מה זה E.E.A.T ?

מה זה E.E.A.T

הבנת E.E.A.T. וחשיבותו לאתר האינטרנט שלכם

בעידן הדיגיטלי, נוכחות מקוונת חזקה היא חיונית. עבור עסקים ויוצרי תוכן רבים, המשמעות היא לא רק ייצור תוכן, אלא גם הבטחה שהוא ייראה על ידי קהל היעד הנכון. כאן נכנסות לתמונה הנחיות E.E.A.T. של גוגל. E.E.A.T. מייצג מומחיות, ניסיון, סמכות ואמינות. הנחיות אלו משמשות את גוגל כדי להעריך את איכות התוכן ולקבוע את דירוגו בתוצאות החיפוש. במאמר זה, נעמיק לתוך מהו E.E.A.T., מדוע הוא חיוני לאתר האינטרנט שלכם, וכיצד תוכלו לשפר את ציון E.E.A.T. של האתר שלכם.

מהו E.E.A.T.?

E.E.A.T. הוא ראשי תיבות המייצגים:

  • מוּמְחִיוּת- Experience
  • נִסָיוֹן- Expertise
  • סַמְכוּת- Authoritativeness
  • אֶמְנוּת- Trustworthiness

מומחיות

מומחיות מתייחסת לידע ולכישורים של יוצר התוכן או של אתר האינטרנט. גוגל מעריכה האם התוכן מופק על ידי מישהו בעל הכישורים וההבנה הדרושים בנושא. לדוגמה, מאמר רפואי צריך באופן אידיאלי להיכתב על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות או מישהו בעל מומחיות משמעותית בתחום.

ניסיון

ניסיון הוא תוספת חדשה יחסית לקריטריוני E.E.A.T.. הוא ממוקד ביישום המעשי ובידע ממקור ראשון של נושא התוכן. משמעות הדבר היא שתוכן שנוצר על ידי אנשים בעלי ניסיון ישיר בנושא מוערך גבוה יותר. לדוגמה, בלוג מסעות שנכתב על ידי מישהו שביקר ביעדים עליהם הוא מדון ייחשב כאמין ואינפורמטיבי יותר.

סמכות

סמכות עוסקת באמינותו של יוצר התוכן ושל אתר האינטרנט. גוגל בודקת האם היוצר מוכר כסמכות בתחומו. ניתן לבסס זאת באמצעות כישורים, ציטוטים ומוניטין של אתר האינטרנט בתעשייה. תוכן סמכותי מצוטט לעיתים קרובות על ידי מקורות אמינים אחרים, מה שמוסיף לאמינותו.

אמינות

אמינות מתייחסת למהימנות וליושרה של התוכן ושל האתר עצמו. זה כולל גורמים כמו שקיפות, דיוק, וקיום של מדיניות ברורה לגבי יצירת תוכן ופרטיות המשתמש. אתרים אמינים זוכים לרוב לביקורות חיוביות ושקופים לגבי המקורות והכוונות שלהם.

למה E.E.A.T. חשוב לאתר שלכם?

משפר את דירוג האתר במנועי חיפוש

אחת הסיבות העיקריות לכך ש-E.E.A.T. חשוב היא שהוא משפיע ישירות על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. האלגוריתמים של גוגל נותנים עדיפות לתוכן העומד בתקני E.E.A.T., כלומר תוכן המדגים מומחיות, ניסיון, סמכות ואמינות נוטה להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. נראות מוגברת זו יכולה להוביל לתנועה רבה יותר לאתר, וכתוצאה מכך למעורבות והמרות רבות יותר.

בונה אמינות ואמון

בעידן שבו דיסאינפורמציה נפוצה, ביסוס אמינות ואמון הוא קריטי. אתרים הפועלים לפי הנחיות E.E.A.T. נתפסים כאמינים ומהימנים יותר על ידי משתמשים. דבר זה יכול להוביל לקהל נאמן שחוזר לאתר שלכם לקבלת מידע והמלצות. אמון הוא גורם משמעותי בשימור משתמשים ויכול לבדל את האתר שלכם מהמתחרים.

משפר את חוויית המשתמש

תוכן העומד בעקרונות E.E.A.T. מספק לעיתים קרובות חוויית משתמש טובה יותר. תוכן שנכתב על ידי מומחים וסמכותי נוטה להיות אינפורמטיבי ומדויק יותר, מה שעוזר למשתמשים למצוא את המידע הדרוש להם במהירות וביעילות. אתרים אמינים נוטים להיות גם ידידותיים יותר למשתמש, עם ניווט ברור ומדיניות שקופה, מה שמשפר את חוויית המשתמש הכוללת.

תומך בהצלחה לטווח ארוך

אתרים המייצרים באופן עקבי תוכן איכותי התואם ל-E.E.A.T. נוטים יותר להשיג הצלחה ארוכת טווח.

הסיבה לכך היא שהם בונים מוניטין מוצק לאורך זמן, מושכים קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין אחרים ושומרים על זרם קבוע של תנועה. לעומת זאת, אתרים שאינם נותנים עדיפות ל-E.E.A.T. עשויים לראות רווחים לטווח קצר אך סביר פחות שיצליחו לשמור על הצלחתם לאורך זמן.

E.E.A.T

איך גוגל קובעת את ציון ה-E.E.A.T. לאתר שלכם?

גוגל קובעת את ציון ה-E.E.A.T. באמצעות שילוב של הערכות אלגוריתמיות והערכות אנושיות. כך זה עובד:

אותות אלגוריתמיים:

איכות התוכן: האלגוריתמים של גוגל מנתחים את איכות התוכן, תוך חיפוש אחר דיוק, עומק ורלוונטיות. הם בודקים אם התוכן נחקר היטב ומספק ערך למשתמש.

מידע על המחבר: נוכחותם של ביוגרפיות וכתבי אמנה של מחברים יכולה להעיד על מומחיות וניסיון. גוגל מחפשת אישורים ניתנים לאימות ורקע מקצועי.

קישורים נכנסים: קישורים מאתרים בעלי מוניטין וסמכותיים יכולים להגביר את סמכותו של אתר. קישורים נכנסים איכותיים משמשים כמעין המלצות לתוכן.

מדדי מעורבות: מדדי מעורבות משתמשים כמו זמן שהייה בדף, שיעור יציאה מדף ושיעור קליקים יכולים להעיד על אמינותו ושימושיותו של התוכן.

אבטחת אתרים: אתרים מאובטחים (HTTPS) עם מדיניות פרטיות ותנאי שירות ברורים נחשבים אמינים יותר.

עדכוני תוכן: תוכן המתעדכן באופן קבוע נתפס כאמין ורלוונטי יותר.

מעריכים אנושיים:

מעריכי איכות: גוגל מעסיקה מעריכי איכות אנושיים הבודקים אתרים על סמך הנחיות E.E.A.T.. מעריכים אלה משתמשים בקריטריונים מפורטים כדי להעריך את המומחיות, הניסיון, הסמכות והאמינות של התוכן.

הנחיות למעריכים: מעריכי האיכות פועלים על פי הנחיות מעריכי איכות החיפוש של גוגל, המספקות הנחיות ספציפיות כיצד להעריך סוגים שונים של תוכן ואתרים.

משוב משתמשים:

ביקורות ודירוגים: ביקורות ודירוגים של משתמשים בפלטפורמות שונות יכולים להשפיע על התפיסה של אמינותו וסמכותו של אתר.

אותות חברתיים: מעורבות בפלטפורמות מדיה חברתית יכולה גם היא לתרום להערכה, שכן היא משקפת כיצד משתמשים תופסים את התוכן ומקיימים איתו אינטראקציה.

על ידי שילוב האותות הללו, גוגל שואפת להבטיח שמידע אמין ואיכותי יתפוס מקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ויספק חוויית משתמש טובה יותר.

כיצד לשפר את ציון E.E.A.T. של האתר שלך?

  • התמקדו בתוכן איכותי

הבסיס לציון E.E.A.T. טוב הוא תוכן איכותי. ודאו שהתוכן שלכם מבוסס היטב, מדויק ונותן ערך לקהל שלכם. השתמשו במקורות אמינים, צטטו אותם כראוי ועדכנו את התוכן שלכם באופן קבוע כדי לשמור על הרלוונטיות שלו.

  • הציגו מומחיות וניסיון

הדגישו את המומחיות והניסיון של יוצרי התוכן שלכם. כללו ביוגרפיות של מחברים המפרטות את כישוריהם וניסיונם הרלוונטיים לנושא. במידת האפשר, דאגו ליצירת תוכן או סקירה על ידי מומחים בתחום. לדוגמה, בלוג פיננסי יכול להפיק תועלת ממאמרים שנכתבו על ידי מתכננים פיננסיים מוסמכים.

  • בניית סמכותיות

כדי לבנות סמכותיות, שאפו להפוך למקור ידוע בתעשייה שלכם. ניתן להשיג זאת על ידי השגת קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין, אזכור בפרסומים בתעשייה ויצירת קשר עם מומחים אחרים בתחומכם. כתיבת בלוגים אורחים והשתתפות בפורומים מקוונים יכולים גם הם לסייע לבסס את סמכותכם.

  • ביסוס אמינות

ניתן לשפר את האמינות על ידי שקיפות לגבי תהליך יצירת התוכן והמדיניות שלכם. כללו הצהרות אחריות ברורות לגבי תוכן ממומן, ספקו מידע מדויק ונקטו במדיניות פרטיות ברורה. עודדו ביקורות והמלצות של משתמשים, והגיבו לכל משוב שלילי באופן מיידי ומקצועי.

  • בצעו אופטימיזציה לאתר שלכם

אתר שעבר אופטימיזציה טובה יכול גם הוא לשפר את ציון ה-E.E.A.T. שלכם. ודאו שהאתר שלכם ידידותי למובייל, נטען במהירות ובעל עיצוב אינטואיטיבי. חוויית משתמש טובה מאותתת לגוגל שהאתר שלכם אמין וסמכותי.

  • שתפו את הקהל שלכם

מעורבות עם הקהל שלכם עוזרת לבנות אמון וסמכותיות. הגיבו לתגובות בבלוג שלכם, השתתפו בדיונים ברשתות חברתיות, וענו על כל שאלה או דאגה שעשויה להיות לקהל שלכם. אינטראקציה זו מראה שאתם מחויבים לספק ערך ולבנות מערכת יחסים עם הקהל שלכם.

  • שמרו על עקביות

עקביות היא המפתח לשמירה על ציון E.E.A.T. גבוה. פרסמו באופן קבוע תוכן איכותי, עדכנו תוכן קיים, וודאו שכל ההיבטים באתר שלכם משקפים את המחויבות שלכם למומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות. גישה עקבית עוזרת לבסס את האתר שלכם כמקור אמין לאורך זמן.

הבנה ויישום של הנחיות E.E.A.T. הינה קריטית לכל מי שרוצה לשפר את דירוג האתר שלו במנועי החיפוש, לבנות אמינות ולספק חוויית משתמש טובה יותר. על ידי התמקדות במומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות, תוכלו ליצור תוכן שמדורג היטב בגוגל וגם מהדהד עם הקהל שלכם. בטווח הארוך, היצמדות לעקרונות E.E.A.T. תתמוך בהצלחה בת קיימא של האתר שלכם, ותעזור לכם לבנות קהל נאמן ופעיל.

איך webs יכולים לסייע לכם לשפר את ציון ה-EEAT?

Webs יכולים לסייע בשיפור ציון ה-E.E.A.T. שלכם על ידי מתן שירותים מקיפים המשפרים את איכות התוכן ואמינות אתר האינטרנט שלכם. באמצעות יצירת תוכן מקצועי, Webs מבטיחים שהמאמרים שלכם ייכתבו על ידי מומחים בעלי אישורים מאומתים, מה שיחזק את המומחיות והניסיון של האתר שלכם. 

Webs מספקת גם אופטימיזציה חזקה למנועי חיפוש, הכוללת מחקר מילות מפתח ושיטות קידום אתרים באתר, כדי לשפר את הנראות והרלוונטיות של התוכן שלכם. בנוסף, Webs מסייעת בבניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין, מה שמעצים את סמכות האתר שלכם. 

Webs גם מייחסת חשיבות לקידום אתרים טכני, ובודקת שהאתר שלכם מאובטח (HTTPS) וידידותי לנייד, מה שמשפר את חוויית המשתמש ומדדי המעורבות. על ידי מינוף הכלים והאסטרטגיות הללו, Webs עוזרת לאתר האינטרנט שלכם לעמוד בהנחיות E.E.A.T. של Google, מה שמביא לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ואמינות מוגברת בקרב קהל היעד שלכם.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו