לקדם את האתר שלך ולעשות טוב בעולם

לקדם את העסק שלך ולעשות טוב בעולם

אם יש לך ידע בתחום מסוים, זה אומר שלמישהו אחר אין את הידע הזה. הדרך שלך לשווק את עצמך מצד אחד ולמתג את עצמך בתור בר סמכה בתחום שלך היא דרך שירות לציבור שזה במילים אחרות לעשות טוב בעולם.

כל דבר שאנחנו עושים בעולם, כל דבר שאנחנו מנסים לקדם בעזרתו את העסק שלנו הוא שירות לציבור – שליחות. הדרך שלנו לבלות במנוע החיפוש תפסיק שהוא הדרך הפופולרית ביותר שבה אנשים משתמשים באינטרנט עם יותר מ 80% מכלל התנועה ברשת, היא דרך שיתוף הידע שלנו.

אני מקדם אנשים שעושים טוב לאנשים אחרים

יש אצלנו המון סוגים של לקוחות ואנחנו מקדמים את כולם כי אנחנו מאמינים שהתפקיד של מקדם אתרים הוא להיות גשר בין נותן השירות לבין מקבל השירות. סוג אחד של לקוחות שאני לעולם לא אקדם הם לקוחות שהם מחפשים דרכים לעשוק אנשים אחרים.  לצערי 'עושק' הוא דבר מוכר מאוד במחוזותינו ואני יודע שגם מתחרים שלי עושקים לקוחות עם חוזים לא הגיוניים רק כדי להוציא מאוד אגורה וחצי. 

האלגוריתם של גוגל שונא שקרנים

אני לא יודע איך בן אדם שעושק אחרים למחייתו מצליח לקום בבוקר וללכת לעבודה, איך הוא מסוגל לחזור אחר כך לבית ולמשפחה שלו כאילו לא עשה שום דבר רע בעולם. גם האלגוריתם של גוגל לא מבין את זה. למזלינו אנחנו חיים בתקופה שבה שכר עולה וצף או יותר נכון יורד לטמיון ונעלם.

אם אתה תשקר באתר שלך תפסיק עם התוכן שלך יהיה לא נכון, אם אתה תיתן מידע שגוי או מועתק, אלגוריתם של גוגל יעניש אותך. זה מאוד פשוט וישיר, במיוחד בתחומים רגישים כמו רפואה ופיננסים. 

אז נכון התחומים הרגישים הם התחומים עליהם האלגוריתם של גוגל שמדגיש, כרגע.בעידן בו הבינה המלאכותית הולכת ותופסת יותר תאוצה ונכנסת לעומק האלגוריתם של מנועי החיפוש, במיוחד במנוע החיפוש עולה של מייקרוסופט בינג,  אנחנו עתידים לראות העמקה של מנועי החיפוש בכל הנוגע לאמינות התוכן.

אמינות התוכן רק תלך ותגבר

נכון לשנת 2023, מדד אמינות התוכן מהווה כ – 5% מסך הדירוג של אתרי אינטרנט בדירוג האורגני. השינוי הגיע לאחר שגוגל הגישה פטנט על ​​טכנולוגיית בינה מלאכותית אשר מסוגלת לקבוע את אופי התוכן, מה שמייתר את עיקרון: “Your Money, Your Life”. 

השאיפה של גוגל ושל מנועי החיפוש האחרים היא להיות מקור אינפורמציה נכון אמין ומקצועי. העניין הוא שהתוכן שהם מספקים תלוי באתרי האינטרנט שלנו. מה שכן יש באינטרנט נכון להיום מספיק חומר ומספיק תוכן כדי לייצר תמונת מציאות שתתאים באופן ייחודי לכל תחום ותחום גם לתחום שלך.

אי אפשר לשקר יותר זה מה שזה אומר. אם יש לך אתר אינטרנט אתה צריך לייצר תוכן אמין כי נכון להיום מדובר ב 5% מסך הדירוג של אתרי אינטרנט בדירוג האורגני של מנועי החיפוש, אבל מדובר במדד חדש והוא יעלה.

לך בדרך המלך והיה תמים

מה זה בעצם אומר? שכל עניין האמינות וכו' לא צריך להטריד אותך, כל מה שאתה צריך לעשות נכון להיום זה לייצר את התוכן הכי אמין ומקצועי שאתה יכול לייצר. איך עושים את זה?

לוקחים אנשים טובים עם כוונות טובות

בשביל זה חשוב לקחת אנשים טובים שהיו אמונים על תוכן האתר שלך. בעולמות השיווק הדיגיטלי מדברים היום על היכולת של בינה מלאכותית להשתלט על תחום התוכן אבל אני לא רואה סיטואציה שבה הבינה המלאכותית תוכל לייצר תוכן שיתאים למותג שלך ולמסר הספציפי של האתר שלך ללא יד מכוונת. 

לקבוע מי תהיה היד המכוונת

היד המכוונת הזאת תוכל להיות יד שיושבת עם האלגוריתם בתחילת החודש ואומרת לו, למשל, אני רוצה אלף בית גימל מאמרים תפסיק בבקשה תכתוב לי אותם.  אם תשאיר לאלגוריתם את האפשרות לייצר עבורך את התוכן אז לא תהיה לך שליטה על היכולת של התוכנה זה לסייע לקהל היעד שלך. ובוא נחזור רגע לבסיס הסיבה היחידה שבגללה אנשים נכנסים לאתר אינטרנט שלך או לכל אתר אינטרנט אחר לצורך העניין היא לקבל עזרה. 

אנשים לא נכנסים לאתרי אינטרנט סתם כך

אם מישהו יודע את התשובה בעצמו, אם מישהו יודע לעשות דבר מסוים בעצמו, אם מישהו לא זקוק למידע שאתה מעוניין לספק לו אז אין שום סיבה בעולם שהוא השתמש במנוע החיפוש או בכל דרך אחרת של קבלת אינפורמציה. זה יכול להיות גם לצרכי בידור, נופש או תענוגות אחרים. בסופו של דבר האתר שלך אמור לייצג את מה שאתה יכול לתת מתוך נקודת המבט של הלקוח היעד שלך מעוניין לקבל. 

התפקיד שלי כמקדם אתרים הוא לזהות את כיווני הרוח והזרמים 

רוב השאלות שאני מקבל מלקוחות בעבודה שלי הן שאלות טכניות. אנשים רוצים לדעת איך ולא כל כך רוצים לדעת למה ומה.

אבל אני מתעקש על למה ועלמה ופחות על האיך מהסיבה הפשוטה שה – איך כל הזמן משתנה. מה שזה אומר, במיוחד בעולמות השיווק הדיגיטלי, ועל אחת כמה וכמה בעולמות ה – SEO, זה שהתפקיד שלי בתור מקדם אתרים הוא להיות יותר על כיוון הרוח ופחות על החתירה בוא נקרא לזה ככה.

מי שמשקיע את כל המאמץ שלו ולשבת בחרטום של הספינה ולחתור כמה שיותר חזק בלי להסתכל על מה שקורה למעלה בסיפון עלול להתנגש בקרחון,  וככל שהוא יחתור מהר יותר ככה ההתנגשות תהיה חזקה יותר.

היום הרוח נושבת לכיוון התוכן המקורי

אתה יכול להשתמש בצאט GPT  או בכל טכנולוגיית בינה מלאכותית אחרת כדי לייצר תוכן לאתר שלך. מנועי החיפוש יעלו על זה הם כבר מזהים דפוסים חוזרים של תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית. אני לא אומר שזה לא בסדר, ואני לא אומר שגוגל יענישו על תוכן שנכתב באמצעות בינה מלאכותית תפסיק אבל אני גם לא חושב שהם יעשו לך הנחות על תוכן שנכתב באמצעות צ'אט GPT, אם כבר אז ההיפך הוא הנכון.

גוגל ומיקרוסופט זה אמת ויציב

'גוגל ומיקרוסופט' בגימטריה זה 559, וגם 'אמת ויציב' זה 559, וגם דבר נוסף שאני לא רוצה לכתוב כאן מתוך יראת כבוד לקדושתו, אבל אתה יכול להבין בעצמך לאן רוח הגימטריה לוקחת אותנו בעניין הזה. בין אם אתה מאמין בזה ובין אם לא, חשוב שתבין שמדובר כאן בסופו של דבר בכוחות כלכליים גדולים מאוד שיעשו את כל מה שהם יכולים לעשות על מנת להשתלט על הזירה. 

גוגל לא תרד מבמת ההיסטוריה בשקט

אנחנו צריכים להבין שאנחנו נמצאים בעידן שבו גוגל מתחילה לאבד ההגמוניה שלה לטובת בינה מלאכותית שנרכשה על ידי המתחרה הגדולה שלה מייקרוסופט. כשאנחנו כותבים תוכן ומעלים אותו לאתר האינטרנט שלנו אנחנו לא יכולים להתעלם מכוחות השוק.

הזירה שבה אנחנו מתחרים כולנו כולל העסק הקטן ביותר היא הזירה שניתנה לנו על ידי גוגל ומיקרוסופט. לכן, התוכן שאנחנו מייצרים על מנת להופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש (שדרך אגב לא נפגעו כמו שאנשים חשבו שהם יפגעו בעקבות כניסתם של תמלילי הבינה המלאכותית לשוק), חייב להיות קודם כל אותנטי. 

האם התוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית הוא באמת שלך?

כשאנחנו מייצרים תוכן באמצעות בינה מלאכותית אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהתוכן הזה הוא לא רק שלנו ושאין לנו בעלות עליו. אנחנו לא יכולים לדעת מה התוכנה זה עושה ואיפה הוא מתגלגל ואנחנו לא יכולים לדעת מאיפה הוא הגיע והאם אנשים אחרים משתמשים באותו תוכן או לא. כבר נחשפנו לתקלות שחשפו את ההתכתבויות של משתמשי צ'אט GPT למשתמשים אחרים, ואף אחד לא מבטיח שתקלות כאלה לא יחזרו.

במלחמה הדיגיטלית אנחנו צריכים להיות אנשי האמת

ההיסטוריה תשפוט את האנשים שניצלו את הפלטפורמות האינטרנטיות למיניהן כדי להפיץ שקרים. אם יש לך עסק, תהיה כנה ותהיה אמין ותיתן לגולשים את מה שאתה יכול לתת ואל תיתן להם את מה שאתה לא יכול לצאת. 

אל תבטיח הבטחות סרק

אל תבטיח הבטחות שאתה לא יכול לקיים ואז תצא בקמפיינים שמאחוריהם לא עומד דבר. מעולם לא היה קל יותר לעשות כפי שכל לעשוק היום. אני לא צריך לספר לך את זה, אתה יודע בתור בעל עסק ובתור מי שהקים את מה שהוא הקים בעשר אצבעות, שאין ברכה בשקר.

כולנו יודעים את זה, אני לא מכיר אדם שבנה את מה שהוא בנה בעשר אצבעות מתוך שקר מוחלט והצליח לחיות חיים מספקים. מי שרודף אחרי השקר כדי להרוויח שכר ימצא את עצמו נרדף על ידי השקר בעוד שכרו נמלט ממנו לכיוון ההפוך.

תן לאנשים אמת ועבוד מתוך כישרון

אֹהֵ֥ב כֶּ֙סֶף֙ לֹא־יִשְׂבַּ֣ע כֶּ֔סֶף וּמִֽי־אֹהֵ֥ב בֶּהָמ֖וֹן לֹ֣א תְבוּאָ֑ה גַּם־זֶ֖ה הָֽבֶל׃ בִּרְבוֹת֙ הַטּוֹבָ֔ה רַבּ֖וּ אוֹכְלֶ֑יהָ וּמַה־כִּשְׁרוֹן֙ לִבְעָלֶ֔יהָ כִּ֖י אִם־רְא֥וּת ראית עֵינָֽיו׃ (קהלת ה', י – יא').

מחבר מגילת קהלת מזהיר אותנו מפני השתוממות אל מול העושק שאנחנו חשופים אליו מסביב. הוא מזכיר לנו שיש אלוהים בשמיים ששומר ורואה הכל מגבוה, ואז הוא מסביר לנו שמי שאוהב כסף אף פעם לא יהיה לו מספיק כסף. זה לא משנה אם אתה מאמין באלוהים הוא לא מאמין באלוהים, עם האמת הזאת אי אפשר להתווכח. לאחר מכן הוא אומר דבר נוסף, שככל שיש טוב בעולם כך יותר אנשים רוצים לקבל ממנו. בסופו של דבר, מה שנשאר לנו מכושר מעשינו זה מה שרואות עינינו. 

מה היא תמונת הניצחון שלך?

לכל אדם יש תמונה אחת בראש זה התמונה נצחית שאותה הוא רוצה להגשים בעולם הזה. התמונה הזו נובעת מתוך הכישרון שקיבלנו וכדי להגיע אליה אנחנו צריכים לפעול מתוך אותו כישרון על מנת לעשות טוב ולדעת שככל שנעשה טוב יבקשו מאיתנו יותר. 

התפקיד שלנו הוא לא לספק את כל הצרכים של כל האנשים בעולם, אפילו לא של כל האנשים שהם קהל היעד שלנו. התפקיד שלנו הוא לנסות ולהשיג את אותה תמונה שבה אנחנו משתמשים בכישרון שלנו על מנת לעשות טוב בעולם, עד כמה שאנחנו יכולים וכלל שידינו משגת, ולא להשתומם על כל העושק שאנחנו רואים סביבנו. 

אנחנו חיים בזמן מיוחד פסק זמן שבו אנחנו יכולים להיות מליץ יושר של בני האדם ולא נביא התוכחה. מנוע חיפוש הם כיכר השוק ההומה שבעזרתה אנחנו יכולים להפיץ את הבשורה את בשורת הטוב ולהעניק לאדם אחד או למאה אנשים ואולי לאלף אנשים כל אחד וקהל היעד שלו את העזרה שהם צריכים. זה הכל נקודה ברגע שנעשה את זה אז עשינו את שלנו וברגע שאנחנו נעשה את זה מנועי החיפוש יתרגם לו אותנו כי גם הם כפופים להנהגה אחת ולחוק אחד.

רוצה לקדם את השירות או המוצר שלך בגוגל, להרוויח ולעשות טוב בעולם? אפשר להשאיר לנו הודעה ומומחה – SEO יחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו