לכבוד שנת 2023 אספנו עבורכם 23 טיפים קלים ויעילים לקידום אתרים בשנה החדשה, כדי שתהיה לכם שנת SEO טובה ומוצלחת עם ים של לידים והמרות.
התמקדו בחוויית משתמש
כבר בנובמבר 2020 גוגל הכריזה על עדכון אלגוריתם משמעותי שהשפיע על דירוג האתרים על פי חווית משתמש. העדכון הזה הוא לא אופנה חולפת, זו תפיסת עולם שגוגל מנסים השריש לבעלי אתרים. גוגל רוצים לספק לא רק תוכן איכותי, אלא חוויה נעימה והמוצר הוא האתר שלך. אז מה צריך לעשות כדי להתאים את האתר לדרישות ה – UX של גוגל:
- זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד (LCP)
- זמן טעינת פעילות המשתמש (FID)
- יציבות ויזואלית (VLS)
קידום האתר בעזרת גוגל לעסק שלי
קידום אתרים בעזרת הכלי החינמי GMB, יכול לסייע לעסק שלך להגדיל את הסמכות שלו במנוע החיפוש בדרך נוחה, בקלות ובחינם. המטרה של גוגל היא לספק למשתמש תוצאה רלוונטית בלחיצת כפתור, גם בלי שהוא יצטרך לצאת מעמוד החיפוש.
הכירו את Google My Business Products
Google My Business Products מאפשר לעסקים להציג את החלון המוצרים שלהם בחלון קטן בהתאם לחיפושים אורגניים, כשהמיקוד הוא על תוצאות מקומיות. הגישה לכלי הנפלא הזה נעשית דרך הדשבורד של חשבון ה – GMB. הכלי הזה מאפשר לך לבצע עריכה מיידית בצורה פשוטה, מה שיכול לסייע לכל אתר חנות שמתחיל תהליך של קידום אתרים בגוגל.
השתמשו במבחן ידידותיות הנייד החינמי של גוגל
המבחן הידידותי לנייד של גוגל הוא כלי חינמי שיכול לעזור לך לבדוק האם האתר שלך ידידותי לנייד ולזהות בעיות שיש לטפל בהן. המבחן הידידותי לנייד של גוגל הוא כלי חינמי שיכול לעזור לך לקבוע אם האתר שלך ידידותי לנייד ולזהות בעיות שיש לטפל בהן.
בצעו אופטימיזציה לאתר שלך לנייד
כאשר יותר אנשים ניגשים לאינטרנט בסמארטפונים שלהם, חשוב לוודא שהאתר שלך ידידותי לנייד. אנחנו כבר ב – 2023 ואנחנו חיים במציאות בה משתמשים אינם מוכנים להתקרב למסך כדי לקרוא לקרוא את התוכן שבאתרי אינטרנט או ללחוץ על כפתורים.
אם התוכן לא מותאם לנייד, הם יוצאים, ומדובר ברוב האנשים שיכנסו לאתר שלך. כן, רוב התנועה מגיעה דרך מכשירים ניידים, מה גם שגוגל משתמשת בעיקר בגרסה הניידת של האתר לצרכי דירוג. ביצעת בדיקה וגילית תקלות בגרסת המובייל של האתר? זה הזמן לפנות למתכנת או לחברה שבנתה עבורך את האתר על מנת לתקן את התקלות.
בנו אסטרטגיית קישורים נכנסים איכותיים לאתר
קישורים נכנסים לאתר משמעותיים לקידום אתרים, גם בשנת – 2023. הקישורים הנכנסים הם המלצה שאתר אחד נותן לגולשים על אתר אחר, ויש להם השפעה על דירוג האתרים במנוע החיפוש של גוגל. עם השנים היו שינויים בכל הנוגע לטקסט שמוביל את הקישור מאתר לאתר, אך חשיבות הקישורים הייתה ונשארה גבוהה. קישורים חיים וקיימים ומשפיעים השפעה מכרעת על קידום אתר, כל אתר שהוא ובעיקר אתר שמקדם ביטויי מפתח תחרותיים.
הסוד הוא בגיוון. יש קישורים איכותיים יותר ואיכותיים פחות ואם בעבר קישורים מאנקור טקסט מדוייק נחשבו לאיכותיים ביותר, היום אנחנו יודעים שכמה שיותר קישורים "כשרים" מכמה שיותר מקורות ורצוי כמובן שאותם מקורות יהיו עם רלוונטיות לעמוד המקודם. ב – 2023 כבר ברור שיותר מידי קישורים עלולים להפוך לספאם. לכן, חשוב שלא להתפתות לכל מיני הצעות כמו רכישת של קישורים באינטרנט, מה שיכול אולי לקדם את הביטויים לזמן קצר אך לטווח הרחוק הם יגרמו נזק לאתר. גוגל מפתחת כלים להתמודדות עם קישורים פקטיביים והיא מענישה בצורה קשה את מי שמנסה "לתחמן" את מנוע החיפוש.
צרו תוכן איכותי בעמודי האתר
גוגל מעריכה אתרים עם תוכן ייחודי ואיכותי, לכן חשוב להקפיד ליצור תוכן איכותי ובעל ערך עבור הגולש, תוכן שהמבקרים שלך ירצו לשתף. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט מצריכה הכנה מוקדמת. שיווק אגרסיבי של שירות או של מוצר, עלולים לגרום לקורא לנטוש את האתר בשלב מוקדם. השלב הראשון בכתיבת תוכן חייב להתחיל בשאלה – למה צריך לכתוב את התוכן הזה, למי התוכן מיועד, ומה קהל היעד של התוכן שלך רוצים בעצם לקבל? האם זה מידע? האם זה שירות? האם חוות דעת? האם זה מוצר? האם זה מחיר?
השתמשו בקישורים פנימיים
קישור פנימי מסייע למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלך ויכול לשפר את קידום האתרים הכולל של האתר שלך. קישורים פנימיים הם כלי שיכול לעזור לגולשים באתר שלך להגיע לתוכן נוסף רלוונטי עבורם. קישורים פנימיים עוזרים לגולשים לנווט במהירות ובקלות בתוך האתר, מה שכמובן יכול לחזק את סמכות האתר בגוגל. יחד עם זאת, חשוב להיות 'עדינים' ולא להפציץ את האתר בקישורים פנימיים בכל מחיר.
הגדירו טקסט אלטרנטיבי (Alt) לתמונות
טקסט חלופי מסייע למנועי החיפוש להבין את תוכן התמונות באתר שלך, מה שיכול לשפר את דירוג החיפוש באתר. שימוש בטקסט אלט עשיר במילות מפתח לתמונות יכול לעזור למנועי החיפוש להבין את תוכן האתר שלך, מה שיכול לעזור לך לשפר את דירוג האתר (אמנם לא באופן דרמטי, אבל זה בהחלט עוזר).
שלבו מילות מפתח בכתובות ה – URL
כתובת – URL זה המקום להתחיל ולשלב בו את מילות המפתח בצורה נבונה. כתובות URL תיאוריות ועשירות במילות מפתח יכולות לעזור לשפר את דירוג החיפוש של האתר שלך ולהקל על אנשים למצוא את האתר שלך. בנוסף, כתובת – URL של עמוד אינטרנט היא הדבר הראשון שנסרק על ידי מנועי החיפוש, כך שממש לא יזיק לשלב כתובת עם תוכן רלוונטי לתוכן העמוד.
השתמש במילות מפתח עם 'זנב ארוך'
מילות מפתח עם זנב ארוך הן ספציפיות יותר, מה שהופך אותן לרלוונטיות ויעילות יותר בהנעת תנועה ממוקדת לאתר שלך. למה אני מתכוון שאני אומר 'זנב ארוך'? נניח שיש לך אתר חנות שמוכר מוצרי היגיינה לנשים. במקום שכתובת ה URL של העמוד הזה תהיה:
/נשים/www.mygiena.co.il
יעזור מאוד אם כתובת העמוד תיראה כך: (שימו לב לזנב הארוך)
מוצרי-הגיינה-לנשים/www.mygiena.co.il
אם היינו משלבים רק את המילים היגיינה ונשים, אז היינו מפספסים את המילה 'מוצר' שהיא מילה חשובה מאוד, שכן היא יכולה לעשות את כל ההבדל בין עמוד מידע לעמוד שמספק מוצרים.
שפרו את מהירות הטעינה של האתר
מהירות טעינת אתר היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בדירוג אתרים בגוגל. אתר שלא נטען במהירות מייצר חווית משתמש גרועה, מה שמוביל לנטישה עוד לפני שהמשתמש נכנס לאתר. לכן חשוב לבדוק את מהירות האתר באמצעות הכלי החינמי של גוגל Pagespeed על מנת לייעל את מהירות הטעינה של האתר שלך כדי לשפר את דירוג החיפוש שלך.
הוציאו קישורים לאתרים סמכותיים
קישורים יוצאים לאתרים איכותיים יכולים לשפר את אמינות האתר שלך ואת דירוג האתר במנועי החיפוש. המטרה של מנועי החיפוש היא לקשר בני אדם למידע, ואם האתר שלך עוזר למנועי החיפוש בפרויקט הגדול הזה (ולא חושב רק על עצמו) אז האלגוריתם של גוגל יחזיר לך טובה בטובה. זה לא אומר שזה מה שיביא אותך לעמוד הראשון בגוגל, אבל דבר מצטרף לדבר מצטרף לדבר ובסופו של דבר נוצר מכלול של פעולות שכולן יחד יעזרו לנו להביא את האתר שלך למקום שהוא צריך להיות בו.
שלבו מילות מפתח בכותרות הפנימיות של העמודים
כותרות עשירות במילות מפתח יכולות לעזור לשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש ולמשוך אנשים להמשיך לקרוא. אנחנו חיים בעידן 'הסריקה', עידן בו אנשים כבר לא קוראים טקסט במלואו מהתחלה עד הסוף אלא סורקים את הטקסט כדי למצוא את החלקים שמעניינים אותם.
כותרות פנימיות עוזרות להם לעשות את זה, ואם הכותרות שלך עוסקות בנושא לשמו הם התכנסו אל תוך אתר האינטרנט שגוגל הציג להם האלגוריתם של גוגל ייתן לך על זה נקודות. אז מילות מפתח זו דרך אחד לכתוב כותרות שעוסקות בנושא, אבל אין חובה לעשות את זה, אפשר שהכותרות יעסקו בנושא גם בלי 'לדחוף' מילות מפתח, העיקר שהן יעסקו בנושא בצורה נכונה וידברו על מה שאנשים רוצים למצוא כשהם מחפשים את מה שהם מחפשים.
הגדירו את קוד הכותרות הפנימיות בצורה נכונה
תגי כותרת עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה תוכן האתר שלך ויכולים לאתר שלך לטפס במעלה הדירוג האורגני של מנועי החיפוש. אני מדבר כאן על ההגדרות H1, H2, H3, H4, H5, H6. ככל שאנחנו עולים במספרים כך ההיררכיה של הכותרת נמוכה יותר. חשוב להגדיר את הכותרות בצורה נכונה, זה יעזור למנועי החיפוש להבין את ההיררכיה שבנינו בתוכן העמוד וזה יעזור לנו להגיע למקומות גבוהים בדירוג החיפוש ביחס לביטוי אותו נרצה לקדם.
השתמשו ב – Google Search Console
אחד הכלים האפקטיביים ביותר למעקב אחר ביצועי האתר ולניתור תקלות הוא Google Search Console. מדובר בכלי חינמי שיכול לעזור לך להבין את ביצועי האתר שלך בתוצאות החיפוש ולזהות את כל הבעיות שיש לטפל בהן בזמן אמת. הממשק נוח מאוד לשימוש והתקלות שמוצגות ברורות וכוללות הסברים ודרכי פעולה לפתרון התקלה.
השתמשו בגוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי שיכול לעזור לך להבין את התנועה באתר שלך ולזהות הזדמנויות לשיפור ביצועי האתר. כדי להשתמש בגוגל אנליטיקס בצורה חכמה חשוב להבין קודם כל שמדובר במערכת קלה ופשוטה לתפעול. ניתן לפתוח חשבון ב- Google Analytics ולקבל את הנתונים הסטטיסטים על האתר מהרגע בו גוגל התחילו לאסוף את הנתונים מאתר. כדי להשתמש בגוגל אנליטיקס צריך להטמיע קוד מעקב ב head של האתר או לבצע את האחת מפעולות האימות האחרות שגוגל מציעים.
היתרונות של גוגל אנליטיקס
- כלי חינמי לחלוטין שחוסך זמן וכסף.
- אפשרות להפיק דוחות בזמן אמת – דוחות המספקים מידע על האתר בזמן אמת, ניתן לייצא את הדוחות למגוון פלטפורמות כגון Excel ו-PDF.
- אפשרות לקבל נתונים – ניתן לקבל מידע על תנועת הגולשים באתר ועל ההתנהגות שלהם באתר, מה שיכול לעזור לך להבין כמה זמן אנשים נשארים בכל עמוד, מאיפה הם מגיעים לאתר שלך (תנועה אורגנית / רשתות חברתיות / קישור חיצוני) ועוד.
אל תהססו לכתוב תוכן ארוך כל עוד הוא רלוונטי
תוכן ארוך (ורלוונטי כמובן) יכול לעזור לאתר שלך להגיע לתוצאות טובות יותר במנועי החיפוש ולספק ערך רב יותר לקוראים. חשוב לייצר תוכן עם נוכחות, הכוונה לתוכן מעניין ושיספק ערך לגולשים. תוכן איכותי מכיל גם הפנייה לקישורים איכותיים. תוכן לקידום אתרים צריך לענות על הצורך של הגולש, בין אם מדובר בתוכן אינפורמטיבי או שיווקי.
השתמשו במילות מפתח בכותרות המטא של האתר
כותרות מטא עוזרות למנועי החיפוש להבין את תוכן האתר שלך והן יכולות לשפר את דירוג האתר שלך. כשאנחנו מחפשים ביטוי בגוגל, אנחנו מתחילים באופן אוטומטי לסרוק את כותרות ה – META בחיפוש אחר המילים שהקלדנו. כולם עושים את זה ולכן חשוב לוודא שלכל עמוד באתר שלך יש מטא כותרת ייחודית עם מילות חיפוש רלוונטיות.
שלבו סרטוני וידאו בתוכן האתר
תוכן וידאו הופך פופולרי יותר ויותר. עם העלייה של פלטפורמות תוכן חדשות, עולה גם הצורך לבצע אופטימיזציה לסרטוני וידאו, כך שהם יוכלו להתקדם במנועי החיפוש. אחד המקומות החשובים ביותר שיש להשקיע בו, הוא כמובן Youtube. אחת הפעולות הפשוטות והאפקטיביות ביותר לקידום סרטון יוטיוב היא לשלב תמונה ממוזערת ראשית שתוצג בעמוד החיפוש על גבי הסרטון. תמונה ממוזערת חשובה מאוד לקידום התוכן שלך בתוצאות החיפוש של YouTube מעצם זה שהיא מפתה את המשתמש ללחוץ על הסרטון שלך.
השתמש באסטרטגיות קידום אתרים מקומיות
אם יש לך עסק מקומי, חשוב לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לחיפוש מקומי על ידי פתיחת חשבון בגוגל לעסק שלי ואיסוף ביקורות מקוונות של לקוחות שיוצגו בגוגל מפות. למה זה חשוב? כי היום, גם מסעדה קטנה יכולה להתחרות במסעדות וברשתות גדולות וגם חנות בגדים אנונימית יכולה להציג את עצמה ללקוחות פוטנציאליים על פי מיקום העסק. אז למה לא להשתמש באסטרטגיה של קידום מקומי של אתרים? היא בחינם.
בצעו אופטימיזציה לתמונות שמוצגות באתר
אופטימיזציה של תמונות האתר יכולה לסייע לך לקדם את האתר שלך בגוגל. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות שימוש בשמות קבצים עשירים במילות מפתח כששומרים את התמונה וכשמעלים אותה לממשק הניהול של האתר. זה יכול לעזור למנועי החיפוש להבין את תוכן האתר שלך ולשפר את דירוג החיפוש שלך. בסרטון הבא אני נותן עוד כמה טיפים לאופטימיזציה של תמונות באתר אינטרנט:
בנוסף, שימוש בכותרות ותיאורים עשירים במילות מפתח לסרטונים יכול לעזור לשפר את דירוג האתר שלך (ואת דירוג הסרטון וערוץ היוטיוב שלך) ולמשוך קליקים מתוצאות החיפוש.
השתמשו במתכנן מילות המפתח של גוגל
מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי חינמי שיכול לעזור לך להבין את נפח החיפוש והתחרותיות של מילות מפתח ולבחור את הטובות ביותר לאתר שלך.ניתן להיעזר בו כדי לגלות מילות מפתח חדשות הקשורות לעסק שלך, ולראות הערכות של החיפושים ועלות פוטנציאלית של קידום הביטוי בקמפיין ממומן.
רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>