האם כדאי לבנות אתר בחברה לקידום אתרים?

קידום אתרים ובניית אתרים
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), או בעברית קידום אתרים, הוא תהליך של שיפור הנראות והדירוג של אתר בדפי תוצאות מנועי החיפוש. הדבר נעשה באמצעות מגוון טכניקות כמו אופטימיזציה של תוכן האתר, מבנה האתר, בניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים אחרים ועוד. בניית אתר בחברה לקידום אתרים יבטיח לך אתר שיתאים את עצמו לסטנדרטים של גוגל בהווה ובעתיד.

אתר אינטרנט הוא אוסף של קבצים אלקטרוניים המאוחסנים בשרת שאליהם ניתן לגשת באמצעות פקודה, או אות אם תרצו, שנשלחת מהטלפון או המחשב שלך, דרך רשת האינטרנט אל השרת ובחזרה אל המכשיר שלך. זה הצד הטכני של האינטרנט על רגל אחת. הכל טוב ויפה, אבל האם זה צריך לעניין אותך בבניית אתר? 

התשובה היא כן ולא, האתר שלך צריך להראות ביצועים גבוהים כדי שגולשים יגיעו אליו ויישארו בו, אבל יש לא מעט אלמנטים נוספים שחשוב לקחת בחשבון כשבונים אתר אינטרנט. השוק מוצף בחברות ואנשים פרטיים שמציעים שירותי בניית אתרים בקוד פתוח ובקוד סגור, ולבעל עסק שאיננו מכיר את המושגים של העולם הזה מבפנים קשה להבין מה הפתרון שישרת אותו בדרך הטובה ביותר. בשביל זה אני כאן.

למה העסק שלך צריך אתר?

אני מתאר לעצמי שמי שהגיע לכאן יודע שהוא צריך אתר אינטרנט, אבל אני רוצה בכל זאת לייצר רגע קו ולציין למה לי, כמקדם אתרים, חשוב שלעסק שלך יהיה אתר אינטרנט. אני בטוח שאם נשאל את המתכנת יהיו לו את הסיבות שלו ואם נשאל את המעצב הגרפי יהיו לו את הסיבות שלו, ואני מקבל ומכיל את כל הסיבות שלהם. אתר זה כרטיס הביקור של העסק שלך, זה המקום אליו אנשים מגיעים כדי להבין מה יש לך להציע עבורם, זה חייב להיות מושך ואטרקטיבי ויעיל ומניע לפעולה וכולי וכולי, הכל נכון. אבל דבר אחד חסר בכל התורה הנפלאה הזו, אנשים.

איך אנשים יראו את כל הטוב הזה שהאתר שלך מציע להם אם הם לא יגיעו אליו? עכשיו, מה מעצבן אותי כשאני מדבר על הדברים האלה? שאנשים שאין להם מושג בקידום אתרים יגידו לך לא לדאוג, יש דרכים לקדם את האתר גם בלי קידום אורגני, אפשר לפרסם ואפשר רשתות חברתיות ואפשר רשימות מיילים ואפשר ואפשר ואפשר ואפשר. אפשר, נכון, אבל בואו לא נשכח שכל האמצעים האלה לשיווק העסק שלך הם אמצעים נלווים לדבר המקורי, הפלטפורמה היחידה שמאפשרת לך לצאת מאזור 'הפרסומת' להיכנס לאזור ה – 'מידע', וזה תוצאות חיפוש אורגניות.

אתר לכל עסק

האם כל עסק חייב לקדם את עצמו בגוגל?

קידום אתרים חשוב לעסקים, ארגונים ואנשים פרטיים שרוצים שאתרי האינטרנט שלהם יימצאו בקלות על ידי לקוחות או מבקרים פוטנציאליים. הסיבה היא שגוגל שולטת עם עם כ – 5.6 מיליארד חיפושים ביום. זהו נתח עצום מהתנועה הכללית ברשת האינטרנט העולמית, כשהמתחרים של גוגל נמצאים הרחק מאחור. האם העסק שלך מוכן לוותר על אפשרות להגיע לכל כך הרבה משתמשים?

בנוסף לתנועה הגדולה שהאתר שלך יכול לקבל בגוגל, אי אפשר להתעלם מהכוח של תוצאות אורגניות ומהיתרון שלהן על פני תוצאות ממומנות. אנשים יודעים להבדיל בין תוצאה לבין מודעה וככל שעובר הזמן כך אנשים מוצאים דרכים חדשות להתמודד עם שטף הפרסומות שמגיע אליהם מכל כיוון. אז למה לך להיות במקום הזה בכלל? אני לא אומר שלא צריך לפרסם, צריך, אבל הנוכחות הדיגיטלית העיקרית שלך צריכה להיות נוכחות אורגנית, זו השאיפה של כל ארגון מצליח.

איך עושים את זה?

עסקים יכולים להגדיל את סיכוייהם למשוך יותר תנועה ולקוחות פוטנציאליים. זה יכול להוביל להגדלת המכירות, ההכנסות וההצלחה הכוללת. ישנם גורמים רבים ושונים שיכולים להשפיע על דירוג האתר בדפי תוצאות מנועי החיפוש, והם כוללים את האיכות והרלוונטיות של תוכן האתר, מבנה וארגון האתר ומספר הקישורים האיכותיים הנכנסים לאתר.

  1. פרסום תוכן באופן קבוע

כדי לשפר את קידום האתר חשוב לפרסם באופן קבוע תוכן איכותי ורלוונטי הכולל מילות מפתח וביטויים הקשורים לנושא האתר או לענף שלו. התוכן צריך להיות כתוב היטב, ויש להתאים אותו למנועי חיפוש על ידי הכללת מילות מפתח וביטויים בכותרת, בכותרות המשנה ובגוף הטקסט.

  1. האתר צריך להיות נוח לשימוש

חשוב לוודא שהאתר קל לניווט ולשימוש. משמעות הדבר היא ארגון דפי האתר ותוכנו למבנה לוגי, ושימוש בכותרות וכותרות משנה ברורות ותיאוריות כדי להדריך את המבקרים באתר.

  1. בניית קישורים איכותיים

כאמור, בניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים אחרים יכולה לשפר את קידום האתר. קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים המצביעים על דף ספציפי באתר שלך. קישורים אלה משמשים כהמלצות של אמון מאתרים אחרים, והם יכולים לעזור לשפר את הנראות של האתר ואת הדירוג על דפי תוצאות מנוע החיפוש.

מי מציע שירותי בניית אתר לעסק שלך?

כאן אני הולך להכניס אותך לתוך עובי הקורה של תחום השיווק הדיגיטלי. אני הולך לדבר איתך על ההבדל בין סוכנות לשיווק דיגיטלי לבין חברה לקידום אתרים, אבל לפני שאני אסביר את השוני אני אציין את הדומה, אלה ואלה מעסיקים מתכנתים לבניית אתרים. ההבדל הוא ברוח המפקד.

מתכנת שמועסק בחברה לקידום אתרים בונה את האתר מתוך תפיסה של חשיבות ה – SEO. הוא יבנה אתרים שיתאימו לקידום (אני אסביר מה זה אומר בהמשך) והוא יתאים את עצמו ואת הצרכים הטכניים של האתר לצרכי קידום האתר האתר ולא ההיפך. בסוכנות לשיווק דיגיטלי מילת הקסם היא 'כמות' ולא איכות. המתכנת בונה כמה שיותר אתרים לכמה שיותר לקוחות, כשרוח המפקד היא לעשות את זה כמה שיותר מהר ולא לשבור את הראש על צרכי קידום. 

האם לתת למתכנת פרטי לבנות לך את האתר?

בנושא הזה אני לא נגד. אם יש לך מתכנת מקצועי שיודע לבנות אתרים מתוך הבנה של מה זה – SEO, למה לא ללכת על זה? אני מקבל בברכה אתרים שנבנו במקומות אחרים ואם הם מתאימים לקידום אני מקדם אותם ואנחנו מגיעים לתוצאות יפות. אבל אם המתכנת שלך יודע לבנות אתרים יפים, אבל הוא לא מבין את החשיבות של מהירות טעינת אתר לצרכי קידום בגוגל למשל, אז האתר שלך יהיה בבעיה.

כשמגיע אליי אתר איטי לקידום, או אתר עם כתובות URL אקראיות, בלי כותרות פנימיות בעמודים, בלי תגיות meta ו/או בלי אפשרות לשלוט באופטימיזציה של כל עמוד בנפרד, ויש לא מעט כאלה, אני שולח אותו למקצה שיפורים. אם לצורך העניין גיסך בנה לך את האתר ועכשיו אני שולח אותך אליו עם רשימה של דברים שצריך לשפר האתר כדי שהוא יתאים לקידום, יכול מאוד להיות שזה יהיה מבוא לסכסוך משפחתי, וחבל. 

האם כדאי לבנות אתר לעסק שלך בקוד סגור?

יש לא מעט חברות שמספקות שירות לבניית אתרים בקוד סגור, כמו קונימבו, שופיפיי, קאש קאו ועוד. אני נמצא בקשר עם הרבה מהחברות האלו, מאחר ויש לי הרבה לקוחות עם אתרים שנבנו אצלהם. יש שם אנשים טובים מאוד שמבינים עניין ומקשיבים להיגיון בריא של אנשים שמבינים בקידום אתרים, ויש כאלה שפחות. הבעיה העיקרית שיכולה לצוף בבניית אתר בשירות לבניית אתרים בקוד סגור היא חוסר יכולת לתת מענה לדינמיות שגוגל דורשים בעדכוני האלגוריתם שלהם.

בקוד פתוח אפשר לעדכן את האתר כל הזמן

לצורך העניין, גוגל הולכים מכניסים יותר ויותר דרישות בכל הנוגע להצגת מוצרים באתרי חנות. אם יש לך אתר בקוד פתוח כמו WIX למשל, אז אפשר לעדכן את האתר שלך בקלות. אבל אם צריך לעשות את זה באתר בקוד סגור אז המשמעות היא שהשינוי צריך להיות גורף בכל האתרים של אותה מערכת, את זה הם לא אוהבים לעשות ובצדק. אם הם יתחילו לשנות פיצ'רים ולהוסיף אלמנטים באופן גורף יפול עליהם מבול של דרישות, בקשות ומענות של לקוחות וזה עלול להביא לעזיבה של לקוחות.

קוד סגור יכול להיות חתונה קתולית לאתר שלך

בניית אתר בקוד סגור, ואת זה חשוב לדעת, זה התחייבות לאותו קוד סגור. היכולת שלך לשלוט במה שקורה מאחורי הקלעים של האתר שלך היא נמוכה ביחס לאתרים שנבנים בקוד פתוח. אנחנו בונים את כל האתרים של הלקוחות שלנו בוורדפרס, ככה שאין לנו שום בעיה לעמוד בשינויים של גוגל. ולא, אין קשר בין אבטחה של אתר לבין קוד סגור או פתוח, אלו שני דברים שונים והאתרים שלנו מאובטחים ברמה הכי גבוהה שיש.

למה מקדמי אתרים כל כך אוהבים WordPress?

וודרפס היא קודם כל פלטפורמה שמאפשרת לך לבנות אתרים בקוד פתוח, שזה בעצם אומר שאנחנו יכולים לבצע בה איזה שינוי שרק נרצה בלי שנצטרך לבקש רשות מחברת אם שלא מוכנה לאפשר לנו לבצע אותם כדי שלא נשבש את הקוד הסגור. וורדפרס לא הייתה הממשק הכי ידידותי למקדמי אתרים בתחילת הדרך, האמת היא שהם בכלל לא חשבו SEO ולא נתנו לבעלי אתרים יותר מדי אפשרויות, אבל עם הזמן היא התפתחה, ונכון להיום היא מאפשרת לכל מי שרוצה (גם בלי ידע טכני), לבנות אתרי חנות, בלוגים, פורומים ובעצם כל סוג אתר אפשרי.

מה זה WordPress וקידום אתרים?

הרבה אנשים משתמשים במושג – WordPress SEO, אבל אין באמת דבר כזה, זה בסך הכל ביטוי שמדבר על קידום אתרים באופן כללי. לגוגל לא באמת אכפת אם יש לך אתר וורדפרס או אתר אחר, הוא רוצה שהאתר שלך יעמוד בסטנדרטים שלו וזה הכל. החוקיות בנוגע לקידום אתרי וורדפרס לא שונה מהחוקיות של אתרים מכל פלטפורמה אחרת. מה שכן, כמו שכבר ציינתי, מערכת וורדפרס היא כלי מעולה לקידום אורגני on page (אופטימיזציה לעמודים עצמם), ו – off page (כל מה שקורה מחוץ לאתר).

קידום אתרים ובניית אתרים הולכים הכי טוב ביחד

כמו שאמרתי, פרסום תוכן איכותי ורלוונטי, ארגון האתר למבנה לוגי ובניית קישורים נכנסים איכותיים יעזרו לך לקדם את האתר שלך, אבל בניית אתר מותאם למנועי החיפוש מראש יהפוך החיים שלנו להרבה יותר פשוטים, כך שנוכל לעבוד בלקדם את האתר במקום בלכבות שריפות מהעבר.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו