בינה מלאכותית ככלי לקידום אתרים: איך עושים את זה

הבינה המלאכותית GPT Chat נכנסה לחיינו והיא ככל הנראה תהיה אחד המאפיינים הבולטים של – 2023. בתור מקדם אתרים אני קורא הרבה מאמרים שמדברים על הסכנה שהשימוש בצ'אט GPT מהווה למנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל. אז האם צ'אט GPT באמת הולך להחליף את גוגל? אני יכול לענות על זה בעצמי, אבל החלטתי ללכת למקור ולשאול אותו מה הוא אומר. GPT ואני מדברים SEO.

בינה מלאכותית ומקדם אתרים מדברים על SEO בעידן ה – GPT. למה אנחנו עושים את זה? אני (מקדם האתרים) עושה את זה כי אני מאמין שהבינה המלאכותית לא תבוא על חשבון קידום האתרים האורגני אלא תשלים אותו ותהפוך את המידע שמוצג לנו בגוגל למדויק ועשיר יותר, הצ'אט GPT עושה את זה כי ביקשתי ממנו. המסקנה שאני הסקתי מהשיחה שלנו היא שהעתיד בתחום קידום האתרים (ובכלל) שייך לאנשים שיודעים לשאול את השאלות הנכונות. 

אני רוצה לדבר אתך על GPT ו-SEO

בטח, אשמח לעזור לך בכל שאלה שיש לך לגבי GPT וקידום אתרים אורגני בגוגל. GPT, או Generative Pre-trained Transformer, הוא סוג של מודל שפה שפותח על ידי OpenAI אשר מקושר למערך נתונים עצום של טקסט מהאינטרנט. הוא פותח במטרה ליצור טקסט דמוי אדם, ויש לו מגוון רחב של שימושים פוטנציאליים, כגון עיבוד שפה טבעית, צ'אטבוטים ועוד.

איך היית מגדיר את תחום קידום האתרים?

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא כלל הפעולות שאמורות להביא לשיפור הדירוג של אתר במנועי חיפוש כמו גוגל, בינג ויאהו. זה נעשה על ידי אופטימיזציה של אלמנטים שונים באתר, כמו התוכן, המבנה והקוד, כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור מנועי החיפוש.

איך לדעתך נכון להגדיר את הקשר בין GPT ל – SEO?

בעוד ש-GPT ו-SEO עשויים להיראות מרוחקים אחד מהשני, המצב לא כזה. ניתן להשתמש ב-GPT כדי ליצור תוכן באיכות גבוהה המותאם למנועי חיפוש. אנשים מסוימים עשויים להשתמש ב-GPT כדי ליצור מאמרים, תיאורי מוצרים, תגיות מטא וכו'.

באילו דרכים אפשר להשתמש ב – GPT בקידום אתרים?

טקסט ראשוני שאפשר לעבוד אתו

אחת הדרכים שבהן ניתן להשתמש ב-GPT כדי לסייע בקידום אתרים היא על ידי יצירת תוכן איכותי ועשיר במילות מפתח. GPT יכול להדריך אותך בנוגע לטקסט הקשור לנושא מסוים, מה גם שניתן ליצור טקסט רלוונטי לאותו נושא, כזה שמכיל את מילות המפתח החשובות לאופטימיזציה למנועי חיפוש. 

כלי לאיתור מילות מפתח

הבינה המלאכותית GPT יכולה להיות כלי שימושי עבור בעלי אתרים ויוצרי תוכן, שכן היא יכולה לעזור להם ליצור תוכן חדש וייחודי המותאם למנועי החיפוש, מבלי להקדיש זמן רב למחקר וכתיבת התוכן. חשוב לציין כי, יצירת טקסט ב-GPT אינו משתווה לטקסט שנכתב על ידי אדם, ודורשים תהליכים של בדיקת איכות ועריכה כדי שהתוכן יהיה גם קריא לאדם וגם ידידותי לקידום אתרים. 

כמו כן, חשוב לזכור שקידום אתרים הוא לא רק יצירת תוכן איכותי, חשוב לא פחות לבנות אתר מתאים לקידום אתרים, מקודד נכון וקל לניווט. לכן, GPT יכול להיות כלי שימושי לסיוע בקידום אתרים אך אין לראות בו תחליף לשיטות קידום אתרים אחרות.

הצעות לכותרות מטא

דרך נוספת שבה ניתן להשתמש ב-GPT כדי לסייע בקידום אתרים היא על ידי יצירת תגיות מטא כמו כותרות ותיאורים שניתן להשתמש בהם כדי לשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש. תגיות מטא חשובות לקידום אתרים, מכיוון שהן מספקות למנועי החיפוש מידע חשוב על התוכן של אתר אינטרנט, ויכולות לעזור בשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש.

כיצד להשתמש ב-GTP כדי לקבל מילות מפתח לקידום אתרים?

ישנן מספר דרכים שונות שבהן ניתן להשתמש ב-GPT כדי לזהות את מילות המפתח הטובות ביותר לקידום אתרים עבור האתר שלך. 

אימון הבינה המלאכותית בנושא מסוים

דרך אחת היא לאמן את GPT על מערך נתונים של טקסט שרלוונטי לענף או לנושא שלך, ולאחר מכן להשתמש בו כדי ליצור רשימה של מילות מפתח וביטויים שלדעתו הם הרלוונטיים ביותר.

יצירת טקסט ראשוני שכולל מילות מפתח בתחום מבוקש

דרך נוספת שבה ניתן להשתמש ב-GPT כדי למצוא מילות מפתח לקידום אתרים היא על ידי שימוש בו כדי ליצור טקסט שדומה לנושא שהיית רוצה שהאתר שלך ידורג בו, ולאחר מכן להשתמש בכלים למחקר מילות מפתח כמו google trends למשל, כדי לזהות את מילות המפתח והביטויים שבהם נעשה שימוש בתדירות הגבוהה ביותר. בטקסט הזה. ניתן להשתמש ב-GPT כדי ליצור טקסט דומה לדפי הדירוג המובילים בנושא נתון ולאחר מכן לחלץ מילות מפתח רלוונטיות גם מהטקסט שנוצר.

שימוש ב – GPT ככלי עזר להשלמת מילות מפתח

GPT אולי לא יוכל לתת לך את מילות המפתח הטובות ביותר בעצמו, אבל הוא יכול להיות כלי נהדר שיעזור לך ליצור רעיונות ולהשלים את מחקר מילות המפתח שלך. עליך תמיד לאמת את מילות המפתח שלך על ידי בדיקת התחרות ונפח החיפוש, ולהתמקד תמיד במיקוד במילות המפתח הרלוונטיות ביותר לקהל שלך.

תמיד כדאי לשלב בין שיטות שונות למחקר מילות מפתח כדי לגבש מאגר מגוון של ביטויים שימקסם את הסיכוי שלך להופיע בתוצאות החיפוש.

האם GPT יודע כמה אנשים מחפשים מילת מפתח ספציפית?

אני מצטער, אני לא יכול לתת לך הערכה לגבי כמה אנשים מחפשים מילת מפתח ספציפית, שכן הידע שלי נכון לשנת 2021 ואני לא יכול לגשת לנתונים בזמן אמת. עם זאת, ישנם כלים ומשאבים רבים זמינים באינטרנט שיכולים לספק לך נתוני נפח חיפוש משוערים עבור מילות מפתח ספציפיות.

כלי אחד כזה הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל, שהוא כלי חינמי שזמין לכל מי שיש לו חשבון Google Ads. הוא יכול לספק לך נתונים על נפח החיפוש החודשי הממוצע, כמו גם נתונים על התחרות על מילת מפתח מסוימת. אתה יכול גם למצוא כלי אחר למחקר מילות מפתח כגון, Moz Keyword Explorer.

הכלים האלו משתמשים באלגוריתמים שונים, מקורות נתונים ומתודולוגיות שונות כדי להעריך את נפח החיפוש, אבל הם יכולים לתת לך הערכה לגבי כמה אנשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות, מה שיכול לעזור לך לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי מילות המפתח שאליהם אתה מכוון את קידום האתר שלך.

זכור שנתוני נפח החיפוש המסופקים על ידי כלים אלה הם משוערים ויש להשתמש בהם כמדריך בלבד, לא כמספר מוחלט. כמו כן, עוצמת הקול של החיפוש עשויה להשתנות בהתאם למיקום ולמכשיר. בנוסף, מגמות החיפוש יכולות להיות מושפעות מהכלכלה, מהמצב הפוליטי, מאירועים גלובליים ואפילו מאירועים מקומיים, ולכן כדאי לשים לב לאותם גורמים שיכולים להשפיע על הנתונים.

האם אני יכול להשתמש ב-GPT כדי לחזק את סמכות הדומיין (DA)?

DA ראשי תיבות של Domain Authority, הוא מדד המשמש לניבוי מידת הדירוג של אתר אינטרנט במנועי החיפוש. זהו ציון שפותח על ידי Moz, כלי SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) פופולרי, שנע בין 1 ל-100, כאשר ציונים גבוהים יותר מעידים על חיזוי של יכולת גבוהה יותר לדירוג. GPT יכול לשמש ליצירת טקסט במגוון נושאים, אך הוא איננו כלי שתוכנן במיוחד כדי לקבוע את ה-DA של אתר אינטרנט.

ישנם כלים רבים זמינים שיכולים לבדוק את ה-DA של האתר שלך, כגון בודק ה-DA של, Ahrefs ו-SEMrush. כלים אלו יתנו לך את אומדן סמכות הדומיין של האתר שלך בהתבסס על מגוון גורמים, כמו מספר ואיכות הקישורים המפנים לאתר שלך, גיל הדומיין של האתר והתוכן באתר שלך.

חשוב לזכור כי ה-DA של האתר אינו המדד היחיד שניתן להשתמש בו כדי להעריך את האתר או הפופולריות שלו. גורמים אחרים כמו קישורים נכנסים, שיתופים ברשתות חברתיות והיררכיה של מבנה האתר חשובים לא פחות. אם המטרה שלך היא לשפר את ה-DA של האתר שלך, ניתן להתמקד בבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים סמכותיים אחרים, הפקת תוכן מעניין ורלוונטי, ולבצע אופטימיזציה של האתר שלך עבור משתמשים ומנועי חיפוש.

מה ההבדל בין המודל העסקי של GPT וגוגל?

GPT (Generative Pre-trained Transformer) הוא מודל שפה המופעל על ידי AI שפותח על ידי OpenAI, בעוד שגוגל היא מנוע חיפוש וחברת טכנולוגיה. למרות שהם עשויים להיראות שונים למדי במבט ראשון, יש להם כמה קווי דמיון מבחינת המודלים העסקיים שלהם.

המודל העסקי של GPT נשען על מכירת טכנולוגיה

אחת הדרכים העיקריות שבהן GPT וגוגל מרוויחות כסף היא באמצעות השימוש בטכנולוגיה שלהן. GPT הוא מודל AI קנייני שזמין לשימוש באמצעות OpenAI API, המאפשר למפתחים לשלב את המודל באפליקציות ובשירותים שלהם. שירות זה זמין על בסיס מנוי בתשלום. בנוסף GPT יכול לעזור למשתמשים ליצור תוכן לאתר שלהם. GPT וגוגל פועלות בשווקים שונים ויש להן מקרי שימוש ספציפיים שונים, אך שתיהן משתמשות בטכנולוגיה מתקדמת כדי לייצר הכנסות באמצעות פרסום ואיסוף נתונים.

מקור ההכנסות של גוגל מגיע מפרסום

מקור ההכנסה העיקרי של גוגל הוא פרסום. גוגל מספקת שירות חיפוש המאפשר למשתמשים למצוא את המידע שהם צריכים, ובתמורה היא מציגה להם מודעות הקשורות לשאילתות החיפוש שלהם (כאן הצ'אט מדבר על קידום ממומן בגוגל). 

מודעות אלו נמכרות על בסיס תשלום לכל קליק, מה שאומר שמפרסמים משלמים רק כאשר משתמש לוחץ על אחת מהמודעות שלהם. בנוסף לפרסום, גוגל מייצרת הכנסות גם משירותים נוספים כמו גוגל מפות, גוגל דרייב ויוטיוב, שגם הם בעיקר מבוססי פרסומות.

הכנסות מניתוח נתונים

דרך נוספת שגם GPT וגם גוגל מרוויחות כסף היא באמצעות איסוף וניתוח נתונים. מערכי ההדרכה של GPT הגיעו ממספר עצום של מקורות טקסט, בעוד שגוגל אוספת נתונים על שאילתות החיפוש והרגלי הגלישה של משתמשים כדי למקד מודעות בצורה יעילה יותר.

 

האם GPT בא במקום מומחי SEO?

Generative Pre-trained Transformer הוא מודל שפה רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי ליצור טקסט דמוי אדם, אך הוא לא תוכנן כדי להחליף מומחי SEO. בעוד ש-GPT יכול לשמש ליצירת תוכן למגוון מטרות, קידום אתרים הוא תחום מורכב הכולל אלמנטים רבים ושונים ודורש ידע ומיומנויות מיוחדות.

אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא תהליך של שיפור הנראות והדירוג של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP), זהו תהליך מתמשך ומבוסס נתונים. מומחה לקידום אתרים צריך להמשיך לעדכן את האתר, למצוא מילות מפתח חדשות, לעדכן את המטא תגים, התוכן ועוד הרבה דברים שמשפיעים על הנראות של האתר.

GPT יכול לשמש ככלי לסיוע למומחי SEO ביצירת תוכן באיכות גבוהה. זה יכול לסייע למקדמי אתרים ליצור תיאורי מוצרים, כותרות פוסטים בבלוג וסוגים אחרים של טקסט שניתן להשתמש בהם באתר. עם זאת, חשוב לציין שטקסט שנוצר ב-GPT עדיין צריך לעבור עריכה, אופטימיזציה והגהה על ידי מומחה SEO כדי להבטיח שהוא איכותי, רלוונטי וידידותי לקידום אתרים.

בנוסף, מומחיות SEO כוללת אלמנטים רבים אחרים כגון מחקר מילות מפתח, מבנה אתר, בניית קישורים, ניתוח ועוד. GPT יכול לסייע בחלק מהמשימות הללו כמו יצירת מטא תגיות, תיאורים וכותרות, אך היא אינה יכולה להחליף את הניסיון, הידע והמומחיות של מומחה SEO מקצועי.

בקיצור, GPT יכול להיות כלי שימושי עבור מומחי קידום אתרים, אך הוא אינו מהווה תחליף לידע, המומחיות והניסיון שאיש מקצוע מביא לשולחן.

האם GPT מחליף את הצורך בכותבי תוכן לקידום אתרים?

GPT הוא מודל שפה רב עוצמה שיכול ליצור טקסט דמוי אדם, אבל הוא לא מחליף בהכרח את הצורך בכותבי תוכן. ניתן להשתמש ב-GPT ליצירת תוכן במהירות, והוא יכול להיות שימושי במיוחד למשימות כמו כתיבת תיאורי מוצרים, כותרות וסוגים אחרים של טקסט שעשויים לדרוש מידה גבוהה של ספציפיות ודיוק. עם זאת, בעוד ש-GPT יכול ליצור טקסט קוהרנטי ואיכותי יחסית, הוא אינו מסוגל להחליף באופן מלא את היצירתיות האנושית ואת ההבנה של הנושא.

כותב תוכן לקידום אתרים לא רק כותב את הטקסט אלא גם מבצע מחקר, יוצר רעיונות ואחראי על הגהה ועריכה, שזה החלק הכי חשוב בכתיבה. לכותבי תוכן יש את היכולת לזהות את הקהל, ואת מה שהם רוצים לשמוע ולראות, יש להם גם את היכולת להעלות רעיונות, סיפורים וכותרות מרתקים ומעניינים.

בנוסף, לכותב תוכן טוב יש הבנה עמוקה של הטון, הסגנון והפורמט שחלק תוכן מסוים צריך לקבל. GPT יכולה לספק לך את חומר הגלם לתוכן, אבל יש צורך במגע אנושי כדי להפוך אותו לאפקטיבי באמת. בקיצור, GPT יכול להיות כלי רב ערך עבור כותבי תוכן, ומאפשר להם ליצור טקסט במהירות ובקלות. אבל זה לא יכול להחליף את היצירתיות, ההבנה של הקהל וכישורי העריכה של כותב תוכן מקצועי.

אחרי ששאלנו את GPT על קידום אתרים הגיע הזמן לשאול את גוגל על GPT. התוכן שמובא בהמשך הוא התוכן שמוצג בעמוד הראשי של תוצאות החיפוש של גוגל ביחס לשאלות הבאות, לאחר תרגום ועריכה. אני עושה את זה כדי להראות את התשובות שגוגל מספק עבור השאלות כדי לשקף נרטיב (אם יש כזה) של התשובות עצמן, וזה מבלי להיכנס לתוך האתרים. אבל אני מציג את הקישור לאתרים מהם התוכן לקוח מטעמי זכויות יוצרים.

האם גוגל יכול לאתר תוכן שנכתב על ידי GPT?

עד כה, אין גלאים יעודים בהם גוגל משתמש על מנת לזהות טקסט שנכתב על ידי GPT. עם זאת, לא ניתן לשלול כי GPT עשוי להשאיר דפוסים עדינים בטקסט שאינם מורגשים לבני אדם, אשר יכולים להתגלות על ידי אלגוריתמי בינה מלאכותית אחרים, כמו האלגוריתם של גוגל למשל. 

האם תוכן שנכתב על ידי GPT יכול להתאים לקידום אתרים?

בינה מלאכותית יכולה להיות כלי שימושי ליצירת תוכן המותאם לקידום אתרים, אך הוא אינו מהווה תחליף לסופרים ולעורכים אנושיים. בעוד שבינה מלאכותית יכולה ליצור טקסט קוהרנטי וקריא, ייתכן שהיא לא תמיד מבינה היטב את ההקשר או הניואנסים של הנושא עליו היא כותבת.

האם בינה מלאכותית ליצירה תוכן תוכל להחליף קידום אתרים?

בסופו של יום, בינה מלאכותית אינה מומחית לקידום אתרים, מה גם שהיא לא אנושית לצורך העניין. בעוד שבינה מלאכותית טובה להפליא בפרשנות מערכי נתונים ובמציאת תוכן במהירות, היא פשוט חסרה את היצירתיות של כותב תוכן.

אם כך אז מה יכול להחליף את קידום אתרים?

כמה מהדרכים הבולטות בהן כלים לבינה מלאכותית הוכיחו את יעילותם הם מחקר מילות מפתח לקידום אתרים, יצירת תוכן, ניתוח תנועה וצמיחה באתר, חיפוש קולי וזרימות עבודה לקידום אתרים. יישומים אלה הבהירו כי עתידו של קידום אתרים הוא בבינה מלאכותית.

אז איפה נמצא העתיד של קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית?

היום (12.1.23), התפרסמו ידיעות על רכישה אפשרית של מיקרוסופט את ChatGPT. מה זה אומר? בגדול זה אומר שמיקרוסופט ככל הנראה הולכת להפוך את מנוע החיפוש Bing למפלצת טכנולוגיה שהאנושות עוד לא ראתה. השילוב בין היכולות של הבינה המלאכותית GPT לבין הכסף הגדול והשאיפות של מיקרוסופט יכול להזיז את גוגל הצדה אחרי עשורים של שליטה מוחלטת בעולם האינטרנט. 

נכון להיום הבינה המלאכותית לא מכניסה כסף, וכדי להכניס כסף היא תצטרך להתחבר לפלטפורמות שיהפכו אותה להרבה פחות רומנטית ממה מאיך שהיא נראית כעת (מה שאומר במילים פשוטות – פרסומות). החיבור בין מיקרוסופט לבין הטכנולוגיה הכי מתוחכמת בעולם ההיי – טק היא ככל הנראה הדבר הבא, כשהמודל הכלכלי יצטרך לשלב בין הרצון של המשתמשים לקבל תשובה ברורה ואיכותית לשאלה, לבין הצורך של החברות להכניס כסף בעזרת פרסום. 

עניין הזמן

היתרון המרכזי של מנועי החיפוש על פני הבינה המלאכותית GPT הוא היכולת לתת תוצאות בזמן אמת. Open AI לא יודע לתת פושים חדשותיים, להציג סרטונים שעלו אתמול לרשת (ונכון לעכשיו מידע ויזואלי בכלל), הוא לא יודע איזה מוסך נמצא הכי קרוב לבית שלך, לאיזו מסעדה כדאי ללכת, איזה הצגות יש היום בחיפה והאם יירד היום גשם או לא. בקיצור, בכל מה שקשור לעסקים, מנועי החיפוש היו ונשארו המקום להיות בו.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו