אתרי Google Sites בחינם: עבודה ו – SEO באתר גוגל סייטס

google search

גוגל מציעה שירות לבניית אתרים שנקרא Google sites. יש לו יתרונות ואפשר בהחלט לעבוד אותו, אבל האם הוא מציע לך את כל מה שהעסק שלך צריך? ומה לגבי קידום אתרי גוגל סייטס? 

אז מה יהיה לנו פה:

  • מה זה Google Sites?
  • האם אפשר לבנות אתר גוגל בחינם?
  • החינם של גוגל לעומת לגרסה החינמית של WordPress ו-Wix
  • ומה לגבי חוויות משתמש וממשק המשתמש של אתרי גוגל?
  • מה התהליך של בניית אתר בגוגל סייטס?
  • ומה לגבי גרסת הפרימיום של גוגל סייטס?
  • האם Google Sites מתאימים לאתרי מסחר אלקטרוני?
  • אז לאיזה סוג של אתרים מתאים אתרי גוגל סייטס?
  • ומה לגבי SEO של אתרי גוגל?

מה זה Google Sites?

Google Sites הוא שירות ליצירת ואחסון אתרים המוצע על ידי גוגל. השירות מאפשר למשתמשים ליצור ולערוך דפי אינטרנט בקלות על ידי גרירה ושחרור של רכיבי תוכן, כמו גם שילוב של אפליקציות ושירותים אחרים של Google כמו גוגל מפות, לוח שנה וגוגל דוקס. הוא משמש בעיקר ליצירת אתרים לשימוש אישי או לעסקים קטנים, ואינו מצריך ידע בקידוד.

יצירת אתר בגוגל סייטס

האם אפשר לבנות אתר גוגל בחינם?

כן, אפשר בהחלט לבנות אתר בחינם באמצעות Google Sites. גוגל מציעה תוכנית חינמית המאפשרת למשתמשים ליצור ולפרסם אתרים ללא כל עלות. עם זאת, יש כמה מגבלות לתוכנית החינמית, כמו כמות מוגבלת של שטח אחסון וכמו תכונות מסוימות שאולי לא יהיו זמינות בגרסה החינמית. בנוסף, אתרים חינמיים יכללו כותרת תחתונה "מופעל על ידי Google Sites". 

איך אפשר להשיג שטח אחסון נוסף?

כדי להשיג שטח אחסון נוסף וכדי להסיר את הכותרת התחתונה "מופעל על ידי…", וגם כדי להשתמש בדומיינים מותאמים אישית – עליך לשדרג את השירות לחשבון G Suite בתשלום.

החינם של גוגל לעומת לגרסה החינמית של WordPress ו-Wix

Google Sites, WordPress ו-Wix הן כולן פלטפורמות לבניית אתרים שניתן להשתמש בהן בחינם, אבל יש להן כמה הבדלים עיקריים:

גוגל sites היא פלטפורמה פשוטה וקלה יחסית לשימוש שמתאימה ליצירת אתרים בסיסיים במהירות ובקלות, היא גם משולבת בשירותי גוגל אחרים וזה בחינם.

וורדפרס היא פלטפורמה חזקה וגמישה יותר, המציעה מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית, אך היא גם דורשת קצת יותר ידע טכני כדי להגדיר בה אתר ולהשתמש בו. הגרסה החינמית של וורדפרס זמינה ב-wordpress.com, היא מציעה תת-דומיין, אחסון מוגבל ואפשרות להתאמה אישית.

Wix הוא בונה אתרים שעובד על בסיס Drag And Drop, שדומה מבחינת נוחות השימוש בו ל-Google Sites, אך הוא מציע יותר תבניות עיצוב ואפשרויות להתאמה אישית של האתר. הגרסה החינמית של Wix כוללת תת-דומיין של Wix, אחסון מוגבל ופונקציונליות, וגם היא, בדומה לגוגל סייטס, כוללת מיתוג Wix באתר.

לסיכום, Google Sites הוא הטוב ביותר מבין האפשרויות החינמיות ליצירת אתרים פשוטים ובסיסיים במהירות ובקלות, וורדפרס היא הטובה ביותר עבור אתרים מתקדמים יותר עם אפשרויות התאמה אישית, ו-Wix היא בעלת הגרסה החינמית המאוזנת ביותר מבין השלוש, עם נוחות שימוש ואפשרויות עיצוב מתקדמות יחסית.

ומה לגבי חוויות משתמש וממשק המשתמש של אתרי גוגל?

חווית המשתמש (UX) וממשק המשתמש (UI) של Google Sites נבנו כך שהם יהיו פשוטים ואינטואיטיביים. הפלטפורמה משתמשת בממשק Drag And Drop המקל על המשתמשים להוסיף ולסדר רכיבי תוכן באתר האינטרנט שלהם. 

תבניות ועריכת תוכן

הפלטפורמה כוללת גם מגוון תבניות וערכות נושא מעוצבות מראש, שמשתמשים יכולים לבחור מהן כדי ליצור במהירות אתר שנראה מקצועי. ממשק עריכת התוכן נקי ומאורגן, מה שמקל על הניווט ומציאת הכלים הדרושים לך.

רספונסיביות

הפלטפורמה רספונסיבית לנייד, כלומר אתרים שנוצרו באמצעות Google Sites יתאימו אוטומטית את הפריסה שלהם למסך של מכשיר נייד. זה מבטיח שמשתמשים יוכלו לגשת לאתר האינטרנט ולנווט בו בקלות מכל מכשיר.

מעט אפשרויות עיצוב

אפשרויות ההתאמה האישית לעיצוב ולפריסה של האתר מוגבלות בהשוואה לבוני אתרים אחרים כמו Squarespace (פלטפורמה לבניית אתרים שלא מציעה גרסה חינמית) או Wix. גוגל סייטס אינו מציע תבניות רבות, וגם אפשרויות ההתאמה האישית של התבנית מוגבלות. 

בנוסף, הפלטפורמה אינה מציעה תכונות עיצוב מתקדמות כמו עריכת CSS, כך שהיא עשויה שלא להתאים לאתרים מורכבים או מקצועיים. בסופו של דבר, ה – UX UI של Google Sites מתוכננים להיות פשוטים וקלים לשימוש, מה שהופך את הפלטפורמה לאופציה טובה עבור משתמשים שרוצים ליצור אתרים בסיסיים במהירות ובקלות. עם זאת, ייתכן שזו לא האפשרות הטובה ביותר עבור משתמשים שרוצים לקבל אתרים בהתאמה אישית עם אפשרויות עיצוב מתקדמות.

מה התהליך של בניית אתר בגוגל סייטס?

תהליך בניית אתר באמצעות גוגל סייטס הוא פשוט יחסית. זוהי אפשרות טובה למשתמשים שרוצים ליצור אתר אינטרנט בסיסי במהירות ובקלות. Google Sites כולל גם מגוון כלים ותכונות שיכולים לעזור לך בתהליך, כמו היכולת להוסיף ולהטמיע שירותי גוגל אחרים כמו מפות ויומן, והיכולת לשתף פעולה עם אחרים בפיתוח האתר. תהליך בניית אתר באמצעות Google Sites כולל את השלבים הבאים:

  • נכנסים לחשבון Google שלך: תזדקק לחשבון Google כדי ליצור אתר באמצעות Google Sites. אם אין לך אחד, אתה יכול ליצור אחד בחינם.
  • יוצרים אתר חדש: לאחר שנכנסת יש לנווט אל דף הבית של Google Sites ולחץ על כפתור "צור" (או פלוס) כדי ליצור אתר חדש.

כפתור פלוס בגוגל סייטס

  • בוחרים תבנית: לאחר מכן, נתבקש לבחור תבנית עבור האתר. ניתן יכול לבחור מתוך מגוון תבניות מעוצבות מראש או להתחיל עם תבנית ריקה.

ממשק משתמש בגוגל סייטס

  • התאמה אישית של האתר שלך: לאחר שבחרת תבנית, אפשר להתחיל להתאים אישית את האתר שלך על ידי הוספה וסידור של רכיבי תוכן כגון טקסט, תמונות וסרטונים. ניתן גם להוסיף דפים ומדורים חדשים לפי הצורך.
  • פרסום האתר שלך ברשת: מרוצה מהאתר שלך? יופי, עכשיו אפשר לפרסם אותו כדי להפוך אותו לפעיל באינטרנט. אפשר גם לבחור לשמור על פרטי האתר שלך ולשתף את הקישור רק עם אנשים ספציפיים.
  • ניהל ועדכן את האתר שלך: לאחר פרסום האתר, ניתן להמשיך לערוך בו שינויים ועדכונים לפי הצורך. אפשר גם להשתמש ב – "היסטוריית גרסאות" כדי לחזור לגרסאות קודמות של האתר ולשחזר אותן במידת הצורך.

ומה לגבי גרסת הפרימיום של גוגל סייטס?

גרסת הפרימיום של Google Sites, הידועה גם בשם G Suite, מציעה תכונות והטבות נוספות בהשוואה לגרסה החינמית. האם היא משתלמת? בואו נעבור על כמה מההבדלים העיקריים בין הגרסה החינמית לגרסת הפרימיום של Google Sites כדי לנסות לענות על השאלה:

  • שטח אחסון נוסף: G Suite מציע יותר שטח אחסון לאתר שלך, כך שאפשר לאחסן בו יותר קבצים, תמונות וסרטונים.
  • דומיינים מותאמים אישית: עם G Suite, אפשר להשתמש בשם הדומיין המותאם אישית עבור האתר שלך, במקום תת-דומיין שמסופק על ידי Google.
  • הסרת המיתוג של גוגל: השירות בתשלום של גוגל סייטס מאפשר לך להסיר את הכותרת התחתונה "Powered by Google Sites" מהאתר שלך, כך שהוא ייראה מקצועי יותר.
  • ניתוח מתקדם: G Suite מספק תכונות ניתוח ומעקב מתקדמות, המאפשרות לך לעקוב ולנתח תנועה באתר, שיעור יציאה מדף כניסה ומדדי מפתח אחרים.
  • תמיכה 24/7: מנויי G Suite מקבלים גישה לתמיכה 24/7 מ-Google, שיכולה לעזור לך לפתור כל בעיה באתר שלך.

בסך הכל, G Suite היא אפשרות מצוינת לעסקים או ליחידים שזקוקים ליותר אחסון, שרוצים להשתמש בדומיין מותאם אישית, ושרוצים לקבל יותר ניתוחים ותמיכה טובה יותר באר. חשוב לציין ש-G Suite הוא כאמור שירות בתשלום, והתמחור יהיה תלוי במספר המשתמשים ובשירותים הדרושים לך.

האם Google Sites מתאימים לאתרי מסחר אלקטרוני?

ניתן להשתמש ב-Google Sites ליצירת אתר מסחר אלקטרוני, אך זוהי אינה פלטפורמה חזקה כמו פלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרות כגון Shopify, WooCommerce או BigCommerce. ל-Google Sites חסרות כמה מהתכונות המרכזיות הדרושות לניהול עסק מצליח של מסחר אלקטרוני, כמו למשל:

  • אפשרויות תשלום מוגבלות: ל-Google Sites אין שילוב מובנה של שער תשלום, כך שתצטרך להשתמש בשירות של צד שלישי כדי לעבד תשלומים.
  • ניהול מלאי מוגבל: ל-Google Sites אין תכונות של ניהול מלאי, לכן תצטרך לעקוב באופן ידני אחר המוצרים ורמות המלאי שלך.
  • חישוב משלוח ומס מוגבל: ל-Google Sites אין חישוב משלוח ומס מובנה, לכן תצטרך להשתמש בשירות של צד שלישי או לחשב עלויות אלה באופן ידני.
  • ניתוח מוגבל: ל-Google Sites אין ניתוח מסחר אלקטרוני מובנה, כך שתצטרך להשתמש בשירות של צד שלישי כדי לעקוב אחר מכירות והתנהגות לקוחות.

בקיצור, ניתן אמנם ליצור אתר מסחר אלקטרוני באמצעות Google Sites, אך זו אינה הפלטפורמה המתאימה ביותר לאתרי חנות. הפלטפורמה הזו יכולה להתאים אולי לתפעול של אתרי מסחר אלקטרוני בקנה מידה קטן. מי שמבקש ליצור חנות מסחר אלקטרוני מורכבת יותר ירצה לשקול פלטפורמות אחרות המיועדות במיוחד למסחר אלקטרוני.

אז לאיזה סוג של אתרים מתאים אתרי גוגל סייטס?

Google Sites יכולה להיות בחירה טובה עבור מי שרוצה לבנות אתרים פשוטים ובסיסיים מכיוון שהיא פשוטה וקלה לשימוש, והיא אינה דורשת ידע בכתיבת קוד. בנוסף, הפלטפורמה כאמור משולבת עם שירותי גוגל אחרים, כמו גוגל מפות והיומן של גוגל, שיכולים להיות שימושיים ליצירת אתרי כמו:

  • אתרים אישיים: Google Sites היא אפשרות מצוינת ליצירת אתר אישי כדי להציג את תיק העבודות, בלוג או קורות החיים שלך.
  • אתרי אינטרנט לעסקים קטנים: ניתן להשתמש ב-Google Sites ליצירת אתר בסיסי עבור עסק קטן, כמו מסעדה, סלון יופי או חנות מקומית.
  • אתרי אירועים: ניתן להשתמש ב-Google Sites ליצירת אתר לאירוע, כמו כנס או גיוס כספים.
  • אתרים ללא מטרות רווח: ניתן להשתמש ב-Google Sites כדי ליצור אתר עבור ארגון ללא מטרות רווח, כמו ארגון צדקה למשל.
  • אתרי בית ספר וחינוך: ניתן להשתמש ב-Google Sites ליצירת אתר עבור בית ספר, כיתה או תוכנית חינוכית.

עם זאת, חשוב לזכור ש-Google Sites אינה מציעה אפשרויות התאמה אישית או תבניות עיצוב רבות כמו בוני אתרים אחרים, ולכן ייתכן שזו אינה האפשרות הטובה ביותר עבור אתרים מורכבים יותר, גם כשאנחנו מדברים על סוגי האתרים אותם סקרתי כאן.

ומה לגבי SEO של אתרי גוגל?

באתרים בגוגל סייטס, כמו כל אתר אחר, ניתן לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לשפר את הנראות והדירוג שלהם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs). הנה כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את ה-SEO של אתר ה – Google Sites שלך:

  • שימוש במילות מפתח בתוכן האתר שלך: שימוש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן האתר שלך, כגון כותרות עמודים, כותרות וטקסט גוף, יעזרו למנועי החיפוש להבין במה עוסק האתר שלך.
  • מפת אתר: יצירת מפת אתר המפרטת את כל הדפים באתר שלך, ושליחת מפת האתר ל-Google Search Console יעזרו למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלך ולמצוא את הדפים שלך בקלות רבה יותר.
  • שימוש בתגיות ALT: שימוש בתגיות ALT כדי לתאר התמונות באתר הגוגל סייטס שלך, יעזור למנועי החיפוש להבין במה התמונות עוסקות, מה שעוזר לך לחזק את תוכן העמוד.
  • שימוש ב-Google לעסק שלי: חבר את האתר שלך ל-Google לעסק שלי, כלי חינמי שעוזר לעסקים לנהל את הנוכחות המקוונת שלהם ב-Google, כולל חיפוש ומפות.
  • בניית אסטרטגיית קישורים נכנסים: אני מדבר על  קישורים נכנסים לאתר שלך שמגיעים מאתרים אחרים. ככל שיש לך יותר קישורים נכנסים (חזקים), האתר שלך ייראה סמכותי יותר בפני מנועי החיפוש.

בכל מה שנגוע לעולמות קידום אתרים, חשוב להבין שמדובר בתהליך מתמשך ויכול לקחת זמן עד להשגת תוצאות. כמו כן, ל-Google Sites עשויות להיות מגבלות מסוימות שיכולות להשפיע על ביצועי ה-SEO שלך. לדוגמא, הפלטפורמה אינה מאפשרת עריכת תגיות מטא, היא אינה מציעה גמישות רבה מבחינת מבנה ה-URL וגם אפשרויות ההתאמה האישית של התבנית מוגבלות.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו