנישה שלך כדי להגדיל את הסיכוי שהתוכן שלך ישתף ויקשר אליו.

שילוב של תמונות ייחודיות

צור תמונות או אינפוגרפיקות ייחודיות ואיכותיות שאחרים היו רוצים להשתמש בהן. אם הם ישתמשו בהן הם יצטרכו לתת לך קרדיט (לינק) וכתוצאה מכך קישורים נכנסים לאתר שלך. הצע את התמונות תחת רישיון Creative Commons, מה שיקל על אחרים לשתף ולייחס את העבודה שלכם.

לסיכום

קידום אתר במנועי חיפוש דורש גישה אסטרטגית למחקר מילות מפתח, יצירת תוכן, אופטימיזציה ובניית קישורים נכנסים. על ידי ביצוע השלבים המתוארים במדריך זה, תהיה לך את האפשרות ההתחלתית לפחות להבין ולשפר את נראות האתר שלך במנועי ולמשוך תנועה אורגנית לאתר. 

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, כך שיש לעקוב אחר ההתקדמות שלך, לנתח את התוצאות שלך ולהתאים את האסטרטגיות שלך לפי הצורך כדי להישאר קדימה בעולם ההולך ומתפתח של אופטימיזציה למנועי חיפוש.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו